36 728 besökare online
1 045 222 medlemmar • 54 730 997 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum Kultur & Media Film och filmproduktion Film: listor och rekommendationer
Svara på ämne
Ämnesverktyg
BlackMetal
Medlem
BlackMetals avatar
Citat:
 Ursprungligen postat av Gottfrieds
Asiens mest överskattade regissör alla kategorier. För Gottfrieds är det en lättare gäspning. Finns det något intressant att prata om istället.
Du ser inte att hela den senaste sidan handlar om Ozu och Yang? Två mycket intressanta regissörer som det bara är att dyka in i diskussionen kring.

Beror väl på vad som menas med överskattad. Jag tycker inte han är lika bra som han är känd men nog gör han välgjorda thrillers. The Handmaiden (2016) ser lovande ut.

Gottfrieds
Medlem
Gottfriedss avatar
Citat:
 Ursprungligen postat av BlackMetal
Du ser inte att hela den senaste sidan handlar om Ozu och Yang? Två mycket intressanta regissörer som det bara är att dyka in i diskussionen kring.

Beror väl på vad som menas med överskattad. Jag tycker inte han är lika bra som han är känd men nog gör han välgjorda thrillers. The Handmaiden (2016) ser lovande ut.

De är reliker från förr. De är ingen fräsch diskussion.

Gilbert tycker han är ett sorgligt kapitel när det pratas om asiatisk film. Han har fått på tok för mycket erkännande i förhållande till andra regissörskollegor i både Sydkorea och Japan som gör bättre film.

Hwal
Medlem
Hwals avatar
Citat:
 Ursprungligen postat av BlackMetal
Ja, det var precis vad jag menade men ser när jag läser igenom mitt inlägg att det lika gärna skulle kunna mena att han var någon sorts japansk Tarkovsky. Både av egen erfarenhet och från tillräckligt mycket åsikter som man har läst så är inte alltid japanskt vardagsliv och giftermålsproblem kärlek vid första ögonkastet.

Hade nog för övrigt inte riktigt förstått hur stor Ozu var förrän nu i sommar då jag spenderade ett par veckor i Japan och kunde hitta i princip lika mycket Ozu som Kurosawa i filmhyllorna för klassisk film.

Tänkte själv se Föräldrarna (Tokyo Monogatari) nu i helgen då jag reser till Tokyo nästa vecka på semester. Måste börja tagga lite.

Angående The Handmaiden så ser jag definitivt fram emot den, gillade Stoker som kom sist men ändå glad att han är tillbaka och gör sydkoreansk film igen.
Senast redigerad av Hwal Idag kl. 15:09.

Svara på ämne
Svara Topp Dela