2016-08-24, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Gerndt spelar för BSC Young Boys i Schweiz. Och jag är inte helt säker på att han är en kvinnomisshandlare men det saknar betydelse.

Nej det är han troligen inte.
Men men MY förstörde landslagskarriären.

Nytt kontrakt med Boys i sommar (2år)
Skadedrabbad tidigare, rehab från korsband.
Ändå ser statistiken ut såhär: 65 matcher. 16 mål. 17 assist.
Och därtill är han löpstark, vilket Janne gillar.
Vänsterfotad. Bra frisparksskytt. Kvick & snabb.

Så, varför skulle han inte vara med istället för Nyman som är en liknande spelare - fast sämre & mer orutinerad men med mer potential kanske.
Citera
2016-08-24, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Gerndt spelar för BSC Young Boys i Schweiz. Och jag är inte helt säker på att han är en kvinnomisshandlare men det saknar betydelse.

Uppenbarligen går det mycket bra för han i YB
Men kul att han i dag är mer känd som en dömd kvinnomisshandlare än en fotbollsspelare. Man för glädjas åt den lilla lort råttan aldrig mer kommer att spela för SvFF.
Citera
2016-08-24, 14:36
Medlem
Zenelli nobbar sverige och väljer kosovo
Citera
2016-08-24, 14:41
Medlem
JohnbauerGrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CentroX

Riktigt synd och irriterande. men man får acceptera hans val.
Citera
2016-08-24, 14:45
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bowlaren77
Alltså med all den klagosång & hyllningar till bundesligas bäste vänsterback Wendt så vore det ganska kul om han gjorde en katastrofmatch & kröner en usel insats med ett självmål. Det hade vart kul att se hur pendeln svänger och pöbeln plötsligt skriver att han ska petas och är oduglig - efter tre år av inlägg om hans förträfflighet. PS: Det gick inte så bra för Wendt sist han var med

Går mot strömmen och håller med. Många svenskar som är bäst i Holland, Tyskland och Ryssland enligt "expertisen" men inte blir uttagna i landslaget. När de sen får sin chans slutar hyllningarna ofta tvärt.
Citera
2016-08-24, 16:51
Medlem
Äckligt av Zeneli att tacka ja till U21-EM och sedan nobba Sverige när han känner för det. Varför avstod han inte från platsen i U21-EM om han nu känner så mycket för sitt hemland?

Gör u21-matcher bindande till landslaget man representerar. Är trött på detta svineri från folk med två medborgarskap.
Citera
2016-08-24, 17:07
Medlem
EnLitenFryss avatar
Zeneli är född i Sverige, har fått hela sin fotbollsuppfostran i Sverige, slog igenom i en svensk klubb - och väljer Kosovo. Kosovo skördar frukten av svensk talangutveckling, på vissa sätt.

I någon mån tycker jag det är lite som att pissa på Sverige, faktiskt. Samtidigt förstår jag att det är svårt att ha dubbla nationaliteter, jag kan inte bestämma vilket han ska känna mest för.

Men eftersom han tänker spela för Kosovo antar jag han kommer flytta dit efter karriären? Inte, nähä...
Citera
2016-08-24, 17:29
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av JohnbauerGrisen
Skönt att höra, går man ut med att man inte vet vilket av länderna man ska välja har man förbrukat sitt val att välja Sverige.
Citera
2016-08-24, 17:55
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnbauerGrisen

Synd eftersom det innebär att jag inte får lika bra chans att se hur långt ifrån svensk landslagsklass han kommer vara. Möjligt att han kommer visa sig inte hålla för Kosovo heller.

Jannes landslagstrupp är jag mycket nöjd med. Wendt och Augstinsson som vänsterbackar är klockrent, Hult är också helt rätt. Kujovic tycker jag inte om, och Durmaz och Lustig ser jag som snabbt utbytbara om de inte fortsätter prestera, men till första samlingen är det bra att ha med några som varit med tidigare.
Citera
2016-08-24, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Zeneli är född i Sverige, har fått hela sin fotbollsuppfostran i Sverige, slog igenom i en svensk klubb - och väljer Kosovo. Kosovo skördar frukten av svensk talangutveckling, på vissa sätt.

I någon mån tycker jag det är lite som att pissa på Sverige, faktiskt. Samtidigt förstår jag att det är svårt att ha dubbla nationaliteter, jag kan inte bestämma vilket han ska känna mest för.

Men eftersom han tänker spela för Kosovo antar jag han kommer flytta dit efter karriären? Inte, nähä...

precis komma hit och bo här men inte representera sverige? Snacka om att lura sverige.
Citera
2016-08-24, 19:18
Medlem
erikbes avatar
Innebär u21-kamp att man inte kan välja Sverige i A-sammanghang?
Citera
2016-08-24, 19:48
Medlem
chran508s avatar
Citat:
precis komma hit och bo här men inte representera sverige? Snacka om att lura sverige.
Lura Sverige? Överdriv mer. Det är knappast så att vi står och faller med Zeneli. Det finns mängder med spelare som har dubbla medborgarskap. Att en handfull väljer ett annat land är inte så jävla konstigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in