2016-07-22, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Och bygger folk helt frivilligt gratis åt varandra i världen kanske?

Och nej det är du som tror att det är så, men det stämmer inte, vilket vi redan tragglat i en annan tråd.

Ahh men så snällt att du/ ni män tycker att kvinnor ska ha mer sex….verkligen vänligt av dig att bestämma den saken åt kvinnor.

Ja, jag hjälper ex. mina vänner att bygga saker gratis, jag kan ge min flickvän massage gratis etc. det betyder inte att jag också kan ta betalt för det vid de tillfällen jag inte vill göra det gratis.

Nu är det ju alla stora människorättsorganisationer och nej, de kvinnor och män som säljer sex bestämmer det åt sig själva.
Citera
2016-07-22, 12:18
Medlem
Nycticoraxs avatar
Citat:
Och om den "lyckliga horan" i kvarteret är ett traffickingoffer på 17?

Och hur "njutningsfullt" kan det fan vara ligga med någon som du fattar med alla sinnen inte är speciellt sugen på dig?

Obegripligt.

Det du säger är typiskt för tokfeminister. Du vill bara trycka ner och kategorisera kvinnlig sexualitet. Kvinnan kan alltså inte tycka om sex om det är pengar inblandat enligt dig.

När du inte kan kan möta det påståendet kommer du med ett nytt. Kvinnan verkar heller inte kunna njuta av sex om antal partners överstiger x stycken under tiden t.

Din subjektiva åsikt ligger i linje med lagen som utan tillräckliga bevis vill straffa några enskilda män 'för att han inte kan se att kvinnan till 100% vill ha sex med honom'.
Citera
2016-07-22, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nycticorax
Det du säger är typiskt för tokfeminister. Du vill bara trycka ner och kategorisera kvinnlig sexualitet. Kvinnan kan alltså inte tycka om sex om det är pengar inblandat enligt dig.

När du inte kan kan möta det påståendet kommer du med ett nytt. Kvinnan verkar heller inte kunna njuta av sex om antal partners överstiger x stycken under tiden t.

Din subjektiva åsikt ligger i linje med lagen som utan tillräckliga bevis vill straffa några enskilda män 'för att han inte kan se att kvinnan till 100% vill ha sex med honom'.

Eftersom jag är kvinna själv så kan jag nog ungefär föreställa mig att kvinnor nog fungerar som män sexuellt. Ens sexualitet vill VÄLJA partner själv, har med utseende, feromoner, lust etc. att göra och inte bara få partners tilldelade som man ska knulla med när den andre säger till på tid. Liksom inte speciellt sexigt för någons sexualitet.
kan möjligen fungera sexuellt för en liten grupp människor och då är det ju gott så.
Och du har också människor som tycker att jobb som jobb och också ok i sånt fall.

men är alltså inte dessa vi diskuterar här, utan vi diskuterar den där individen som alltså "njuter" av att onanera i någon annan trots att all logik, vett och sinnen borde säga hen att den andre inte är med på noterna sexuellt. Ska detta vara ok? socialt accepterat beteende? lagligt?

OM det nu är ok, så är det ju i sånt fall även ok ligga med barn….ligga med gråtande sextraffickinoffer, folk som är medvetslösa, sover, aspackade, förlamade, ligga med döda, ligga med djur…eftersom…tjohopp! motpartens sexualitet, lust, vilja i saken spelar ju ingen som helst roll för ditt val att knulla dem eller inte. "Ha sex" handlar ju bara om individers egen njutning, ömsesidigheten är ju inte av sexuellt värde som bör beaktas.
Senast redigerad av Merapi 2016-07-22 kl. 12:39.
Citera
2016-07-22, 13:07
Medlem
Nycticoraxs avatar
Citat:
Eftersom jag är kvinna själv så kan jag nog ungefär föreställa mig att kvinnor nog fungerar som män sexuellt. Ens sexualitet vill VÄLJA partner själv, har med utseende, feromoner, lust etc. att göra och inte bara få partners tilldelade som man ska knulla med när den andre säger till på tid. Liksom inte speciellt sexigt för någons sexualitet.

Nej nej nej. I din monotona världsbild är det antingen av eller på. Du omyndigförklarar och fråntar kvinnor deras egen uppfattning angående sexualitet när du ifrågasätter männen när dom har sex med någon 'som inte riktigt vill'.

Och bara för att du är kvinna gör dig inte till expert på mäns sexualitet. Det är ologiskt. Ibland vill en man har ha kärleksfullt sex, och ibland är det köttets lustar som styr.

Du är ett utmärkt exempel på hur fel denna lag är. Du bör byta åsikt om du bryr dig om riktiga trafficing-offer och barnprostitution. Det är ju helt vrickat hur du börjar blanda ihop detta med män som köper tjänster från vuxna kvinnor som vet vad dom gör, bara för att du är så svartvit i dina åsikter.

Fler och fler börjar bli less på vänsters rabiata feministspets, som säger sig veta bäst hur vi ska leva. Det enda dina kommentarer gör är att fler ifrågasätter den information som har hjärntvättat folket i åratal.
Citera
2016-07-22, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nycticorax
Det är ju helt vrickat hur du börjar blanda ihop detta med män som köper tjänster från vuxna kvinnor som vet vad dom gör, bara för att du är så svartvit i dina åsikter.

Att blanda ihop frivilligt prostitution med trafficking är det enda sättet de kan argumentera för en kriminalisering. Detta är en ful taktik eftersom de indirekt hävdar att du, jag och nästan alla stora människorättsorganisationer skulle vara för, eller likgiltiga inför, trafficking. Ett horribel beskyllning.
Citera
2016-07-22, 13:42
Medlem
Citat:
Eftersom jag är kvinna själv så kan jag nog ungefär föreställa mig att kvinnor nog fungerar som män sexuellt.

På ett basalt plan möjligtvis men jag som kille har förmodligen mycket bättre koll på hur tjejer är i sängen än vad du som tjej har, och tvärt om. Jag har ändå varit intim med ett stort antal kvinnor och noterat alla de skillnader och likheter de uppvisat. Utöver detta har vi ju vetenskapliga undersökningar och där ser vi ju bland de största könsskillnader vi finner mellan könen. Många kvinnor reagerar med chock när de verkligen inser hur den manliga sexualiteten fungerar. Tittar man på homosexuella män i San Francisco och noterar att 50% hade mellan 100 och 1000 sexpartners och 25% hade över 1000 kan man ju inte annat än att börja undra... Så fungerar män när de inte begränsas av kvinnors sexualitet. 75% av männen som får frågan om de vill följa med en tjej, som de aldrig sett innan, gör det. Motsvarande siffra för kvinnor var 0%. Även om lesbiska kvinnor fick frågan av en annan tjej (för att korrigera för rädsla för att vara ensam med en man) får man i stort samma resultat etc. etc.
Citera
2016-07-22, 14:10
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
kan möjligen fungera sexuellt för en liten grupp människor och då är det ju gott så.
Och du har också människor som tycker att jobb som jobb och också ok i sånt fall.

men är alltså inte dessa vi diskuterar här, utan vi diskuterar den där individen som alltså "njuter" av att onanera i någon annan trots att all logik, vett och sinnen borde säga hen att den andre inte är med på noterna sexuellt. Ska detta vara ok? socialt accepterat beteende? lagligt?

OM det nu är ok, så är det ju i sånt fall även ok ligga med barn….ligga med gråtande sextraffickinoffer, folk som är medvetslösa, sover, aspackade, förlamade, ligga med döda, ligga med djur…eftersom…tjohopp! motpartens sexualitet, lust, vilja i saken spelar ju ingen som helst roll för ditt val att knulla dem eller inte. "Ha sex" handlar ju bara om individers egen njutning, ömsesidigheten är ju inte av sexuellt värde som bör beaktas.
Problemet är ju att du vill reglera folks sexualitet.
Det är ju inte en mentalt sund ståndpunkt utan en rätt sjuk sådan faktiskt.
Det är ju ingen skillnad på dig mot de mest fanatiska IS anhängarna där.
Det är psykiskt störda individer som vill reglera sådant.

Bespara mig argument om sexslaveri och djursex mm, det är lika intressanta argument som som att förespråka att bryta upp vägar för att förbrytare använder dem i sin brottsutövning.
Citera
2016-07-22, 14:12
Medlem
Babianens avatar
Citat:

1) Nej eftersom du är en fulgubbe som e-transar kan du bara skriva hur du tror att kvinnors sexualitet fungerar som bygger på saker som du har läst i typ aftonbladet.

2) Nej för kvinnor är det sexuellt upphetsande att bli vald inte att välja. Det är därför som de flesta kvinnor tänder på att hora men väldigt få kvinnor tänder på att köpa sex av män.

3) Jo att få partners tilldelade är en upphetsande grej för i princip alla kvinnor.

4) Ska det vara socialt accepterat att kvinnor njuter av mäns pengar (typ semester som män betalar för) trots att män egentligen inte vill betala för det?

5) Varför skulle kvinnor inte njuta av att män har sex med dem? Om kvinnor betalade män för att få ge dem massage skulle det vara synd om män då?

6) Men kvinnor njuter oftast automatiskt av att bli påsatta oavsett om de ville det från början eller inte.
Citera
2016-07-22, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Problemet är ju att du vill reglera folks sexualitet.
Det är ju inte en mentalt sund ståndpunkt utan en rätt sjuk sådan faktiskt.
Det är ju ingen skillnad på dig mot de mest fanatiska IS anhängarna där.
Det är psykiskt störda individer som vill reglera sådant.

Bespara mig argument om sexslaveri och djursex mm, det är lika intressanta argument som som att förespråka att bryta upp vägar för att förbrytare använder dem i sin brottsutövning.

nej jag vill "reglera" sexköpare, om jag nu vill reglera någon.

Och människor har i alla tider pysslat med att "reglera" sexualitet, specifikt kvinnors dito.
Att vi i väst hade en sexuell revolution ex. var att reglera synen på sexualitet i samhället.
Att vi kämpar för att bli av med sexuellt våld/ pedofili/ nekrofili etc. i samhället är att vilja reglera vissas sexualitet.
men kanske är fel? Sjukt? Och en icke "mental sund ståndpunkt"?

Det som driver sexslaveri av olika sort i världens alla hörn, är sexköpande mäns efterfrågan på mänskliga hål att knulla i, och ett synsätt på sexualitet och "rätt" till kvinnors kroppar som ligger i manlighetsnormen världen över.
Problemet kring sexslaveri, sexhandel, våldtäkter, sexuella trakasserier etc. etc. ligger där och ingen
annanstans.
Finns liksom inget du kan säga emot i den saken.
Citera
2016-07-22, 14:25
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Nej eftersom du är en fulgubbe som e-transar kan du bara skriva hur du tror att kvinnors sexualitet fungerar som bygger på saker som du har läst i typ aftonbladet.

2) Nej för kvinnor är det sexuellt upphetsande att bli vald inte att välja. Det är därför som de flesta kvinnor tänder på att hora men väldigt få kvinnor tänder på att köpa sex av män.

3) Jo att få partners tilldelade är en upphetsande grej för i princip alla kvinnor.

4) Ska det vara socialt accepterat att kvinnor njuter av mäns pengar (typ semester som män betalar för) trots att män egentligen inte vill betala för det?

5) Varför skulle kvinnor inte njuta av att män har sex med dem? Om kvinnor betalade män för att få ge dem massage skulle det vara synd om män då?

6) Men kvinnor njuter oftast automatiskt av att bli påsatta oavsett om de ville det från början eller inte.
Källor eller bara eget tyckande?
Citera
2016-07-22, 14:28
Medlem
Babianens avatar
Citat:
nej jag vill "reglera" sexköpare, om jag nu vill reglera någon.

Och människor har i alla tider pysslat med att "reglera" sexualitet, specifikt kvinnors dito.
Att vi i väst hade en sexuell revolution ex. var att reglera synen på sexualitet i samhället.
Att vi kämpar för att bli av med sexuellt våld/ pedofili/ nekrofili etc. i samhället är att vilja reglera vissas sexualitet.
men kanske är fel? Sjukt? Och en icke "mental sund ståndpunkt"?

Det som driver sexslaveri av olika sort i världens alla hörn, är sexköpande mäns efterfrågan på mänskliga hål att knulla i, och ett synsätt på sexualitet och "rätt" till kvinnors kroppar som ligger i manlighetsnormen världen över.
Problemet kring sexslaveri, sexhandel, våldtäkter, sexuella trakasserier etc. etc. ligger där och ingen
annanstans.
Finns liksom inget du kan säga emot i den saken.

1) Då vill du förbjuda män som tjänar mycket pengar från att gifta sig med kvinnor som tjänar mindre också? För det är också sexköp.

2) Hur vet du att efterfrågan på att sälja sex inte skapas av kvinnors efterfrågan på mäns kukar som kan knulla deras hål? Om kvinnor slutade sälja sex skulle män inte kunna köpa eller hur?

3) Nej problemet ligger i att kvinnor gillar att få sexuell uppmärksamhet från män (helst i utbyte mot pengar). Om kvinnor höll sig borta från män skulle ingen kvinna bli "våldtagen", "sex trakasserad", eller kunna sälja sex.
Citera
2016-07-22, 14:31
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Källor eller bara eget tyckande?

Vad exakt vill du ha källa på?

1) Att kvinnor tänder på att hora kan du se på olika undersökningar där man har frågat kvinnor.

2) Att kvinnor tänder på att bli tvingade till sex eller "indikationer" på sexuellt tvång finns det studier på.

3) Att kvinnor njuter av att bli påsatta är sunt förnuft?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in