Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-08-06, 12:29
  #109
Medlem
Hej!

Jag undrar behöver man inte även TOR för att vara helt anonym eller räcker det med VPN och kan någon förklara skillnaden?
Citera
2016-08-06, 13:01
  #110
Medlem
HobartMuddys avatar
Med en VPN så har du bara en krypterad länk. VPN-leverantören som avkrypterar din trafik kan teoretiskt granska eller logga vad du håller på med.

Med tor skapas en serie krypterade länkar mellan olika tor-användare (kallade noder) där den som tar emot din trafik inte kan avkryptera, och den som kan avkryptera inte kan lista ut vem trafiken kom ifrån.

TOR är säkrare i teorin, men många tror att amerikanska polisen (typ) kör så hög andel av noderna att de kan spåra trafiken statistiskt. Gissningsvis är de mest ute efter barnporr, droger och vapen när de gör det. Men i vilket fall brukar Tor vara för segt att ladda film över.

Med VPN behöver du egentligen bara lita på en sak, och det är att leverantören verkligen inte loggar trafiken.
Citera
2016-08-06, 15:52
  #111
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HobartMuddy
Med en VPN så har du bara en krypterad länk. VPN-leverantören som avkrypterar din trafik kan teoretiskt granska eller logga vad du håller på med.

Med tor skapas en serie krypterade länkar mellan olika tor-användare (kallade noder) där den som tar emot din trafik inte kan avkryptera, och den som kan avkryptera inte kan lista ut vem trafiken kom ifrån.

TOR är säkrare i teorin, men många tror att amerikanska polisen (typ) kör så hög andel av noderna att de kan spåra trafiken statistiskt. Gissningsvis är de mest ute efter barnporr, droger och vapen när de gör det. Men i vilket fall brukar Tor vara för segt att ladda film över.

Med VPN behöver du egentligen bara lita på en sak, och det är att leverantören verkligen inte loggar trafiken.


OK tack för svaret, så för att vara på den säkra sidan bör man alltså skaffa även TOR eftersom man aldrig kan veta ifall leverantören verkligen håller det han/hon/hen säger?
Citera
2016-08-06, 18:05
  #112
Medlem
HobartMuddys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hundenmuhammed2
OK tack för svaret, så för att vara på den säkra sidan bör man alltså skaffa även TOR eftersom man aldrig kan veta ifall leverantören verkligen håller det han/hon/hen säger?
Nja.. jag tror man kan lita på dem i de flesta fall.

TOR är dessutom ett jäkla bök. Men om du verkligen pysslar med något som motiverar polisen att lägga tekniska och juridiska resurser på att ta fast dig så visst.. kör med båda. Men ska du tanka film typ så glöm TOR.
Citera
2016-08-06, 18:20
  #113
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HobartMuddy
Nja.. jag tror man kan lita på dem i de flesta fall.

TOR är dessutom ett jäkla bök. Men om du verkligen pysslar med något som motiverar polisen att lägga tekniska och juridiska resurser på att ta fast dig så visst.. kör med båda. Men ska du tanka film typ så glöm TOR.
Du ska aldrig ladda hem någonting när du är ansluten till TOR-nätverket. Det står det klart och tydligt när du ansluter till TOR-nätverket.
Citera
2016-08-08, 19:36
  #114
Medlem
outoftheloops avatar
Hej!

Jag har bestämt mig för att skaffa en vpn. Flashbacks verkar enkel och det är ju bra att få testa 5 timmar. I alla fall.... Jag lyckades installera det hela utan större problem, men ska man ändra några inställningar i utorrent eller är det bara att göra som vanligt? Googlade runt lite, men blev inte så mycket klokare.
Citera
2016-08-08, 19:41
  #115
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheloop
Hej!

Jag har bestämt mig för att skaffa en vpn. Flashbacks verkar enkel och det är ju bra att få testa 5 timmar. I alla fall.... Jag lyckades installera det hela utan större problem, men ska man ändra några inställningar i utorrent eller är det bara att göra som vanligt? Googlade runt lite, men blev inte så mycket klokare.

Jag utförde inga åtgärder inom µTorrent när jag skaffade denna tjänst. Portarna var gröna både på torrentklienten och på trackern där man laddade från.
Citera
2016-08-08, 19:42
  #116
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheloop
Hej!

Jag har bestämt mig för att skaffa en vpn. Flashbacks verkar enkel och det är ju bra att få testa 5 timmar. I alla fall.... Jag lyckades installera det hela utan större problem, men ska man ändra några inställningar i utorrent eller är det bara att göra som vanligt? Googlade runt lite, men blev inte så mycket klokare.
Möjligtvis öppna portar, vet dock inte vad Flashback VPN har för inställningar gällande portar.
Citera
2016-08-08, 20:00
  #117
Medlem
outoftheloops avatar
Ok, tack!

Men när det står "Mon Aug 08 19:54:29 2016 Authenticate/Decrypt packet error: bad packet ID (may be a replay): [ #380273 ] -- see the man page entry for --no-replay and --replay-window for more info or silence this warning with --mute-replay-warnings" i loggen.... Är det då nått med vpn eller med torrenten?
Citera
2016-08-22, 17:22
  #118
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
När kommer dom andra betalningsalternativen träda i kraft?

http://i.imgur.com/GT23RdW.png
Citera
2016-08-24, 11:10
  #119
VPN Support
FlashbackVPNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
När kommer dom andra betalningsalternativen träda i kraft?

http://i.imgur.com/GT23RdW.png

Hej!

Swish's E-handelstjänst har legat nere hela sommaren och vi väntar bara på att de ska köra igång igen.
Vi har flera gånger blivit lovade att det "snart" är fixat, håller nu tummarna för att det är up and running igen i början på September.

Mer info här:
https://www.getswish.se/driftinformation/
http://www.ehandel.se/Swish-avstangt...rade,7975.html

/fbvpn
Citera
2016-08-24, 11:16
  #120
VPN Support
FlashbackVPNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
Möjligtvis öppna portar, vet dock inte vad Flashback VPN har för inställningar gällande portar.

Hej,

Alla portar är öppna och varje kund tilldelas en publik IP-adress.

/fbvpn
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback