Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-09-06, 10:54
  #1
Medlem
vackrafels avatar
Hej,

Köpte för lite mer än en månad sen en mac, närmare bestämt en "MacBook 12" MMGL2".

Det ska tilläggas att jag är extremt okunnig när det kommer till allt som gäller elektronik.

I alla fall, jag kommer in på butiken och får tag i en säljare och berättar att jag är ute efter en dator som klarar "Logic Pro X" (ett musikprogram).

Kort och gott rekommenderar han mig datorn, och jag köper den...

Problemet är nu att datorn klarar musikprogrammet men bara när jag kör ett par ljudspår/kanaler. Om jag har för många ljudspår/kanaler igång börjar allt lagga.

Datorn är i perfekt skick. Jag har kvittering samt boxen den kom i.

Finns det möjlighet att byta datorn mot en annan alternativt få tillbaka pengar?
Även fast Återköppet är på 30dagar.
Citera
2016-09-06, 11:03
  #2
Medlem
irkens avatar
Det är ju olika ifrån butik till butik, lättast är det ju att bara ringa/gå in i butiken och helt enkelt fråga om du får göra det eller om det inte är okej.
Citera
2016-09-06, 11:22
  #3
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vackrafel
Hej,

Köpte för lite mer än en månad sen en mac, närmare bestämt en "MacBook 12" MMGL2".

Det ska tilläggas att jag är extremt okunnig när det kommer till allt som gäller elektronik.

I alla fall, jag kommer in på butiken och får tag i en säljare och berättar att jag är ute efter en dator som klarar "Logic Pro X" (ett musikprogram).

Kort och gott rekommenderar han mig datorn, och jag köper den...

Problemet är nu att datorn klarar musikprogrammet men bara när jag kör ett par ljudspår/kanaler. Om jag har för många ljudspår/kanaler igång börjar allt lagga.

Datorn är i perfekt skick. Jag har kvittering samt boxen den kom i.

Finns det möjlighet att byta datorn mot en annan alternativt få tillbaka pengar?
Även fast Återköppet är på 30dagar.

Ja, varan är felaktig enligt 16 § 2 p, konsumentköplagen. Det är ju dock en bevisfråga, men butiken borde ju acceptera detta.
Citera
2016-09-06, 11:41
  #4
Medlem
vackrafels avatar
Ja, jag ska till butiken och höra med dom också.

Det gäller en stor kedja.

Tänkte bara höra här om nångon kanske har varit i samma sits eller liknande.

Tack för svar!
Citera
2016-09-25, 15:21
  #5
Medlem
Är lite nyfiken och undrar hur det gick med detta fall?
Citera
2016-09-25, 20:15
  #6
Medlem
Kungkrans avatar
undrar också, vad sa dem i butiken?

Vilken butik vart de?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback