Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2016-06-18, 12:31
  #49
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kafs
Gå till rätt tråd så kan jag hjälpa dig. Jag vill inte ha onödiga varningar. ISIS är Israel, tveklöst.
Ja, ok. VILKEN tråd?
Citera
2016-06-18, 12:33
  #50
Medlem
Hon är inte kristen, utan en judisk sionist. Varför kallar dom ens sig kristdemokraterna.
Dom är mer sionister än både SD och Liberalerna tillsammans.
Hoppas innerligen dom åker ut riksdagen 2018.
Citera
2016-06-19, 13:42
  #51
Medlem
cold17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scout29
Där slog du huvudet på spiken, själv kan jag inte ge en bättre sammanfattning om vad som pågår i denna gudlösa värld. Apologist har också citerat en precis och träffande profetia. "Det sägs att historia har en tendens att upprepa sig" och att lära oss läxor, är vi människor inte bra på.


Så är det tyvärr. Det gäller också att man är vaken och ser, då många kristna har somnat. Sover man, så råkar man illa ut idag som aldrig förr. Enbart den som är vaken kan se makthavarnas lögner, hyckleri, onda avsikter och medias smutsiga spel och hjärntvätt.

Dagens generation är förlorad och sjunker för varje år, främst tack vare median (som också påskyndar processen). Hur som helst. It is what it is, varken vi gillar det eller inte. Profetior som gäller vår tid (den yttersta tiden), går inte heller att ändra på, då det är något som måste ske och är bestämd redan innan Kristus kom till jorden. Förmodligen når mänskligheten en viss punkt/gräns där Guds vrede bara måste sätta stopp för det hela. Därför säger Guds son: "Ty som det var i Noas dagar, så skall det vara vid Människosonens återkomst." Idag är vår värld precis på gränsen där. Eller blir det bättre med tiden? Absolut inte och det ser man dagligen.

Idag är det ok med en kvinna som blir kär i ett träd, har "samlag" och bokstavligen planerar att gifta sig med det. Det är "ok" om en man får för sig att bokstavligen leva som en hund eller en kvinna som en häst... Jag menar, för 40-50 år sedan skulle dessa människor placeras i mentalsjukhus men idag försöker man normalisera det på ett eller annat sätt. Se bara på transgender propagandan på sistone... Samtidigt växer hatet mot kristna på allvar.
Citera
2016-06-19, 16:50
  #52
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cold17
Så är det tyvärr. Det gäller också att man är vaken och ser, då många kristna har somnat. Sover man, så råkar man illa ut idag som aldrig förr. Enbart den som är vaken kan se makthavarnas lögner, hyckleri, onda avsikter och medias smutsiga spel och hjärntvätt.

Dagens generation är förlorad och sjunker för varje år, främst tack vare median (som också påskyndar processen). Hur som helst. It is what it is, varken vi gillar det eller inte. Profetior som gäller vår tid (den yttersta tiden), går inte heller att ändra på, då det är något som måste ske och är bestämd redan innan Kristus kom till jorden. Förmodligen når mänskligheten en viss punkt/gräns där Guds vrede bara måste sätta stopp för det hela. Därför säger Guds son: "Ty som det var i Noas dagar, så skall det vara vid Människosonens återkomst." Idag är vår värld precis på gränsen där. Eller blir det bättre med tiden? Absolut inte och det ser man dagligen.

Idag är det ok med en kvinna som blir kär i ett träd, har "samlag" och bokstavligen planerar att gifta sig med det. Det är "ok" om en man får för sig att bokstavligen leva som en hund eller en kvinna som en häst... Jag menar, för 40-50 år sedan skulle dessa människor placeras i mentalsjukhus men idag försöker man normalisera det på ett eller annat sätt. Se bara på transgender propagandan på sistone... Samtidigt växer hatet mot kristna på allvar.
Om du identifierade dig med en självbild av att vara prio människa istället för kristen, skulle du med all säkerhet inte se på världen med hatets ögon, och inte heller uppleva dig så hatad.. du befinner dig ju självi en hat-spiral.. du direkt uppodlar det tänkandet!

Börja med att göra dig bekvämmed människoidentiteten. Dvs .. ner från den höga hästen du ändå inte klarar av att rida in!!
Citera
2016-06-19, 17:01
  #53
Medlem
goran744s avatar
Eftersom homosexualitet funnits ända sedan Sodom och Gomorra så tyder väl det på att det är en vanlig handling och inget nytt under solen.

Vad är det som är så hemskt med det? Ett par homosexuella kan vara några av de finaste människor som finns.
Citera
2016-06-19, 18:27
  #54
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Av det hundratal homosexuella jag mätt och lärt känna, (ja känner dem inte alla inpå skinnet, men tillräckl antal) har ca tre av dessa varit exhibitionister som kunnat blotta sig öppet... och velat detta, av provokativa skäl ge fingret åt etablissemanget, se det i ljuset av att homosexualitet klassats som patologisk mental sjukdom, och behandlats och bemötts av tämligen själv obegåvade individer, som om de var sjuka i huvudet.


Rätt oförlåtligt egentligen, sett till vad ett samhällssystem förmår göra, bryta ner personlighet.. lite oförlåtligt, då harjag inte läst GArdells "torka inte tårar utan handskar", men nog tusan har jag behövt jobba med tvätäkta svin, och fått skäll för att "uppehålla mig för länge med patienterna"

det fenomenet, att hålla dem kort, är ett fenomen som skruvats till lite mer idag, vårdapparaten slimmar mer och mer, "den professionella kliniska distansen" har gått faaar far way to far. Krävdes i delar, drastiska reaktioner på svinaktiga "väl inordnade medborgare att hämningslöst bete sig som apor och kränka loss precis som det behagar" kyrkorna har tagit svinen i försvar, länge.. århundraden, årtionde och i skolor kunde man hra bögjävle dagligdags. 20 30 100 ggr om dagen, men idag..

läser man hur det ojas över att hålla parad, och fest.. för allas mäniskovärde efter SAMMA principer, var det inte på tiden, era fobiska svin att få av era smutsiga glasögon någon gång i tiden - svinpellarna är mationetterna som TIGER.. och känner sig då räddade... och sedan extrasnälla när de ska be till sin, gud.. som andra ej förtjänat.
Citera
2016-06-19, 18:34
  #55
Medlem
Honey.B.Blues avatar
När man sedan blickar mot skaran hustrumisshandlare, barnmisshandlare, djurplågare.. så har 99 av 100 varit straight, men inte i huvudet dock!!!

VArdagsrasister, som beklagat sig över att pinnen på löpande bandet vid ica-kassan inte sattes exakt den sekund på, när de ämnade lassa upp sin mat.. det kan man ha ont av.. elelr patienter som har jätteont i sin gudliga själ, när de inte kan känna igen sig, i mötet med en afriknskfödd skötare..

hur många småsinta stackare mer, behöver oja sig över att glädjefest, har hållts så länge människan ser anledningar att fira, och om ingen anledning.. så kan man fira för att det är tillräcklig tristess!!!

nej glödjedödare, mår bra av att få en spann vatten över sig, bli lite blöta och inte ha sådana knastertorra vandrande hålögda själar, där de går som vore de galgar att bära upp malätna plagg.. och sedan hem och klaga sönder sig samman, igår insändare i tidningen.. idag.. skriva på fb och med sinnet i upprinnelse ignorera med många hårda neurotiska tryck, och skriva väl till moderator om att ha blivit "antastade, i sin.. tro"



gå och knulla istället, inann ni dör
Citera
2016-06-30, 12:21
  #56
Medlem
KD, går i säng med alla för att få röster, deras val.
I Eskilstuna var en muslim KDs ordförande?
Avgick efter nåt hatiskt israel Twitter.
KD håller förmodligen på att avveckla sig själva!
Citera
2016-08-25, 23:32
  #57
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kafs
Hon är ju en infiltratör. Har du hört talas om konceptet "att ljuga"?

Var är bilden där hon bär korset? Kristna brukar bära den.


Vill du köpa Öresundsbron av mig? Lättlurade idiot.

Till kafs, som kafs eller i någon annan senare "reinkarnation"

Här är iaf en bild plus lite mer om Ebba Busch Thor och hennes kors:

http://www.expressen.se/nyheter/ebba...-korsdebatten/

Bra exempel f ö. Har ett själv nånstans som det fan i mig är dags att börja bära! Varför ska det vara så in i helvete jävla svårt att visa solidaritet med just förföljda kristna??
Citera
2016-08-26, 07:18
  #58
Medlem
Charmaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apologist
Också Sverigedemokraternas ledare Jimmie Åkesson sade att SD kan överväga att gå i tåget. Han sade att SD hittills varit utestängda och heller inte velat delta på grund av det han kallar obscena inslag, nakenhet och allmän sexualisering. Det förtar det viktiga budskapet, menade han.

– Kan man garantera att de obscena delarna försvinner, kan vi också överväga att delta i Pride, säger han till TT.

Sååå, lille Jimmie kan "överväga att delta i Pride om de obscena delarna försvinner"? Sverigedemokraterna är ju inte ens välkomna i Prideparaden! Skrattretande...


Citat:
Ursprungligen postat av joakim-bauser
[...] Men tror du verkligen bögfamiljer mår så bra? Studie efter studie visar att det är en destruktiv livsstil, och detta är inget som tas upp i media. [...]

Frågan är ju vad som orsakar vad. Det kan väl tänkas att det är fientlighet från omvärlden som gör att homosexuella mår dåligt. Orsak och verkan?
Jag vet inte, det är bara en tanke.

Citat:
Ursprungligen postat av kafs
Ebba är jude. Judar dödade Jesus och judar hatar kristna. Detta är för att förstöra kristendomen. Kolla halsbandet:

Jag vet att det står "avstängd" under ditt användarnamn, men jag vet också att sådana som du är som figurerna i "Whac-a-mole" (https://en.wikipedia.org/wiki/Whac-A-Mole) så du läser säkert detta. Hade du minsta kunskap om Bibeln skulle du vetat att det var en romare som beordrade avrättningen av Jesus, Pontus Pilatius.

Citat:
Ursprungligen postat av kafs
HON GÅR I PRIDETÅGET FÖR ATT FÖRSTÖRA KRISTENDOMEN!!!!!! JUDISK INFILTRATÖR!!!


Lugn och fin nu, Adolf...

Citat:
Ursprungligen postat av kafs
Hon är ju en infiltratör. Har du hört talas om konceptet "att ljuga"?

Var är bilden där hon bär korset? Kristna brukar bära den.


Vill du köpa Öresundsbron av mig? Lättlurade idiot.

Jo, Ebba Busch Thorss deltagande i Prideparaden orsakar naturligtvis kristendomens undergång, det är ju helt logiskt...

Idiot sade du...? Har du möjligtvis en spegel i närheten...?

Citat:
Ursprungligen postat av kafs
Hon är ju en infiltratör. Har du hört talas om konceptet "att ljuga"?

Har du hört talas om konceptet "förvränga Bibeln"?

Citat:
Ursprungligen postat av Honey.B.Blue
Det får du motivera för oss oinvigda, ISIS är väl islamiska staten.. grundat av bl.a arabemiraten?

Herr Hi...jag menar kafs är lätt förvirrad, Jag tror inte han vet själv vad han pratar om.

Citat:
=grelin1999För att SD ska gå tåget kräver de att man tar bort de extrema delarna. T.ex. all sex och nakenhet.

SD vill gärna påskina att de avstår frivilligt från att gå i Prideparaden, men sanningen är att de inte är välkomna. De vill utesluta vissa människor, och därför är de uteslutna. Snart påstår väl Åkesson att han gärna går på Nobelfesten om de bara ändrar några detaljer - men han är ju inte välkommen där heller.

Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Skulle vara kul om det visade sig att många könsbytare eller ickebinära egentligen är psykiskt störda och skulle behöva vård snarare än uppmuntring.

Ännu roligare blir det när det uppdagas att rasister har mer än en skruv lös. Tror du att Gud vill att du ska hata människor Han har skapat?


Citat:
Ursprungligen postat av Honey.B.Blue
Islam är inte huvudtema för Israeliska Staten, var det så tu tänkte? Att Israel börjar på i, och är en stat, stat börjar på s... därför är IS enl dig, isreaelisk stat som fördrivit islam ut ur sina egna religiösa preferenser att pådriva en islamisk, där ordet islamisk också börjar på bokstaven i..

Hur tramsigt tycker du det ska få bli, varför skriver du isf i detta forum? om du inte ens vill redogöra för grunddragen i ditt hävdande att ISIS är detsamma som Israel.

Nu tror jag du gör misstaget att ta kafs för en logisk och rationell person.


Citat:
Ursprungligen postat av Honey.B.Blue
Om du identifierade dig med en självbild av att vara prio människa istället för kristen, skulle du med all säkerhet inte se på världen med hatets ögon, och inte heller uppleva dig så hatad.. du befinner dig ju självi en hat-spiral.. du direkt uppodlar det tänkandet!

Börja med att göra dig bekvämmed människoidentiteten. Dvs .. ner från den höga hästen du ändå inte klarar av att rida in!!

*Applåderar*
Citera
2016-08-26, 07:50
  #59
Medlem
Glorfindels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charmaine
Hade du minsta kunskap om Bibeln skulle du vetat att det var en romare som beordrade avrättningen av Jesus, Pontus Pilatius.
Nja inte riktigt.
Citat:
Efter det svaret ville Pilatus frige honom. Men judarna ropade: ”Om du släpper honom är du inte kejsarens vän. Den som gör sig till kung sätter sig upp mot kejsaren.”
Domen och korsfästelsen

När Pilatus hörde de orden lät han föra ut Jesus och satte sig på domartribunen i den så kallade Stengården, på hebreiska Gabbata. Det var på förberedelsedagen före påsken, vid sjätte timmen. Pilatus sade till judarna: ”Här ser ni er kung.” Då ropade de: ”Bort med honom! Korsfäst honom!” Pilatus frågade: ”Skall jag korsfästa er kung?” Översteprästerna svarade: ”Vi har ingen annan kung än kejsaren.” Då utlämnade han Jesus åt dem till att korsfästas. De tog honom alltså med sig.(Joh 19:12-16)

Judarna, eller rättare sagt en hel del judar, eller i alla fall de styrande ville bli av med Jesus, man var rädd att stabiliteten i landet skulle försämras. Dessa judar ville få Jesus avrättas, och Pilatus gjorde som de ville.
Dock så måste man här se till att det inte finna någon kollektiv skuld för judarna, som det har ansetts länge i Europa. Dagens judar skall naturligtvis inte stå till svars för vad som skedde för snart 2000 år sedan.
Dessutom är ju Jesu död på korset själva nyckeln till det kristna budskapet, att han där tar på sig människornas synd som skuld och dör i vårt ställe.
Citera
2016-08-26, 07:53
  #60
Medlem
Charmaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glorfindel
Nja inte riktigt.


Judarna, eller rättare sagt en hel del judar, eller i alla fall de styrande ville bli av med Jesus, man var rädd att stabiliteten i landet skulle försämras. Dessa judar ville få Jesus avrättas, och Pilatus gjorde som de ville.
Dock så måste man här se till att det inte finna någon kollektiv skuld för judarna, som det har ansetts länge i Europa. Dagens judar skall naturligtvis inte stå till svars för vad som skedde för snart 2000 år sedan.
Dessutom är ju Jesu död på korset själva nyckeln till det kristna budskapet, att han där tar på sig människornas synd som skuld och dör i vårt ställe.


Ja, jag vet att en del judar ville bli av med Jesus, men jag blir så irriterad när folk hävdar at de har någon slags kollektiv skuld i Jesu död.

Min morfars bror gifte sig med en kvinna som ursprungligen kom från Rumänien, hon kom till Sverige med "de vita bussarna" efter att ha suttit i Auschwitz, så jag är lite känslig för sådana saker.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback