Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-08-28, 13:06
  #109
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Budva
Misstänkte det. Känner mig inte trygg med att betala i förskott för något olagligt som riskerar stängas ner. Men kanske kan prova 3 månader iaf och se hur det funkar.

Ser nu på blocket att någon säljer MAG 250 boxar för endast 790 kr. Vågar man lita på det?

790kr för MAG250 är inget kap om du tror det är ungefär de priset den ska kosta, sen är MAG250 urkass, skaffa en 254
2016-08-28, 16:05
  #110
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pejka
790kr för MAG250 är inget kap om du tror det är ungefär de priset den ska kosta, sen är MAG250 urkass, skaffa en 254

Vad bör man landa på för en äkta 254 ?

Om man köper genom IPTV king kostar den väl runt 1500 har jag för mig.
2016-08-28, 17:02
  #111
Medlem
För runt 1000:- kan du få en MAG254. Sälj ibland på blocket för lägre pris.
2016-08-28, 17:08
  #112
Medlem
Ja iptvking är dyrast ca 1500kr men dom tar väl säkert betalt för firmware uppgraderingen samt konfigurationdn av boxen
2016-08-28, 22:44
  #113
Medlem
Jag såg att det fanns en radiomeny i stbemu. Kommer det även radiokanaler i paketet?
2016-08-29, 21:05
  #114
Medlem
Storepojkes avatar
Hej på vilket sätt är MAG bättre än smart tv?

Kör via smart tv nu men är kvalitén bättre med MAG? Ibland när jag ser fotboll på vissa kanaler så fladdrar bollen när den är i luften. Är det likadant på MAG?

Sen gissar jag att man inte kan få till undertext på vissa kanaler med MAG heller?
2016-08-30, 10:14
  #115
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storepojke
Hej på vilket sätt är MAG bättre än smart tv?

Kör via smart tv nu men är kvalitén bättre med MAG? Ibland när jag ser fotboll på vissa kanaler så fladdrar bollen när den är i luften. Är det likadant på MAG?

Sen gissar jag att man inte kan få till undertext på vissa kanaler med MAG heller?

Går det att få undertext med din Samsung/LG ?
2016-08-30, 14:50
  #116
Medlem
Storepojkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Går det att få undertext med din Samsung/LG ?

Nej inte på alla kanaler?
2016-09-01, 11:50
  #117
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Storepojke
Hej på vilket sätt är MAG bättre än smart tv?

Kör via smart tv nu men är kvalitén bättre med MAG? Ibland när jag ser fotboll på vissa kanaler så fladdrar bollen när den är i luften. Är det likadant på MAG?

Sen gissar jag att man inte kan få till undertext på vissa kanaler med MAG heller?

Jag undrar också om det funkar bättre med box, eller om det ska vara som ett komplement till dom som inte har en smart tv?
Jag provade 24 timmars testet på appen "Smart iptv" och det fungerade skapligt, det var lite lagg på någon skandinavisk kanal. Det låste sig så pass att jag var tvungen att dra ur strömkabeln till tvn.

Om man köper m3u filen för smart tv app eller kodi, så kan man väl förmodligen inte ändra sig och byta till en fil för en box om man tycker att det laggar för mycket.
__________________
Senast redigerad av Lazzzer 2016-09-01 kl. 12:01.
2016-09-01, 12:21
  #118
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazzzer
Jag undrar också om det funkar bättre med box, eller om det ska vara som ett komplement till dom som inte har en smart tv?
Jag provade 24 timmars testet på appen "Smart iptv" och det fungerade skapligt, det var lite lagg på någon skandinavisk kanal. Det låste sig så pass att jag var tvungen att dra ur strömkabeln till tvn.

Om man köper m3u filen för smart tv app eller kodi, så kan man väl förmodligen inte ändra sig och byta till en fil för en box om man tycker att det laggar för mycket.

hej du kan inte ändra dig det vet jag av egen erfarnehet. jag har både smarttv och box och kan säga dig att boxen är bättre på alla punkter.

bildkvaliteten är densamma men du får se de så här, smarttv använder den gamla mpegts avkodningen som är seg och lite dålig i färg återgivning tycker jag medan boxen använder hls h264 som är snabb som fan och mycket verkligare färger med fina konstraster och mättnad.

jag har båda, och jag säger desamma som alla andra som har båda hade sagt. har du råd köp box, boxen är portabel också det är ju inte en tv
2016-09-16, 08:41
  #119
Medlem
nån som kör det här och kan berätta om shl kanalerna(cmore live 2-4) fungerar?

/m
2016-09-18, 16:57
  #120
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meenkillingmachine
nån som kör det här och kan berätta om shl kanalerna(cmore live 2-4) fungerar?

/m

fungerar utmärkt. Följer inte shl men kanalerna fungerar

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback