2016-07-31, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knepplenning
Killen som pma, åkte iväg och kollade reg.nr, på den nerbrunna bilen, kom tillbaka med detta.
Så om den har nåt med detta att göra, är ju frågan då? Därför jag inte lagt ut det tidigare, trovärdighet etc.

Det är antagligen bilen. Men skulle tro att det finns en till bil. Men kanske de tog den andra bilen hem, en person mindre, så "alla" fick plats.
Citera
2016-07-31, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FetManDansar
Det är antagligen bilen. Men skulle tro att det finns en till bil. Men kanske de tog den andra bilen hem, en person mindre, så "alla" fick plats.

Ja, på något sätt har de ju tagit sig dit.. Med Madde. Eftersom så många är misstänkta för mord tror inte jag att det hände i bil under färden. Men säkert att de börjat att eventuellt gruffa på Madde, och eftersom det är så många mordvapen med i bilden, tror jag ju inte att chauffören etc har börjat bråka med Madde.
De har stannat någonstans och bragt henne om livet tillsammans.
Men det är min teori då..
Möjligtvis två bilar, och att Madde inte visste om uppslutningen heller.
Senast redigerad av knepplenning 2016-07-31 kl. 01:19.
Citera
2016-07-31, 09:57
Medlem
Framgaffels avatar
Citat:
Ja just det, så kallades han. Minnet sviktar ibland.
Men det är samma person vi menar.
Han fick väl tungan avskuren eller nåt sånt?

OffTopic: Det gick många rykten om TungDanne på stan när jag växte upp, många olika anledningar om varför han mist delar av sin tunga. Allt från att han skvallrat, till att hans mamma skar av den för att han var tjatig när han var liten. Danne själv varken bekräftade eller dementerade några av alla dessa rykten.
Däremot vet jag att han medicinerade mot svår epilepsi och att han kan ha bitit sönder tungan i ett epileptiskt anfall....

Citat:
Killen som pma, åkte iväg och kollade reg.nr, på den nerbrunna bilen, kom tillbaka med detta.
Så om den har nåt med detta att göra, är ju frågan då? Därför jag inte lagt ut det tidigare, trovärdighet etc.

OnTopic: Jag tror att det var jag som först blandade in den här bilen som brann i tråden och det var mest för att sammanträffandet var för "bra" för att ignorera. Det är inte alls säkert att den hade med saken att göra överhuvudtaget, den kan ha stått där ett längre tag innan någon slutligen satte fyr på den. Inget som någon i Långshyttan skulle ens lyfta ett ögonbryn för...
Citera
2016-07-31, 12:30
Medlem
Jävla lodisar hela jävla bunten. Dom kommer ha det kul på kåken
Citera
2016-07-31, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Framgaffel
OffTopic: Det gick många rykten om TungDanne på stan när jag växte upp, många olika anledningar om varför han mist delar av sin tunga. Allt från att han skvallrat, till att hans mamma skar av den för att han var tjatig när han var liten. Danne själv varken bekräftade eller dementerade några av alla dessa rykten.
Däremot vet jag att han medicinerade mot svår epilepsi och att han kan ha bitit sönder tungan i ett epileptiskt anfall....

OnTopic: Jag tror att det var jag som först blandade in den här bilen som brann i tråden och det var mest för att sammanträffandet var för "bra" för att ignorera. Det är inte alls säkert att den hade med saken att göra överhuvudtaget, den kan ha stått där ett längre tag innan någon slutligen satte fyr på den. Inget som någon i Långshyttan skulle ens lyfta ett ögonbryn för...

Ja, det är väl ofta som så, det man inte vet eller förstår varför, blir det någon skröna om..

Både bil och husvagn som brann?. Men varför just då?.
Husvagnen skall ägas av BH:s pappa, enligt samma pm jag fick, enligt honom en bekant till BH:s pappa har sagt att pappan äger husvagnen, men om det huruvida det stämmer att det är så ska väl lämnas till de övriga frågeteckning kring denna soppa som hjärngänget hållt på med ....
Citera
2016-07-31, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leffewtf

Om man nu kan förvänta sig att de hamnar på kåken...
Vet inte jag, men om man uttrycker sig som BH, att hon inte behövde bli häktad, för hon skulle inte begå nåt mer brott, då Madde var ju död.
Har man alla nötter hemma då?? Det står ju inte rätt till.. och då brukar man hamna på psyket, med frigång etc..

Själv önskar jag att de hamnar på kåken, allihop, där lär de nog bli behandlade efter det de förtjänar..

Psyket daltar med dem, och skyller sedan på barndomstrauman..

Så det återstår väl att se, först fup, och sedan följa alla tingsrättsförhandlingar... med kommande överklaganden, etc.. det kommer att ta sin tid detta.. om vilka som överklagar, etc...
Citera
2016-07-31, 14:23
Medlem
Citat:
Om man nu kan förvänta sig att de hamnar på kåken...
Vet inte jag, men om man uttrycker sig som BH, att hon inte behövde bli häktad, för hon skulle inte begå nåt mer brott, då Madde var ju död.
Har man alla nötter hemma då?? Det står ju inte rätt till.. och då brukar man hamna på psyket, med frigång etc..

Själv önskar jag att de hamnar på kåken, allihop, där lär de nog bli behandlade efter det de förtjänar..

Psyket daltar med dem, och skyller sedan på barndomstrauman..

Så det återstår väl att se, först fup, och sedan följa alla tingsrättsförhandlingar... med kommande överklaganden, etc.. det kommer att ta sin tid detta.. om vilka som överklagar, etc...

Att man är dum i huvet är ju inte en orsak till att hamna på psyket.

Psykologin känns som om det är ungefär samma som beskrivs i P3- dokumentären om Kidnappning av Uppsalastudenten (även om de förövarna till 98% känns mer sorterade än i madde- mordet). En soppa av drogmissbruk,autism och pengasug.

http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/589011?programid=2519
Citera
2016-07-31, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fubarkeff
Att man är dum i huvet är ju inte en orsak till att hamna på psyket.

Psykologin känns som om det är ungefär samma som beskrivs i P3- dokumentären om Kidnappning av Uppsalastudenten (även om de förövarna till 98% känns mer sorterade än i madde- mordet). En soppa av drogmissbruk,autism och pengasug.

http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/589011?programid=2519

Nä, så klart, men det kan ju hända att någon av dem hamnar på rättpsyket..

Citera
2016-07-31, 18:25
Medlem
Citat:
Nä, så klart, men det kan ju hända att någon av dem hamnar på rättpsyket..

Referens till ditt inlägg:
http://www.lakartidningen.se/Functions/OldArticleView.aspx?articleId=13738

"Vi vet inte hur många med intellektuellt funktionshinder som är intagna på våra fängelser, men en undersökning i Norge har nyligen visat att över 10 procent har en intelligenskvot under 70 [2]. De hade dömts till fängelse mer än dubbelt så många gånger som de andra, och endast en tredjedel hade av »rättsapparaten« identifierats som intellektuellt funktionshindrad. En screening bör innehålla tre faktorer: tidigare specialundervisning, medicinering för psykiska problem och upprepade fängelsestraff."

Under 70...
Citera
2016-07-31, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FetManDansar
Referens till ditt inlägg:
http://www.lakartidningen.se/Functions/OldArticleView.aspx?articleId=13738

"Vi vet inte hur många med intellektuellt funktionshinder som är intagna på våra fängelser, men en undersökning i Norge har nyligen visat att över 10 procent har en intelligenskvot under 70 [2]. De hade dömts till fängelse mer än dubbelt så många gånger som de andra, och endast en tredjedel hade av »rättsapparaten« identifierats som intellektuellt funktionshindrad. En screening bör innehålla tre faktorer: tidigare specialundervisning, medicinering för psykiska problem och upprepade fängelsestraff."

Under 70...
bra- vi får kolla om inte ADHD diagnosen toppar, bland våra fängelse-fångar-
Citera
2016-07-31, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leffewtf
dessvärre har alla inte byx-myndighets-ålder för fängelse, det bli nog utplacering på olika orter och olika institutioner -för att skingra - gänget åt.
Citera
2016-07-31, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
bra- vi får kolla om inte ADHD diagnosen toppar, bland våra fängelse-fångar-

Vi får nog ringa Norge om vi vill ha någon som helst korrekt statistik.

Att du ens "frågar" den frågan kan ju anses "rasistiskt".

Lite OT, lite skoj, lite OnT.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in