2016-08-22, 07:08
Medlem
Ceits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bundari
rådmansgatan 10 är väl region skåne, tandläkare och ett assistansföretag för mongolider???

va fan ska man spränga där för?

En del av Region Skånes beroendecentrum flyttade dit någon gång detta år om jag minns rätt, så flertalet missbrukare går dit. I princip bara tablettmissbrukare men flertalet med psykiska sjukdomar.
Citera
2016-08-22, 08:05
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bundari
assistansföretag för mongolider???

Det har väl förekommit en del brottslighet i samband med assistansfuskande bolag. Men att spränga porten mot gatan känns ju lite märkligt.
Citera
2016-08-22, 08:14
Medlem
Utflyttads avatar
En massa företag och institutioner:

https://www.hitta.se/adress:r%C3%A5d...f%C3%B6retag/2
Citera
2016-08-22, 10:02
Medlem
RiverStyxs avatar
Varför spränga bomber? Varför bränna bilar? Ibland gör babbarna så bara för att de tycker det är skoj. Se hur det ser ut där det kommer ifrån, det bränns och sprängs till höger och vänster så fort diktatorn tar foten från halsen på dem. Behöver inte vara mer motiv än så faktiskt.
Citera
2016-08-22, 10:08
Medlem
Fy helvete vilken smäll säger jag bara, påminde mig om bomben som användes för att spränga entren till gymgrossisten här på värnhem. Bor ju vid nobelvägen så varken den eller nattens detonation är långt ifrån mig. Handgranat är helt ute ur frågan. Ska kolla runt i min omkrets om de vet vem/varför det hände då dom känner i princip nästan vartenda pissluffare i Malmö som skjuter/spränger. Håller er uppdaterade ifall jag får fram mer info.
Citera
2016-08-22, 13:19
Bannlyst
Hur fan vågar man bo i Malmö?

Nu verkar dessa explosiva rånare/kriminella inte ha någon vidare lust att uppfylla kriterierna för mord/dråp men en explosion skapar decibel så höga som 190!!
Och låt säga att de smäller på ens gata då kanske man inte står bredvid explosionen men decibelen 100 meter ifrån är då fortfarande 150, vilket med lätthet skapar permanenta skador.

Detta leder inte bara till direkta permanenta hörselskador i form av nedsatt hörsel utan också tinnitus.

Tänk att få gå runt resten av livet med ett högt tjut skapat av den mångkulturella smältdegeln.

Jag skulle varit pissed! Som fan!
Senast redigerad av Daftdark 2016-08-22 kl. 13:24.
Citera
2016-08-22, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daftdark
Hur fan vågar man bo i Malmö?

Nu verkar dessa explosiva rånare/kriminella inte ha någon vidare lust att uppfylla kriterierna för mord/dråp men en explosion skapar decibel så höga som 190!!
Och låt säga att de smäller på ens gata då kanske man inte står bredvid explosionen men decibelen 100 meter ifrån är då fortfarande 150, vilket med lätthet skapar permanenta skador.

Detta leder inte bara till direkta permanenta hörselskador i form av nedsatt hörsel utan också tinnitus.

Tänk att få gå runt resten av livet med ett högt tjut skapat av den mångkulturella smältdegeln.

Jag skulle varit pissed! Som fan!

Jag bor 150-200 m från nattens explosion och hade vidöppet fönster. Vaknade någon minut innan av att det var en bil med öppen dörr och hög musik. Klockan var då exakt 01:47. Två minuter senare kom smällen och det var i alla fall nytt decibelrekord för egenupplevda Malmöbomber.
Citera
2016-08-22, 13:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kentiro
Jag bor 150-200 m från nattens explosion och hade vidöppet fönster. Vaknade någon minut innan av att det var en bil med öppen dörr och hög musik. Klockan var då exakt 01:47. Två minuter senare kom smällen och det var i alla fall nytt decibelrekord för egenupplevda Malmöbomber.

Tycker synd om dig. Hoppas du inte är den oroliga typen som mig.

Läste om dådet två i natt i "allmänna malmötråden", inget i media då, lite vanlig bombsprängning är inget man skriver om längre.

Fy fan vad sjukt Sverige hra blivit! Bomber och handgranader. Vad fan skulle hamnarbetarna på 50-talet sagt om detta. Absurdistan

hittade en film på youtube. Alltså https://www.youtube.com/watch?v=B9N__OpspHI det där är riktigt kraftiga grejer. Fyrverkerier skapar decibel kring 140-150 men smäller inte några fönster. Här talar vi helt klart ett steg högre på skalan..
Har inte ens varit med om skottlossning så se mig som en newbie, försöker skaffa mig kunskap och lite perspektiv på vad det egentligen är som förssigår

Sverige HAhaha. Vi är så fucked
Senast redigerad av Daftdark 2016-08-22 kl. 13:53.
Citera
2016-08-22, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rytve
Fler som kände eller hörde smällen. Jag kände det i hela huset och bor nära Nobeltorget.

Jag satt i köket och nattkäkade när det plötsligt smällde och fönstret började skaka.

Bor nån minut bort.

Betydligt värre har man varit med om dock. För 2-3 år sen smällde det precis under en vid lägenhetsporten. Då kändes det som att hela byggnaden skulle rasa ihop.
Citera
2016-08-22, 15:38
Medlem
En bomb exploderar mitt i city och det blir knappt ens nyheter i Asylsvenskan (a k a Sydsvenskan). Härlig utveckling...
Citera
2016-08-22, 15:50
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
En bomb exploderar mitt i city och det blir knappt ens nyheter i Asylsvenskan (a k a Sydsvenskan). Härlig utveckling...

för dom mörkar eftersom det är inte svenskar som håller på med bomber som vi alla vet.
Citera
2016-08-22, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
för dom mörkar eftersom det är inte svenskar som håller på med bomber som vi alla vet.
Ett så kallat mängdbrott (numera).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in