Citat:
Ursprungligen postat av
Alpos
Jag bryr mig inte om utländska tvångsdiktaturer som jag inte kan påverka utan begränsar mig till Sverige. Här är det så att var och en tar på sig de kläder som de själva vill om de har någon egen vilja och inte tvingas av religionsgalna föräldrar eller religionsgalna 'communities'. Religionen i sig behöver de inte heller bry sig om eftersom det föreligger religionsfrihet.
Bara det att handel idkas internationellt över nätverk med ibland extremt fundamentalistisk kontroll, Saudi är lika suget på världsmarknaden som du och jag är. Men utgör en betydligt starkare maktfaktor än du som enskild som ständigt är i fokus att helst påvrkas av islamistisk ideologi - hur kan man inte förstå det?

, att när det kommer till islamisk beklädnad, handlar det inte längre om fri vilja, men det är ok att dryfta och tycka, jag tror förstås inte när det kommer till islam.
Kristna kan du se själv välja om de vill bada i badräkten eller i trelagers tyg från topp till tå, de är välkomna til kyrkan oavsett och blir inte socialt degraderade för att ha valt - men islam är en om du ursäktar uttrycket, udda religion , som går stegen längre i mänskliga familjen - i vurmen att försöka göra niquab burka och andra fantasiprodukter åt kvinnan att acceptera, tvångsplagg socialt giltiga. Att världen är en marknad för dem så som bikinin var en suit för världen att ta till sig, varför opponerar de sig när de enbart skapar handelsutrymmen, för sin diktatoriska ideologi?
Fri vilja? i samma mening som islamisk tvångsutstyrsel? får de ut sina arv, om de nekar till slöjan , utan att behöva ta rejäla krafttag och betala jurister ?? för att få sina rättigheter?
Jag kan inte hålla med om det, det är i de glappen där alla inte håller med om tvångsdiktaturens förslag om "kompromiss-argument" som kritiska diskussioner och hätska debatter avfyras, från främst fundamentalistiskt indoktrinerade där islam inte går hem sså smidigt som planerat.
Det lönar sig sälert för många att se det som-ett-val: och sjunga i kören absolut något man kan se som lönande? deras översittares livsvy, som kvinnorna får axla rätt ofta, är ju inifrån tvångsutstyrseln inifrån värmen och de har kanske sina bonusar i handen av att yppa hur de valde det, de har skott på sina huvuden om de yppar lite djupare förstås.. så icke lönande nej, vilka öden och omständiga arrangemang de behöver, alla men inte alla men diktaturen har sina villkor, kvinnor levandes med islam som huvudman , kan inte bara-välja.. de har ju om inget annat brödraskap som kan vara illvilliga och sakna förståelse (el. förstånd) för kvinnornas rätt att välja HÄR och i väst, det där val-argumentet är lite för tunnt för att jag kan få det att riktigt hålla. Så visst kan det vara ett val att bli mer accepterad än att inte bli accepterad alls.
Demokratier av västlig valör ger kvinnorna däremot rätten att välja, frågar du mig så inte islam!
Begreppsförvirringen finns ju inte. Men de säger själv att det är religionen som frammanar dem att "välja" att följa religionen islam, och låta reliigös radikalistisk ideologisk islam markera vad islam vill, det är cyniskt uppifrån ledarskikten i hur man strategiskt och medvetet utfärdar så som utfärdas fatwor också utfördar belöningar åt dem, som skyltar med att "tilhöra islam" , för det rä känsligt för de labila i toppen, de kan inte tänka kvinnor i baddräkt eller gå med normala kläder och islam samtidigt, varför jag förbehåller mig att se militristiskt budskap i det, utöver det islamiskt sociofoba.