2016-07-24, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
Yes det gör jag. Hänt mig 2 ggr "idag" att spelet har fryst fast helt så att jag är tvungen att starta om min mobil eller ladda ner spelet igen
Jag hade också problem med att den frös. Stängde av "Battery saver" och har inte kraschat sedan dess.
Citera
2016-07-24, 00:52
Medlem
neurogens avatar
ahhaha! denna mongolid sitter HEMMA VID DATORN med fake-gps och spelar pokemon !
https://www.twitch.tv/officialwalwin

vafan är poängen LUL, det är meningen man skall gå ut o promenera o denna mongolid sitter alltså hemma vid datorn o spelar. finns de inget roligare spel om man nu ska sitta hemma ?!
Citera
2016-07-24, 00:52
Citat:
Ursprungligen postat av Ugbug
Jag hade också problem med att den frös. Stängde av "Battery saver" och har inte kraschat sedan dess.

jasså, får testa det då
Citera
2016-07-24, 01:12
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neurogen
ahhaha! denna mongolid sitter HEMMA VID DATORN med fake-gps och spelar pokemon !
https://www.twitch.tv/officialwalwin

vafan är poängen LUL, det är meningen man skall gå ut o promenera o denna mongolid sitter alltså hemma vid datorn o spelar. finns de inget roligare spel om man nu ska sitta hemma ?!

skit i han, kommer bli bannad så det stänker ändå och speciellt när han är så där lagom diskret förbannade idiot folk tror dom inte har fake gps detection när dom kört ingress flera år och där ryker gps fuskare snabbare än dom hinner blinka så samma kommer gälla här.
Citera
2016-07-24, 01:29
Medlem
NirvanAs avatar
La ut en lure för första gången, var onödigt, man får ju lika många och samma sorts pokemon bara av att gå... för mig tog det några minuter emellan varje pokemon sögs in i pokemon stoppet.
Citera
2016-07-24, 01:42
Medlem
Ferdawoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
La ut en lure för första gången, var onödigt, man får ju lika många och samma sorts pokemon bara av att gå... för mig tog det några minuter emellan varje pokemon sögs in i pokemon stoppet.
Har bara lagt ett Lure en gång själv, andra gånger har jag suttit i parker och annat där det finns flera Pokestop inom räckhåll och där 3-4 Lures finns uppe konstant. Finns några sådana ställen i Göteborg nu har jag märkt under ledigheten, där Bältesspännarparken hade Lures uppe kl01 natten till en söndag, Brunnsparken har också lures uppe nära på hela tiden, samt en del andra ställen.
Sitter jag på ett sådant ställe dyker det upp nya pokemons nörapå konstant och måste vänta som mest 30s eller så innan det kommer minst en ny. Och det är mest att det dyker upp fler av samma sort som ändå skulle spawnat i det området. Det betyder att de mer sällsynta också kan dyka upp men att du mer får alla de vanliga.
Citera
2016-07-24, 01:45
Medlem
Citat:

Lures spawnar alltid pokemon varannan minut. Så är du på en spot med 2-5 är det ganska chill.
Citera
2016-07-24, 01:45
Citat:

Åk till någon folkrik park eller stad. Ibland kan man om man har tur hitta två st pokéstops med lures. Som är nästintill brevid varandra och man kan nå utan att röra sig. Då är det bara att sitta och collecta pokémons och items

Har ni några favorit ställen /rekommendationer ?

Kan rekommendera Kungsträdgården och Drottningholm
Citera
2016-07-24, 01:47
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrOsocial
Lures spawnar alltid pokemon varannan minut. Så är du på en spot med 2-5 är det ganska chill.
Ganska effektivt sätt tycker jag är att glida runt med bil, max 30km/h, äggen kläcks snabbt och pokemons dyker upp lika frekvent som vanligt...

Dock fortfarande irriterande att 1,2,3 "steg" inte fungerar och när en skuggad pokemon (som du inte registrerat i pokedex än a.k.a 500xp extra) så har man ingen aning vilket håll eller nåt man ska röra sig eller om den är inom 100meter eller 1km.. alltid 3
Citera
2016-07-24, 01:50
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
Åk till någon folkrik park eller stad. Ibland kan man om man har tur hitta två st pokéstops med lures. Som är nästintill brevid varandra och man kan nå utan att röra sig. Då är det bara att sitta och collecta pokémons och items

Har ni några favorit ställen /rekommendationer ?

Kan rekommendera Kungsträdgården och Drottningholm
Jo jag har sett de i de städerna jag varit i, hög aktivitet och alltid pokestops med lures, men det är inte alltid man har möjlighet till det.

Ska testa lite mer incense också och jämföra, har 5st oanvända...

Sen sitter jag på ca 40 evolves så väntar på ca 10 till sen blir det kul med xp-mania med lucky egg...evolves non-stop i 30min
Citera
2016-07-24, 01:59
Medlem
Citat:
Ganska effektivt sätt tycker jag är att glida runt med bil, max 30km/h, äggen kläcks snabbt och pokemons dyker upp lika frekvent som vanligt...

Dock fortfarande irriterande att 1,2,3 "steg" inte fungerar och när en skuggad pokemon (som du inte registrerat i pokedex än a.k.a 500xp extra) så har man ingen aning vilket håll eller nåt man ska röra sig eller om den är inom 100meter eller 1km.. alltid 3

Om du jagar med bil antar jag att du lägger pengar på bollar också? Köper man inte bollar måste man campa stops.
Här kan man ta två stops utan att röra sig, råkar också vara en parkering exakt där man behöver stå
Citera
2016-07-24, 02:02
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrOsocial
Om du jagar med bil antar jag att du lägger pengar på bollar också? Köper man inte bollar måste man campa stops.
Här kan man ta två stops utan att röra sig, råkar också vara en parkering exakt där man behöver stå
Näe, kör mellan stops, finns runt 8-9st i närheten, drar några vändor där, när man är klar med sista så åker man tillbaka då kan man plocka första igen... rinse n repeat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in