2016-07-21, 10:05
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realokerad
Ok, jag förstår att den inte är mot smärta i större utsträckning men vad är den framställd för? Vad skall den i huvudsyfte hjälpa patienter med? Jag inser att den kan ha flera faktorer men framställdes den i syfte för avvänjning?

Mvh

Subutex ska i första hand användas mot opiat/opioidberoende. Det tar bort lite av suget och tar man t ex Heroin när man har Subbutex i kroppen så känner man inte av heroinet.
Citera
2016-07-21, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Subutex ska i första hand användas mot opiat/opioidberoende. Det tar bort lite av suget och tar man t ex Heroin när man har Subbutex i kroppen så känner man inte av heroinet.

Ok då förstår jag, tack för info!

Mvh
Citera
2016-07-21, 23:31
Medlem
Hur mycket ska man ta första gången, snorta 1mg? Svider det? Provade snorta mdma och det sved som tusan! Och hur är ruset? Gillar oxynorm bäst atm
Citera
2016-07-21, 23:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av spikez1998
Hur mycket ska man ta första gången, snorta 1mg? Svider det? Provade snorta mdma och det sved som tusan! Och hur är ruset? Gillar oxynorm bäst atm

Beror helt och hållet på din tolerans, men har du viss tolerans så är väl 1mg bra att göra ett första test med.
Citera
2016-07-22, 00:19
Medlem
Indos avatar
Citat:
Kör en fjärdis! Det brukade jag ta när jag var relativt färsk o då blir man ju moffad i typ två dagar om man inte har nån tolerans! Fan också nu vart jag sugen,vafan skulle jag in i denna tråd o göra haha.. Får köpa på mig en 8a snart haha
Hoppas du mår bra
Citera
2016-07-23, 06:33
Medlem
KringExs avatar
Citat:

Om du är van opiater: 1mg
Om du är ovan opiater 0,5mg

Om man gillar ruset eller inte är smaksak
Citera
2016-07-27, 16:16
Medlem
foshobros avatar
Hur bör jag dosera suboxone sublingual filmen om jag behöver 3-4mg nasalt? Går den att röka på folie tros?
Citera
2016-07-27, 22:46
Medlem
Har testat olika metoder för att sluta ta Sub men är beroende och kommer inte ut ur detta starka beroende...

Kan någon rekommendera ett hem eller klinik där de låser in dig tills du är frisk och drogfri? Jag skulle kunna göra nästan vad som helst för att bli inlåst någonstans i två veckor - tre veckor för att kliva av detta helvetiska beroende
Jag får utskrivet och har trappat ner till 2mg om dagen (från 24mg om dagen). De kan inte hjälpa mig utan hänvisar till att det inte finns mindre piller än 2mg och att jag får halvera pillret och hemdosera liksom. Har faktiskt lust att skriva till Socialstyrelsen och klaga över att jag mår ytterst dåligt över detta eftersom det påverkar hela ens liv efter så här många års missbruk av Sub. LARO vill liksom inte hjälpa en...
Citera
2016-07-28, 03:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av foshobro
Hur bör jag dosera suboxone sublingual filmen om jag behöver 3-4mg nasalt? Går den att röka på folie tros?

Jag har provat röka ett gäng bloss på ett Bupe plåster, aldrig filmen.

Men kan inte direkt säga något då jag vid tillfället var gravt beroende av Fentanyl och skulle inte kännt något "rus" av Buprenorfin om jag så slog i mig Subutextabletter.
Citera
2016-07-28, 13:56
Medlem
foshobros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lee Sterling
Jag har provat röka ett gäng bloss på ett Bupe plåster, aldrig filmen.

Men kan inte direkt säga något då jag vid tillfället var gravt beroende av Fentanyl och skulle inte kännt något "rus" av Buprenorfin om jag så slog i mig Subutextabletter.
Har med rökt vanligt bupplåster fast på en avtändninga av fentanyl. Blev frisk och inget mer. Kan tro det är samma med sublingual-stripsen så jag tar nog det under tungan/läppen som det är tänkt när det är dags
Citera
2016-07-30, 13:18
Medlem
Audacias avatar
Har kört Norspan (halvt 5mg plåster) under läppen i ca 2 dagar, och det funkar bra för att må relativt normalt, alltså inga höga doser, och nu har jag snubblat över 2 st Subuxone 8mg. Hur bör jag bäst använda dessa för att få samma effekt?

Jag tänkte initialt att dela tabletten i 4 delar och lägga 1 del under tungan, dvs som det är meningen att man ska använda dem, men det jag undrar över är om det räcker för att må "normalt" i ialla fall en dag per bit? Vad tror ni? Är inte intresserad av att snorta något.

Tacksam för snabbt/snabba svar!
Citera
2016-07-30, 13:22
Medlem
Redlinezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Audacia
Har kört Norspan (halvt 5mg plåster) under läppen i ca 2 dagar, och det funkar bra för att må relativt normalt, alltså inga höga doser, och nu har jag snubblat över 2 st Subuxone 8mg. Hur bör jag bäst använda dessa för att få samma effekt?

Jag tänkte initialt att dela tabletten i 4 delar och lägga 1 del under tungan, dvs som det är meningen att man ska använda dem, men det jag undrar över är om det räcker för att må "normalt" i ialla fall en dag per bit? Vad tror ni? Är inte intresserad av att snorta något.

Tacksam för snabbt/snabba svar!

Testa lägg en bit under tungan och känn efter bara?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in