Citat:
Ursprungligen postat av
_Baste_
Har man ett arbete med genomsnittslön har man råd med en sådan bil om det är vad man prioriterar framför boende, resor o.s.v. Jag vet inte vilken värld du lever i men bostadspriserna har gått rätt upp i himlen och självklart har det gett medelsvensson ökat utrymme för bostadslån, och vips så har man pengarna till en ny bil, en Porsche om man önskar.
Hur många jag känner som äger en sådan bil är helt irrelevant. Jag säger inte att svenssons generellt köper en sådan bil, bara att de kan. Stor skillnad.
Har man ägt sitt boende de senaste åren har man råd med en Porsche.
Har man inga barn har man råd med en Porsche.
Prioriterar man sitt bilintresse framför resor, fin bostad o.s.v. så har man råd med en Porsche.
Jag vet ärligt talat inte hur jag kan skriva det tydligare. Förstår du inte det jag skriver ovan så kommer du aldrig att förstå.
En vanlig arbetare har i sällsynta fall råd med en Porsche 991. Men då har dom prioriterat bilen framför semesterresor och boende. Förmodligen bor dom i en hyresrätt och har knappt några möbler hemma. Dessa har bara råd med Porschen och kan inte köpa ett fordon till. Förmodligen lever dom på nudlar för att få Porschen att rulla.
Men mannen som TS pratar om bor i ett hus. Han har även 3 andra fordon.