2016-08-20, 01:57
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bithax
Hon kanske var muslim själv.
Sydamerika och Asien är tips på riktiga kvinnor.
Citera
2016-08-20, 02:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bithax
Hon kanske var muslim själv.
Hon verkar inte muslimsk av sig. Mer åt "blattebrud"-hållet med tighta gymkläder emellanåt. Nästan dagligen nytagna bilder på sig själv på facebook där hon är uppstylad och snygg. Visar former och annat. Det gör inte en muslimsk kvinna. Misstänker att hon är lite skraj för mig och jag är etnisk svensk(vit).

Så vart hittar man vettiga thailändskor? Jag är fortfarande nyfiken.
Citera
2016-08-20, 02:24
Medlem
bithaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SwingThrough
Hon verkar inte muslimsk av sig. Mer åt "blattebrud"-hållet med tighta gymkläder emellanåt. Nästan dagligen nytagna bilder på sig själv på facebook där hon är uppstylad och snygg. Visar former och annat. Det gör inte en muslimsk kvinna. Misstänker att hon är lite skraj för mig och jag är etnisk svensk(vit).

Ingen aning. Jag tror de flesta är horor i någon slags förklädnad.
Citera
2016-08-20, 02:34
Medlem
Citat:

Inte i Sverige i alla fall. Vet en som bodde här i tio år och sen flyttade hem. Hon var intelligent.
Så, i Thailand kanske?
Citera
2016-08-20, 02:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milford.Cubicle
Sydamerika och Asien är tips på riktiga kvinnor.
Man behöver inte leta så långt, finns fina och vettiga brudar i öst-Europa. Om de nu vill ha mesiga svennar vill säga, vårt rykte är väl förstört .
Citera
2016-08-20, 13:33
Medlem
Vi har en feministisk Riksdag och Regering som ser män som sina fiender.

Självklart måste män protestera på olika sätt:

- Ett sätt är att flytta utomland till ett land som inte ser män som fiender

- Ett annat är att arbeta minimalt och skaffa sig minimala utgifter och ägnar sin tid till att utbilda sig inom olika områden: Man kan utbilda sig som elektriker snickare programmerare husbyggare eller något annat man finner intressant , men inte jobba så mycket utan istället fortsätta utbilda sig.

- Ett annat sätt är att flytta kapital om man har något ut ur Sverige. Speciellt om man uppfinner något flyttar man till ett land som förtjänar framgång.

Skulle Riksdag och Regering sluta vara fiender till män så börjar man bidra till Sverige igen
Citera
2016-08-20, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xenomorph-ball
Man behöver inte leta så långt, finns fina och vettiga brudar i öst-Europa. Om de nu vill ha mesiga svennar vill säga, vårt rykte är väl förstört .

Seså, jag är säker på att det finns jättemånga kvinnor ute i världen som drömmer om en toffla att puffa runt.
Citera
2016-08-20, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Nämn något av betydelse som kvinnor har gett upphov till?

Marie Curie

Eftersom kvinnor inte fått chansen till att börja med så kan du ju inte använda som argument att de inte gjort så mycket...
Citera
2016-08-20, 16:56
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flirk
Marie Curie

Eftersom kvinnor inte fått chansen till att börja med så kan du ju inte använda som argument att de inte gjort så mycket...

Intressant ändå att ditt svar av en kvinna som gjort något tillhörde en tid då kvinnor verkligen hade begränsade möjligheter, istället för idag då kvinnor haft lika möjligheter ganska länge att komma ikapp männen.

Tänk nu att mitt exempel på en stor kvinnlig företagare likväl kommer från samma tid som Curie: Coco Channel.

Paradoxen får mig att tänka på hur länder som Ryssland har mycket fler kvinnliga företagare än Sverige, hur länder som Iran har mycket fler andel kvinnor som pluggar matematik och ingenjör linjer.

Är det så, att i länder med extrem fokus på jämställdhet och trygghet så behöver inte kvinnor slåss för att bli jämlika mannen? De kan bara följa sin natur som en gravitation?
Citera
2016-08-20, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Intressant ändå att ditt svar av en kvinna som gjort något tillhörde en tid då kvinnor verkligen hade begränsade möjligheter, istället för idag då kvinnor haft lika möjligheter ganska länge att komma ikapp männen.

Tänk nu att mitt exempel på en stor kvinnlig företagare likväl kommer från samma tid som Curie: Coco Channel.

Paradoxen får mig att tänka på hur länder som Ryssland har mycket fler kvinnliga företagare än Sverige, hur länder som Iran har mycket fler andel kvinnor som pluggar matematik och ingenjör linjer.

Är det så, att i länder med extrem fokus på jämställdhet och trygghet så behöver inte kvinnor slåss för att bli jämlika mannen? De kan bara följa sin natur som en gravitation?

Bra svar, du kan ha rätt. Har också tänkt på att det är fler utländska än svenska kvinnor som är ingenjörer i Sverige.
Citera
2016-08-21, 13:39
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:

Ha du har så fel, muslimska kvinnor kan vara "blattiga " av sig uppsminkad o tighta kläder. Åker du söderut till världens största muslimska land Indonesien, så ser du det Så bara för tjejer är muslimer så behöver det inte betyda de går runt i hijab, ber 5 gånger om dagen och är oskulder.
Indonesiska kvinnor

De är de bästa asiatiska kvinnor i mina ögon i alla fall. Gav upp den svenska kvinnan och gifte mig med en därifrån.
Citera
2016-08-21, 13:48
Medlem
Kvinnor och män är inte jämställda. Så som TS beskriver det har det alltid varit och kommer alltid att vara.

Det är inget som går att ändra på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in