Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-07-19, 15:42
  #3577
Medlem
Efter ca ett halvår så kom KK-förvaltaren fram till att långivarnas pengar inte tillhörde konkursboet och rekommenderade alla att skriva på fullmakten eftersom KK-förvaltaren inte hade något med dem pengarna att göra.
Citera
2016-07-19, 16:28
  #3578
Medlem
Det stämmer, konkursförvaltaren rekommenderade att skicka in fullmakten. Däremot är det så att konkursförvaltaren kommer använda styringsgruppen för utbetalningarna om jag förstått det rätt, även om man inte gett fullmakt för styringsgruppen att driva in pengarna. Alecta driver in allting som sagt.

Någon som kan bekräfta /vet hur man ska tolka outstanding loan och total balance i brevet vi fick?
Dvs. ska dessa slås ihop för att få total fordran man har eller har de använt rubriken outstandning loan men menar innestående medel (som f.ö anges inne på trustbuddys login), dvs. det som man totalt har och som total balance i så fall är en del av?
Hoppas ni förstår vad jag menar!
Citera
2016-07-19, 17:05
  #3579
Medlem
Edit: Fick svar på funderingarna:

Total balance är den balansen / de pengar du har på klientmedelskontot det datum då brevet skickades ut. Dvs. det som fanns på konkursdagen och det som kommit in efter konkursdagen, direkt hämtat från Lindahls. Kommer att förändras och därför har man ett procenttal knutet till detta baserat på det totala kapitalet på klientmedelskontot.
Outstanding loans är helt enkelt de utestående lånen som finns, och bör ha växt i takt med att räntor debiterats sedan konkursdagen.
Citera
2016-07-26, 11:46
  #3580
Medlem
Hur har det gått med brottsmisstankarna mot TrustBuddy's ledning? Någon inom bolaget måste väl gå att finna skyldig för det som har hänt? Jens Glasö?
Citera
2016-07-27, 14:02
  #3581
Medlem
Brottsmistankarna utreds fortfarande, skall bli klart i höst tror jag...
Citera
2016-07-28, 11:35
  #3582
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbear
ALL indrivning sker av Alecta, oberoende av fullmakt eller ej till "norska gruppen". Har man inte gett fullmakt är det kk-förvaltaren som ska betala ut motsvarande belopp vad jag förstått.

Fick nåt så sällsynt som mejlsvar från konkursförvaltningen angående detta:
"Har ni lämnat in en fullmakt till Styrningsgruppen kommer de att ombesörja idrivningen av era fordringar och era frågor gällande utbetalningar bör därför ställas till Styrningsgruppen via tbdy.fullmakt@gmail.com. Har ni inte lämnat in någon fullmakt behöver ni driva in era fordringar på egen hand."
Citera
2016-07-28, 14:18
  #3583
Medlem
Så alla som inte lämnat in fullmakten borde verkligen göra det snarast eller glömma chansen att få tillbaka en mindre summa.
Citera
2016-07-28, 17:54
  #3584
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fadren
Fick nåt så sällsynt som mejlsvar från konkursförvaltningen angående detta:
"Har ni lämnat in en fullmakt till Styrningsgruppen kommer de att ombesörja idrivningen av era fordringar och era frågor gällande utbetalningar bör därför ställas till Styrningsgruppen via tbdy.fullmakt@gmail.com. Har ni inte lämnat in någon fullmakt behöver ni driva in era fordringar på egen hand."

Intressant uttalande om jag då väljer att inte lämna in får jag då reda på vilka som har lånat mina pengar? Kan bli intressanta effekter när folk driver in pengar själv...

(Har lämnat fullmakt men funderar över betydelsen)
Citera
2016-07-30, 09:25
  #3585
Medlem
Är det någon som fått en utbetalning av Styrningsgruppen? Man undrar ju..
Citera
2016-08-01, 11:01
  #3586
Medlem
Ingenting på mitt konto ännu så länge
Citera
2016-08-01, 14:43
  #3587
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogsguru
Är det någon som fått en utbetalning av Styrningsgruppen? Man undrar ju..

Inte ett korvöre ännu.
Citera
2016-08-14, 22:55
  #3588
Medlem
Mr.Banzais avatar
Nope, inget
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback