Flashback bygger pepparkakshus!
2016-08-11, 21:27
Medlem
De är ju bara att köpa en taxeringskatalog så ser du hans uppgifter.
Citera
2016-08-11, 22:26
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spikerman
De är ju bara att köpa en taxeringskatalog så ser du hans uppgifter.

Om man är jävligt snål, finns "taxeringskalendern" fortfarande gratis att glo på, på närmaste kommunala bibliotek...
(Så jävla snål är jag!)

Då kan man se vilka som har "råd" med sina fina bilar, och vilka som inte har "råd".
Citera
2016-08-11, 22:38
Medlem
PeterNosters avatar
Såndana där "penisfölängare" är det väl bara dåligt utrustade män som behöver.
Citera
2016-08-11, 23:07
Medlem
LucioFontanas avatar
Såna bilar finns i skethögar i hela Sverige, ägs till 90 % av låneträlar. Har du haft en villa det senaste 20 åren så går det o ta ut hypotek o köpa bilar kontant. Det kan vilken jävla bonde som helst göra. En städerskelön räcker om du har fastighet. Men idag är det bara fattiglappar med komplex för sin torftiga härkomst som åker i dem och några bilhandlare som kränger på idioterna skiten.
Citera
2016-08-11, 23:09
Medlem
Just Porschens värde beror på utrustningen. Porschar är väldigt dåligt utrustade i standardutförande om man jämför med andra sportbilar i samma prisklass. Gå in på "build your Porsche" och kolla hur mycket priset stiger när du lägger till utrustning och tillval. Om du t.ex vill ha porsche loggan färgad kostar det $600.
Citera
2016-08-11, 23:14
Medlem
1001PSs avatar
Vem i den åldern har INTE råd?
Citera
2016-08-12, 01:41
Medlem
JackBlacks avatar
Jag känner en person som äger fordon värda 1,5 miljoner men som tjänar under genomsnittet. Han är dock oerhört snål/ekonomisk.
Citera
2016-08-12, 07:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LusLaXenSaXen
Han bor i Dalarna i en 1-plans villa med integrerat garage. Byggår 2009 och med en boarea på 156 m² enligt honom. Han har bastu och ett badrum med ett bubbelbadkar.

Och du påstår att du inte vill "hänga" ut honom. Jisses vilka fantasifoster du bär på, vad fattas dig?
Citera
2016-08-12, 07:12
Medlem
Med dagens ränta kan alla låna sig till en fin bil.
Citera
2016-08-12, 07:14
Medlem
Jag vet några riktigt rika i innerstaden Stockholm Östermalm som inte ens äger en bil.
Citera
2016-08-12, 07:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
Har man ett arbete med genomsnittslön har man råd med en sådan bil om det är vad man prioriterar framför boende, resor o.s.v. Jag vet inte vilken värld du lever i men bostadspriserna har gått rätt upp i himlen och självklart har det gett medelsvensson ökat utrymme för bostadslån, och vips så har man pengarna till en ny bil, en Porsche om man önskar.

Hur många jag känner som äger en sådan bil är helt irrelevant. Jag säger inte att svenssons generellt köper en sådan bil, bara att de kan. Stor skillnad.

Har man ägt sitt boende de senaste åren har man råd med en Porsche.
Har man inga barn har man råd med en Porsche.
Prioriterar man sitt bilintresse framför resor, fin bostad o.s.v. så har man råd med en Porsche.

Jag vet ärligt talat inte hur jag kan skriva det tydligare. Förstår du inte det jag skriver ovan så kommer du aldrig att förstå.
En vanlig arbetare har i sällsynta fall råd med en Porsche 991. Men då har dom prioriterat bilen framför semesterresor och boende. Förmodligen bor dom i en hyresrätt och har knappt några möbler hemma. Dessa har bara råd med Porschen och kan inte köpa ett fordon till. Förmodligen lever dom på nudlar för att få Porschen att rulla.

Men mannen som TS pratar om bor i ett hus. Han har även 3 andra fordon.
Citera
2016-08-12, 09:26
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LusLaXenSaXen
Han bor i Dalarna i en 1-plans villa med integrerat garage. Byggår 2009 och med en boarea på 156 m² enligt honom. Han har bastu och ett badrum med ett bubbelbadkar.

Dalarna är inte stort.

Medtanke på vad du skrivit om honom, faller det inte orimligt att någon listar ut vem han är.

42 årig man med denna fordons park sticker ut. Inte många med en Defender 130 till och börja med...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in