Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-08-05, 21:36
  #49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stevegalloway
Vilket är bäst att köpa?

MAG boxen ftw bästa skiten som finns
2016-08-06, 00:30
  #50
Medlem
utan.att.stannas avatar
Går det att sortera yt svenska kanaler på något vis??
2016-08-07, 02:57
  #51
Medlem
Nja, tror tyvärr inte att man kan kan göra det. Däremot ligger väl samtliga under Scandinavia? Där verkar alla ligga på sista sidan.

Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna
Går det att sortera yt svenska kanaler på något vis??

Det här är ju förstås en tjänst som ogillas av väldigt många. Min fråga är hur stor risken är för användare?

Mest offensiv lär ju riktas mot de ansvariga, men de som köpt abonnemang bör väl rimligtvis även de löpa risk för att åka dit? Eller hur funkar det?

Såna streaming-tjänster (typ dreamfilm) har ju folk kunnat använda utan några större risker. Är detta liknande?
2016-08-07, 16:44
  #52
Medlem
24 timmars testat funkar bra. Inte alla viasat kanaler är där men engelska sky sport, så det är ok. Funderar på att köpa tjänsten
2016-08-07, 23:14
  #53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prokrstnr
Nja, tror tyvärr inte att man kan kan göra det. Däremot ligger väl samtliga under Scandinavia? Där verkar alla ligga på sista sidan.



Det här är ju förstås en tjänst som ogillas av väldigt många. Min fråga är hur stor risken är för användare?

Mest offensiv lär ju riktas mot de ansvariga, men de som köpt abonnemang bör väl rimligtvis även de löpa risk för att åka dit? Eller hur funkar det?

Såna streaming-tjänster (typ dreamfilm) har ju folk kunnat använda utan några större risker. Är detta liknande?

Har inte heller lyckats sortera kanalerna. Är de någon som vet hur man gör det på en mag box säg gärna till för de hade vart nice.


angående chansen att åka dit på detta, tror den är ganska liten. Kolla på din trafiklogg hur stört många olika ip källor de använder sig av och de byts ganska friskt så jag tror inte någon kan snappa upp att du är ansluten till de.

De ansvariga är nog de som är mest utsatta, sen så är ju (enligt de själva) allt baserat utomlands. Och när det gäller internet så hittar man ALLTID de ansvariga, så kanske har dom inga lokala lagar som hindrar dom att fortsätta? Det är väl inte så svårt att hitta de ansvariga annars?
2016-08-09, 15:38
  #54
Medlem
Fyllefyllots avatar
Jag undrar lite om det ens är olagligt att utnyttja tjänsten?

Sen har jag en fråga angående det här, den där boxen man får, jag antar att det är fördröjning på tv 30 sekunder eller liknande från det vanliga tv-nätet?
2016-08-09, 18:14
  #55
Medlem
Någon som testat detta från ali?


http://www.aliexpress.com/item/IPTV-...b-9f7483370972
2016-08-10, 10:04
  #56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klespo
Någon som testat detta från ali?


http://www.aliexpress.com/item/IPTV-...b-9f7483370972

Var precis på väg att testa, men står tydligt Sorry, this item is no longer available!
Blev dom nerstängda så snabbt? Eller kanske något som bröt mot Aliexpress policy?
2016-08-10, 10:06
  #57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fyllefyllot
Jag undrar lite om det ens är olagligt att utnyttja tjänsten?

Sen har jag en fråga angående det här, den där boxen man får, jag antar att det är fördröjning på tv 30 sekunder eller liknande från det vanliga tv-nätet?

Ja det är olagligt, chansen att åka dit är dock minimal. Krävs att någon granne golar ner dig =)

Som jag har upplevt detta varierar fördröjningen mellan 10sekunder och 45sekunder på de kanaler jag har provat, sen finns det t.ex Bein Sport kanalerna som har en fördröjning på ca 2min
2016-08-11, 19:26
  #58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pejka
Var precis på väg att testa, men står tydligt Sorry, this item is no longer available!
Blev dom nerstängda så snabbt? Eller kanske något som bröt mot Aliexpress policy?

Funkar nu tror jag. En kompis köpte och testa. Verkar funka rätt så bra. Cmore, Viasat från Sverige och sen SKY och BT från UK. Finns i princip kanaler från varenda land.
2016-08-13, 13:30
  #59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klespo
Funkar nu tror jag. En kompis köpte och testa. Verkar funka rätt så bra. Cmore, Viasat från Sverige och sen SKY och BT från UK. Finns i princip kanaler från varenda land.

Har fått ett provkonto jag provat.
Av de som de ser ut så hoppar dom mellan olika leverantörer rätt ofta. Kanalerna funkar ca 75% av de som står utannonserat resten är si sådär när de gäller bild och prestanda. Jag fick mycket lagg och väldigt dåligt bild på de kanaler jag är mest intresserad av. Mycket att de hänger sig och man för buffra om.

Håller mig för tillfället till iptvking. Tycker att de e lite dyrare än den kinesiska versionen men de finns väl säkert en bra förklaring man får ju vad man betalar för.
2016-08-13, 15:26
  #60
Medlem
Är det bara för mig som Sveriges tv 5 fungerar dåligt för?

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback