Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-08-05, 06:18
  #4381
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sterge
Har ett problem som jag snart blir tokig på...

Installerade om Windows (x64) på flickvännens dator, en HP 15-n221so.

Har fått in alla drivrutiner och så, men det jag har problem med är Windows Update.
Det står bara "Checking for updates" och så står det bara och tuggar... lät datorn stå på över en natt och under tiden jag var på jobbet och när jag kom hem hade det inte hänt ett dugg.

Har läst en del om problemet och det jag har gjort är att jag har kört en disk clean och laddat ner Windows reparationsprogram utan resultat.

Några förslag på åtgärder?

Utför detta under Kör - sfc /scannow och startar sedan om datorn. Prova igen.
Citera
2016-08-05, 10:05
  #4382
Medlem
HappyTraps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sterge
Har ett problem som jag snart blir tokig på...

Installerade om Windows (x64) på flickvännens dator, en HP 15-n221so.

Har fått in alla drivrutiner och så, men det jag har problem med är Windows Update.
Det står bara "Checking for updates" och så står det bara och tuggar... lät datorn stå på över en natt och under tiden jag var på jobbet och när jag kom hem hade det inte hänt ett dugg.

Har läst en del om problemet och det jag har gjort är att jag har kört en disk clean och laddat ner Windows reparationsprogram utan resultat.

Några förslag på åtgärder?

För mig löste det sig sedan jag installerat en nyare Windows Update klient.

http://forums.mydigitallife.info/thr...-Windows-7-SP1
__________________
Senast redigerad av HappyTrap 2016-08-05 kl. 10:42.
Citera
2016-08-06, 13:29
  #4383
Medlem
Sterges avatar
Problemet löst. Installerade Windows 8.1 istället då hon tydligen tycker det är bättre
Citera
2016-08-06, 13:32
  #4384
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sterge
Problemet löst. Installerade Windows 8.1 istället då hon tydligen tycker det är bättre


Varför inte W10 istället?
Citera
2016-08-06, 15:28
  #4385
Medlem
Hej!

Har installerat om Win 7, vill ej ha 10. eller 8.1

Har enbart SP1 ( köpt Windows på skiva ) Oem version, men datorn har stått på i 4 dygn och sökt uppdateringar varför går det så trögt? Kan man ladda ned något någonstans så att det går fortare för windows update att hitta uppdateringar? För så här lång tid ska det inte ta.....

Och är det säkert att köra Crackade versioner the TB etc? Dem som är högst rankade Men problemet är ju att du inte vet vad dem har lagt in i systemet?

mvH
Citera
2016-08-06, 15:34
  #4386
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M5power-
Har enbart SP1 ( köpt Windows på skiva ) Oem version, men datorn har stått på i 4 dygn och sökt uppdateringar varför går det så trögt? Kan man ladda ned något någonstans så att det går fortare för windows update att hitta uppdateringar? För så här lång tid ska det inte ta.....

Din lösning om du har lite tålamod -> Inlägg #4382
Citera
2016-08-07, 18:36
  #4387
Medlem
Sterges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Varför inte W10 istället?
Tanten som bestämmer vet du

Nej men jag har svårt att rekommendera det då jag har haft jävligt mycket strul med det.
Citera
2016-08-07, 18:58
  #4388
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sterge
Tanten som bestämmer vet du

Nej men jag har svårt att rekommendera det då jag har haft jävligt mycket strul med det.


Gör man en "ren" installation av det så är det problemfritt och smidigt, beroende på vilka program man i övrigt har på datorn. Jag gissar på att du gjorde en uppgradering.
Citera
2016-08-10, 22:40
  #4389
Medlem
Sterges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Gör man en "ren" installation av det så är det problemfritt och smidigt, beroende på vilka program man i övrigt har på datorn. Jag gissar på att du gjorde en uppgradering.
Hon hade W10 innan. Då installerade jag W7 för det har alltid funkat bra för mig men att inte få tillgång till uppdateringar kändes sådär så fick bli W8 och allt blev frid och fröjd
Citera
2016-08-10, 22:56
  #4390
Medlem
thebandit777s avatar
Windows 7 vägrar starta på en laptop. Felsäkert läge fungerar inte, datorn startar om precis när alla filer har laddats in och windows ska startas.

Jag har några viktiga filer på hårddisken så jag vill inte formatera - än.

Tips?
Citera
2016-08-11, 07:32
  #4391
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thebandit777
Windows 7 vägrar starta på en laptop. Felsäkert läge fungerar inte, datorn startar om precis när alla filer har laddats in och windows ska startas.

Jag har några viktiga filer på hårddisken så jag vill inte formatera - än.

Tips?

Boota upp en med Linuxdist. Sök på detta på Google så finner du tips på utförandet.
Citera
2016-08-11, 10:07
  #4392
Medlem
Kaminen6s avatar
Tjena!

Vet ej var jag ska ställa mina frågor men lämpligast känns här,
så jag hoppas så är rätt.

Jag har surfat som alla en del och gav mig mej runt...
Nu är jag rädd att ha lämnat spår och vill blåsa min dator ren
och göra en helt ny installation..
(det behövs ändå)

Har aldrig gjort något sådant utan hjälp så jag har lite frågor om detta.

Först undrar jag bara, har en nyare dator de har samma program mkt ,
men måste jag även göra detta med denna om den inte varit ute på samma sidor,
eller är det ändå säkrast?

Sen är då frågan, finns nån enkel länk att följa hur man enklast tömmer sin dator helt ren?
Jag har köpt den med win 7 i men har uppdaterat till 10.
Hittar inte min win 7 skiva tyvärr

Finns sätt och kan man fortfarande skaffa win 10 gratis?

Min nya dator köpt i sommar har win 10 från början men den finns ingen skiva med.

Finns en enkel länk att installera igen??

Får ta till hjälp om jag ej klarar detta, men nån gång så måste man väl lära sig.

Tacksam för hjälp.

Ursäkta så många frågor i ett inlägg.

/Kammen
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback