Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-07-12, 17:56
  #1201
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Virtuell
Kompanjera dig ihop med "dom" då och driv eran häxjakt och bitterhet där istället vetja.

Tycker du tråden om den fejkade döv-insamling också är "häxjakt"på förövarna?

Det är väl jättebra att vi här granskar vad som har hänt. Så att en sån här insamling med lur o bluff, där pengarna gick till två kvinnor som är välkända i kriminella kretsar med misshandelsdom o missbruksproblem - inte uppstår igen.
Öppna ögonen på folk o låt dem få all info för att själva värdera om det var rimligt att de här brudarna fick såväl del av gratis svensk sjukvård, sjukskrivning, ev framtida skadestånd - och dessutom skulle skänkas ytterligare 300 000kr av tiggeripengar.

Hur många skulle ha skänkt en krona idag med facit i hand??
__________________
Senast redigerad av Solglittret 2016-07-12 kl. 18:00.
Citera
2016-07-15, 23:03
  #1202
Medlem
Kexet65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kexet65
Ja, frågan är ju just huruvida man ska skratta eller "gråta" 🤑!
"Flicka"????
Hon är väl ingen "flicka" direkt då hon passerat 20 och mer därtill!!!!
Eftersom du undrar huruvida man (dvs DU) ska skratta eller gråta är ju din egen business 😜!
Som lite kuriosa stötte jag idag på morsans mamma's morsas sambo (morsan är ju oxå hon nu dömd till 6 mån fängelse för misshandel från ett fall 2015).....
Morsan till dessa "syskonbrudar" har en morsa (sorglig story även där) som är (eller åtminstone under många långa år) varit sambo med en - i Motala-kretsar - "välkänd" kyrkor-organist 🙄🤔😋.
Någon som vet var dessa systrars morsa får avtjäna sitt straff?

Hehe 😝. Alla i Motala med omnejd känner väl till denne kyrko-organist - så också jag även om jag inte bor i bygden, men han har anlitats vid två begravningar jag varit på samt att "mormodern" även hon är känd för alkohol-problem! Jag är hästmänniska så därför vet jag/känner jag till "la grandioso familia"!
Citera
2016-07-29, 08:55
  #1203
Medlem
http://mobil.corren.se/24corren/

Rättegången fortsätter idag, löpande rapportering under dagen på corren
Citera
2016-07-29, 10:23
  #1204
Avstängd
LKVNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bowery666
http://mobil.corren.se/24corren/

Rättegången fortsätter idag, löpande rapportering under dagen på corren


Se där. Slutpläderingarna framförs väl i dag då vilket betyder att RPU:n är klar men bedömningen glömde tydligen Corren delge och vad jag via en snabb blick kunde se har ingen annan tidning heller info. Nåja lär väl komma fram under dagen när påföljden kommer på tal . . .
Citera
2016-07-29, 10:38
  #1205
Medlem
jannestungas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Se där. Slutpläderingarna framförs väl i dag då vilket betyder att RPU:n är klar men bedömningen glömde tydligen Corren delge och vad jag via en snabb blick kunde se har ingen annan tidning heller info. Nåja lär väl komma fram under dagen när påföljden kommer på tal . . .
Jag tror att han bedöms som "frisk". Kvinnorna borde åtalas för allmän värdelöshet.
Citera
2016-07-29, 13:21
  #1206
Medlem
Domen. 2 år 9 mån . Han sitter 3/4 alltså 22 mån.
160.000 kr sammanlagt i skadestånd till 7 personer.
Rättvisan segrade tillslut. Och jag hoppas tjejerna skäms.
Citera
2016-07-29, 13:38
  #1207
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av markmywords
Domen. 2 år 9 mån . Han sitter 3/4 alltså 22 mån.
160.000 kr sammanlagt i skadestånd till 7 personer.
Rättvisan segrade tillslut. Och jag hoppas tjejerna skäms.

Det där WT-brudarna har inte vett nog att skämmas. De har dragit igång en karusell utan dess like - för att kontentan sedan ska bli att de bara har gjort sig själv och alla i deras närhet till åtlöje. De kommer hädanefter alltid vara pundare i andras ögon.

Väldigt intressant att de får ta körkort... om jag inte missminner mig så har de ju själva erkänt narkotikabrott i fupen. Såna som de borde absolut inte köra runt på gatorna. Usch.
Citera
2016-07-29, 13:46
  #1208
Medlem
Ja det framkom ju där att det finns en viss drogproblematik.
Sånna vill man ju absolut inte ha körandes i trafiken.
Men det uppmärksammas nog rätt.

dom här tjejerna är åtlöjen och riktigt jävla pinsamma bara, och att jocke boy eller vad grabben heter valde o göra en patetisk insamling till dessa pundare borde kännas rätt så jävla kasst såhär i efterhand.
Det borde dessutom granskats mer noggrant.
Nu är snart verkligheten ikapp dom och på måndag står dom och knackar på socialens dörr.
Citera
2016-07-29, 13:54
  #1209
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av markmywords
Ja det framkom ju där att det finns en viss drogproblematik.
Sånna vill man ju absolut inte ha körandes i trafiken.
Men det uppmärksammas nog rätt.

dom här tjejerna är åtlöjen och riktigt jävla pinsamma bara, och att jocke boy eller vad grabben heter valde o göra en patetisk insamling till dessa pundare borde kännas rätt så jävla kasst såhär i efterhand.
Det borde dessutom granskats mer noggrant.
Nu är snart verkligheten ikapp dom och på måndag står dom och knackar på socialens dörr.

Haha! Socialens dörr. Ja du, där får de inte en krona för de kommer begära utdrag från deras konton. Så det är nog kört där. De får väl plocka svamp eller blåbär nu i höst! De ser välmående ut, så de är nog redo för säsongen 😂

Tack för uppdateringen av domen förresten! Grymt!
Citera
2016-07-29, 16:51
  #1210
Medlem
http://mobil.corren.se/nyheter/motal...om4232762.aspx
Citera
2016-07-29, 18:16
  #1211
Medlem
Någon som sett videorna som brudarna lagt upp på D's fb när dom kör halkbanan? Fibblar med stereon och får ett X antal tillsägelser av banpersonalen att lägga av och koncentrera sig på halkan istället. Sjukt pinsamt och känns ju inte så säkert att träffa på dom bakom ratten i trafiken.
Bor i samma trakter som deras morsa och den familjen är ju inte speciellt omtyckta i området efter dom härjat runt bland grannarna.
Citera
2016-07-29, 21:35
  #1212
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillfjant
Någon som sett videorna som brudarna lagt upp på D's fb när dom kör halkbanan? Fibblar med stereon och får ett X antal tillsägelser av banpersonalen att lägga av och koncentrera sig på halkan istället. Sjukt pinsamt och känns ju inte så säkert att träffa på dom bakom ratten i trafiken.
Bor i samma trakter som deras morsa och den familjen är ju inte speciellt omtyckta i området efter dom härjat runt bland grannarna.
Vart finns den videon att tillgå?
Någon borde seriöst kontakta transportstyrelsen med Målnr och hänvisning till fup:en. De borde behöva påvisa sin nykterhet.
Dessutom tar ju ena syrran massa olika läkemedel. Livsfarligt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback