2016-08-29, 15:51
Medlem
AngelDevils avatar
Hur mycket böter blir det tror ni? Kommer han att bli uthängd av aftonbladet om han fälls?

Edit: han har tagit bort sin twitter!?
Senast redigerad av AngelDevil 2016-08-29 kl. 16:04.
Citera
2016-08-29, 16:06
Medlem
Lost-Souls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avagal
https://minfil.org/q5y2o6b3bc/minfil.pdf
https://minfil.org/r2ycoeb4ba/minfil1.pdf

Stämningsansökan och sökfråga J Inde

Har du personligen kontaktat TR för att få ut dessa? Enligt exet så stod han ju åtalad i tre olika fall så det skulle vara intressant att se vad resten gäller? (förmodligen fler fall av olaga hot).

Tweetsen mot Aftonbladets Journalister var förvisso långt över gränsen men jag kan tycka det är lite fånigt av dem att göra en anmälan, det känns väl mest som att sparka på en som redan ligger.

De vet mkt väl att han bara suttit hemma o fylletwittrat i frustration över V-tvisten och knappast känt någon rädsla på grund av hoten.
Citera
2016-08-29, 16:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lost-Soul
Har du personligen kontaktat TR för att få ut dessa? Enligt exet så stod han ju åtalad i tre olika fall så det skulle vara intressant att se vad resten gäller? (förmodligen fler fall av olaga hot).

Tweetsen mot Aftonbladets Journalister var förvisso långt över gränsen men jag kan tycka det är lite fånigt av dem att göra en anmälan, det känns väl mest som att sparka på en som redan ligger.

De vet mkt väl att han bara suttit hemma o fylletwittrat i frustration över V-tvisten och knappast känt någon rädsla på grund av hoten.

Håller inte med. Verkligen på tiden att han fick ta några konsekvenser av sitt ihärdigt hotfulla beteende.
Citera
2016-08-29, 16:14
Medlem
avagals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lost-Soul

Det är bara att kontakta tingsrätt etc så får du ta del av handlingar, gratis när det är småsaker typ detta, jag tror det kostar om det är mer en 10 sidor. Kolla tingsrätten sida under domar.
Senast redigerad av avagal 2016-08-29 kl. 16:17.
Citera
2016-08-29, 16:17
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AngelDevil
Hur mycket böter blir det tror ni? Kommer han att bli uthängd av aftonbladet om han fälls?

Edit: han har tagit bort sin twitter!?

Oavsett hur mycket så är det för mycket och jag tycker vi skramlar ihop bötesbeloppet åt honom. Han har ju till skillnad från Oisin och de andra faktiskt bidragit med något positivt till samhället under sin livstid.

Även om det är fel att hota är det ju en enorm skillnad på det han skrev och när någon hotar att döda sitt ex.
Citera
2016-08-29, 16:24
Medlem
NoShitShirleys avatar
Den fyllan var nog inget vidare.
Ångerfull eller inte så börjar det bli stora konsekvenser av hans brainfarts även om straffet för dessa hot inte blir så hårt.
Hans obefintliga impulskontroll spelar mamman rätt i händerna och ett fungerande umgänge med sonen, övervakat eller ej känns väldigt, väldigt avlägset.
Tack för länkar och att vi slipper bjuda blaskan på klick. Gillar ärligt talat inte heller nämnda "journalister" men det där var kanske lite magstarkt.
Citera
2016-08-29, 20:24
Medlem
En tragisk filur egentligen. Men det är ju inte helt ok att sitta och hota folk att man ska slå ihjäl dom, kalla folk för fittoe till höger och vänster, prata om att nån tjej skulle ha en yxa i fittan eller vad det var han skrev några dagar innan avstängningen.
Citera
2016-08-29, 21:36
Medlem
Sqrbankens avatar
Många nämner Indes hyperintelligens i tråden. Det har han säkert, har inte för avsikt att ifrågasätta det på ngt vis. Undrar dock vad ni syftar på specifikt? Känner honom egentligen bara som liket i Nile City och morsgrisen i Torsk på Tallin och har nått fragment av en riktigt kul sketch när han är baskettränare för några småungar när de möter ett lag av vuxna svarta =)

Tänker mig att folk syftar på hans roll i produktionen av dessa svenska mästerverk och kultserier? Var han mkt drivande bakom kamerorna under Killinggängets storhetsperiod? Menar Nile city kan jag slå på närsom och garva lika intensivt idag som för 20 år sedan. Tidlöst.
Citera
2016-08-29, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
Många nämner Indes hyperintelligens i tråden. Det har han säkert, har inte för avsikt att ifrågasätta det på ngt vis. Undrar dock vad ni syftar på specifikt? Känner honom egentligen bara som liket i Nile City och morsgrisen i Torsk på Tallin och har nått fragment av en riktigt kul sketch när han är baskettränare för några småungar när de möter ett lag av vuxna svarta =)

Tänker mig att folk syftar på hans roll i produktionen av dessa svenska mästerverk och kultserier? Var han mkt drivande bakom kamerorna under Killinggängets storhetsperiod? Menar Nile city kan jag slå på närsom och garva lika intensivt idag som för 20 år sedan. Tidlöst.

Inde må vara en rättshaverist men när han analyserar och samtalar kring samhället så märks det att han är en klipsk individ. Han är dock ett exempel på hur intelligens kan vara något destruktivt. Med svagare intellekt hade han köpt den bild av världen som hans kulturkretsar levererat för honom. Han hade säkert varit lyckligare då. Nu såg han de logiska luckorna men det har tyvärr drivit honom till vansinne. Skarpt intellekt i kombination med stark avsky för orättvisor leder ofta till destruktivt beteende.
Senast redigerad av avec 2016-08-29 kl. 22:01.
Citera
2016-08-29, 23:15
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:

Brådmogna greker om rätt ska vara rätt.

http://www.dailymotion.com/video/x2r8gzx
Citera
2016-08-29, 23:33
Medlem
Sqrbankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PiusXIII
Brådmogna greker om rätt ska vara rätt.

http://www.dailymotion.com/video/x2r8gzx

Haha! Tack. Där var den. Skrattar lika mkt idag =)
Citera
2016-08-30, 05:25
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:

Det var Andres Lokko som "spelade" liket i Nile City, Inde skådespelade inte i den serien.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in