Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-01-08, 15:00
  #25
Medlem
elmhedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arr
Det jag är orolig för är att även Bethsada har hoppat på MMO grejen (iom. ES:Online, ett "test" från Bethsadas sida tror jag, kommer bli värre...) Jag själv är inte så mycket för multiplayer, mer än Co-op vilket knappt existerar i dagens spel. Möjligheten till Co-op är det enda jag saknat i tidigare spel (har spelat ES sedan 2002). Annars har de varit underbara singelplayerupplevelser med ett tempo man själv väljer, och sedan tusentals moddar som gjort att man bara gått runt och kollat hur saker BORDE sett ut på PC. Multiplayer kan/ska man inte modda alls.

Ge mig Vanilla story, med möjlighet att spela igenom storyn i Co-op, då blir jag glad. 1-4 co-op är underskattat! Resident evil 5, typ.

Detta kommer dock inte att hända då de kåta blickarna från utvecklarna blickas mot Blizzard och dess kassako Wow. Rockstar gjorde detta med GTA V, och troligtvis kommer samma girighet drabba Bethsada med ES 6.

Ja det här med Co-op hade jag helt glömt. Som du säger, möjligheten att koppla ihop typ 1-4 (eller 1-8) spelare på ett stängt co-op där wait/fast travel/sleep påverkar alla spelare simultant vore helt fantastiskt. Och rätta mig om jag har fel, men det vore väl inte vara en särskilt svårprogrammerad funktion?

Tror dessvärre du har rätt i att detta kasseras för ett onlineläge med prenumerationskostnader, även om man får hoppas att ES Onlines flopp kanske avskräckt något...
Citera
2015-01-08, 15:35
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elmheden
Ja det här med Co-op hade jag helt glömt. Som du säger, möjligheten att koppla ihop typ 1-4 (eller 1-8) spelare på ett stängt co-op där wait/fast travel/sleep påverkar alla spelare simultant vore helt fantastiskt. Och rätta mig om jag har fel, men det vore väl inte vara en särskilt svårprogrammerad funktion?

Tror dessvärre du har rätt i att detta kasseras för ett onlineläge med prenumerationskostnader, även om man får hoppas att ES Onlines flopp kanske avskräckt något...

Kan inte tänka mer problem än med balansen i svårighetsgraden. Inte för lätt, och inte för svårt, och ingen AI som plötsligt hoppar in och "hjälper". Bethesada har dock lyssnat på spelarna förr, så jag hoppas att jag har fel....
Citera
2015-01-08, 17:52
  #27
Medlem
elmhedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arr
Kan inte tänka mer problem än med balansen i svårighetsgraden. Inte för lätt, och inte för svårt, och ingen AI som plötsligt hoppar in och "hjälper". Bethesada har dock lyssnat på spelarna förr, så jag hoppas att jag har fel....

Det är absolut ett problem, men det är ju lite upp till spelaren. Möjligheten borde iallafall finnas. Tänk bara att få utforska Blackreach med tre polare på mumble eller TS. Fett. Det öppnar ju dessutom för mer frihet i quest-byggandet om man kan konstruera quests som kräver flera spelare samtidigt. Om inte i vanilla så kan det iallafall göras moddar för det.
Citera
2015-11-23, 17:52
  #28
Medlem
Medves avatar
Mitt Önskemål.

1. Fullt krig mellan Thalmor och Empire, dags att avgöras, och vem vann mellan Imps och Stormcloaks.

2. Flera provinser att besöka.

3. Mognar spel, i Skyrim fick man inte ens se en puss under bröllopet. Mer gore i strid som armar flyger av.

4. Effekter i spelvärlden om man lycka utföra nåt stort.

5. Mer variation av vapen, gillade inte riktigt det som var i Skyrim, använde alltid steel, tyckte dom andra såg fula ut. Samma sak med rustning.

6. Konskvenser om man hjälper/inte hjälper npc.

7. Mer drama och intriger hos adeln.
Citera
2016-07-25, 16:31
  #29
Medlem
Lakkupiippus avatar
Jaha vad tror vi nu då?
Två stora projekt innan tes6. Har vi många år kvar att vänta? Eller är Bethesda luriga och bara vill överraska oss?
Citera
2016-07-25, 18:23
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lakkupiippu
Jaha vad tror vi nu då?
Två stora projekt innan tes6. Har vi många år kvar att vänta? Eller är Bethesda luriga och bara vill överraska oss?
Tror nog de är ärliga när de säger att det inte ens är i utvecklingsstadiet.
Citera
2016-07-25, 19:41
  #31
Medlem
Harald99s avatar
Med tanke på att ESO går så bra så blir det nog lite av Warcraft/WoW syndromet, dvs att MMORPG spelet står i vägen för singleplayer spelet.

Samtidigt så finns det skillnader, ESO utspelar sig ju t ex långt för TES-spelen i tid, medan Wow var en direkt fortsättning på WC3.

Men till sist och syvende så handlar det naturligtvis om pengar och man vill inte konkurrera med sig själv, vilket dessvärre pekar på att TES VI ligger ganska många år framåt i tiden.
Citera
2016-07-26, 08:31
  #32
Medlem
Lakkupiippus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cygnus-X
Tror nog de är ärliga när de säger att det inte ens är i utvecklingsstadiet.

Fast har dom sagt det? Todd Howard sa väl bara att dom inte hade teknologi för det just nu. Det kan ju tolkas lite hur som helst
Citera
2016-07-26, 14:03
  #33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lakkupiippu
Fast har dom sagt det? Todd Howard sa väl bara att dom inte hade teknologi för det just nu. Det kan ju tolkas lite hur som helst
Skulle väl gissa på att han menar att de filar på en helt ny spelmotor för framtida spel.
Citera
2016-07-26, 16:21
  #34
Medlem
Lakkupiippus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cygnus-X
Skulle väl gissa på att han menar att de filar på en helt ny spelmotor för framtida spel.

Förmodligen. Det är nog kanske på tiden, men den har ju hängt med länge nu.

Vad tror vi det blir för spel som kommer innan tes6 då? Det skulle ju vara i bethesdastil i alla fall
Citera
2016-08-23, 22:01
  #35
Medlem
Hade önskat att man befinner sig över flera provinser, inte bara 1 (föredragit hela tamriel). Sedan tippar jag på Black Marsh, Summerset, eller typ syd-västra tamriel. Dock hade jag inte blivit förvånad ifall de tar en tillbaka till cyrodil igen.
Citera
2016-08-23, 22:49
  #36
Medlem
Kafferastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IshethZenunim
Det lär väl inte dröja mer än fyra-fem år innan det är dags för Elder Scrolls VI

Skrivet för snart 5 år sedan. Någon lär citera detta inlägg om 2-3 år med en smiley och det är fortfarande inte släppt, tyvärr.

Jag ser gärna en varierande gigantisk karta med lite Oblivion känsla här och lite Skyrim känsla där. Många sk hidden packages och bättre variation i byar och mindre städer samt en del riktigt otäcka varelser på vissa platser.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback