Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-08-13, 23:11
  #61
Medlem
godboys avatar
Är riktigt sugen på att testa IP king. Är ju helt överkomligt pris. Sen att det är olagligt skulle inte bekomma mig särskilt. Jag har haft div olika TV leverantörer Comhem, Canal Digital, Alltele, dessutom hört av kompisar om Telia m fl. Alla lika usla och skurkaktiga. Rena lurendrejeribolagen enl mig. Om inte DE sköter sina kundrelationer så behöver ju inte jag direkt ha dåligt samvete då de alla är lika usla.

Men i alla fall. Funderar på Mag 250 (eller 254) boxen. Den kan man ju köpa billigare på andra ställen om man vill.
Ni som kör med den boxen tycker ni det funkar?

Buggar/laggar det mycket? Kan man lita på att kanalerna finns där hela tiden? (visst, hela systemet kan kanske släckas ner i sinom tid)

Har det varit bökigt att installera det?

Några direkta andra problem? Nån som blivit blåst?

(Självklart fattar jag ju att man kan glömma allt med reklamationsrätt och liknande här)
2016-08-15, 12:20
  #62
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Är riktigt sugen på att testa IP king. Är ju helt överkomligt pris. Sen att det är olagligt skulle inte bekomma mig särskilt. Jag har haft div olika TV leverantörer Comhem, Canal Digital, Alltele, dessutom hört av kompisar om Telia m fl. Alla lika usla och skurkaktiga. Rena lurendrejeribolagen enl mig. Om inte DE sköter sina kundrelationer så behöver ju inte jag direkt ha dåligt samvete då de alla är lika usla.

Men i alla fall. Funderar på Mag 250 (eller 254) boxen. Den kan man ju köpa billigare på andra ställen om man vill.
Ni som kör med den boxen tycker ni det funkar?

Buggar/laggar det mycket? Kan man lita på att kanalerna finns där hela tiden? (visst, hela systemet kan kanske släckas ner i sinom tid)

Har det varit bökigt att installera det?

Några direkta andra problem? Nån som blivit blåst?

(Självklart fattar jag ju att man kan glömma allt med reklamationsrätt och liknande här)

Jag tror inte någon blivit blåst, inte hittils iaf =), jag köpte, mina vänner köpte, mina föräldrar har köpt och det verkar som att en del här på FB har köpt. Skulle dom bli blåsta hade väl någon sagt ifrån här eller?

Köper du boxen från de själva så kommer den färdiginstallerad, köper du en box själv får du installera själv (inte alls bökigt min farsa som e 60 grejjade de)

Sen om du sitter och funderar på på 250/254 så kör på 254. Det är hyfsat stor skillnad i prestanda.
2016-08-15, 18:38
  #63
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pejka
Jag tror inte någon blivit blåst, inte hittils iaf =), jag köpte, mina vänner köpte, mina föräldrar har köpt och det verkar som att en del här på FB har köpt. Skulle dom bli blåsta hade väl någon sagt ifrån här eller?

Köper du boxen från de själva så kommer den färdiginstallerad, köper du en box själv får du installera själv (inte alls bökigt min farsa som e 60 grejjade de)

Sen om du sitter och funderar på på 250/254 så kör på 254. Det är hyfsat stor skillnad i prestanda.

Ja det verkar lovande. Tror jag skaffar detta. Alla som har det verkar ju nöjda.
2016-08-16, 16:15
  #64
Medlem
Någon som vet vart man kan köpa denna MAG 254 billigast?
2016-08-16, 16:30
  #65
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bobby1989
Någon som vet vart man kan köpa denna MAG 254 billigast?


http://www.satpro.se/default.asp?id=...18&ucat_nr=108 är dom enda JAG vet om som är orginal de flesta runt 7-800kr som ja vet omr Kina kopior. Iptvkings egna är också orginal. Kanske hittar du utomlands billigare? Om du slipper undan frakten dvs
2016-08-16, 16:32
  #66
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pejka
http://www.satpro.se/default.asp?id=...18&ucat_nr=108 är dom enda JAG vet om som är orginal de flesta runt 7-800kr som ja vet omr Kina kopior. Iptvkings egna är också orginal. Kanske hittar du utomlands billigare? Om du slipper undan frakten dvs

Tack!

http://satvision.se/mag-254-iptv-ott-box-original.html

Hittade denna nu, lite billigare.
2016-08-18, 00:01
  #67
Medlem
Colossos avatar
Funkar det bra för er? Har begärt ett test på min dator för att se om det funkar bra. ÄR det verkligen HD som det står? Fungerar alla Sky Calcio och Bein Sport?
2016-08-18, 19:07
  #68
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Colosso
Funkar det bra för er? Har begärt ett test på min dator för att se om det funkar bra. ÄR det verkligen HD som det står? Fungerar alla Sky Calcio och Bein Sport?

du har väl fått ett test? det är ju bara att testa och se =)
2016-08-18, 19:17
  #69
Medlem
utan.att.stannas avatar
Provade i Kodi. Fungerade väl okej, även om det är extemt måmga kanaler man ej har nytta av. Men helt avsaknad av subtitles är trots allt ganska trist :/:/

Har köpt bitcoins enligt instruktioner, men inget verkar hända. Ordern har inte gått igenom än mem pemgar dragits. Kul. Brukar det krångla?
__________________
Senast redigerad av utan.att.stanna 2016-08-18 kl. 20:06.
2016-08-18, 20:31
  #70
Medlem
utan.att.stannas avatar
Jag blev nog blåst på 599 kr där.
2016-08-19, 09:18
  #71
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna
Jag blev nog blåst på 599 kr där.

du menar att du betalt för ett konto och inte fått konto? avvakta några timmar det går ju inte så snabbt? eller har du väntat länge?
2016-08-19, 12:59
  #72
Medlem
Alltså detta är helt sjukt. Fyfan va många kanaler. Testar nu och detta är fan det bästa jag sett. Enkelt att administrera också. Mycket bättre än vanlig digitalbox. Jag kör genom kodi och kan koppla in genom hdmi på tvn och använda mitt trådlösa tangentbord.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback