32 996 besökare online
1 044 763 medlemmar • 54 704 585 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum Livsstil Hår- och kroppsvård
Svara på ämne
Ämnesverktyg
r0land
Medlem
r0lands avatar
Citat:
 Ursprungligen postat av Demma
En vän till mig påstod att hon fått enorma ringar/påsar under ögonen när hon körde melanotan.

Jag fnös då lite och påstod att det inte hade med melot och göra... Nu har jag själv insett att jag också har haft lite "för mkt" påsar så att säga och udnrar om det kan finnas en koppling till melot? Har inte kört det på ~2-3v nu och dom är mycket mycket midnre nu än förut.

Finns det en koppling? Om ja varför? Om nej, vad beror det på?

Japp.

Mörkare pigmentering, du har mörka påsar under ögonen = blir mörkare

r0land
Medlem
r0lands avatar
Någon som vet bra källa var man kan kirra melanotan i Australien?

Demma
Medlem
Någon som vet hur pass "snabbt" melo blir gammalt utan att ligga i kylen?

Köpte den här vialen i slutet av maj/börjar av juni, haft i kylskåp så gott som hela tiden, men haft den i en låda i typ 5 dagar då jag fick besök och inte ville ha saker som såg ut som knark i kylskåpet

Hur mkt påverkar detta potensen tror ni? Någon som har erfarenheter? Har ingen aning verkligen.

Citat:
 Ursprungligen postat av r0land
Japp.

Tack för svar!

kolingen321
Medlem
Citat:
 Ursprungligen postat av r0land
Japp.

Är det verkligen så ? Någon annan som kan bekräfta . Hört att solarium gör att mörka ringar blir värre . Men dom syns ju mindre om man är brun .

Trist trodde att det är kunde vara ett alternativ till solarium vilket jag gör mest för att jag har mörka ringar och det ser mindre ut då

lovegbg
Medlem
lovegbgs avatar
Citat:
 Ursprungligen postat av kolingen321
Är det verkligen så ? Någon annan som kan bekräfta . Hört att solarium gör att mörka ringar blir värre . Men dom syns ju mindre om man är brun .

Trist trodde att det är kunde vara ett alternativ till solarium vilket jag gör mest för att jag har mörka ringar och det ser mindre ut då
Det finns två olika förklaringar till mörka ringar. Dels kan det ha att göra med pigmentering. Oftast drabbas människor som solat mycket i sina dar av just mörka brunaktiga ringar runt ögonen men det kan man även ha ärvt av sina föräldrar och då kan utseendet vara mer blåaktigt vilket beror på de underliggande blodkärlen.
Har man inte tendens att ha mörka ringar naturligt, bör man vara nogrann med solning då pigmentering drabbar oftast personer som solar oförsiktigt och använder andra medel för att få en mörkare hudton (gäller ej brun utan sol då den inte påverkar pigmentcellerna).

Wrazxc
Medlem
Wrazxcs avatar
Tjenare. En färsking här som har lite bekymmer.

Beställde hem för första gången från melan*otansh*p och tog för första gången i Tisdags. Bärjade försiktigt med 0,2. Onsdag blev det 0,3 och efter att vart inne och läst på MS så rekomenderade dom 0,5.

Så igrkväll tog jag 0,4 ungefär kl 21. Vid 22.30 började det knipa lite i magen och jg la mig för att sova. Det fortsatte dock och natten var vedervärdig. Något bättre efter kl 6 imorse men jg har fortfarande ont i magen nu när kl är 17 dagen efter.

Har inte spytt eller skitit nånting utan det äe bara att det kniper som fan. Och trycker man på magen gör det ont (speciellt höger sida där jag tog igår).

Är det hör något som är vanligt? När fan ska det släppa? Har ätit Alvendon under dagen för att lindra lite.

Väger strax under 100 pannor och har inte haft några andra biverkningar.

valkyrie123
Medlem
Körde melanotan 25 mg i 11 dagar innan resa till Mallis. Tog inte med det till Mallis nu pga osäkerheten med lagar och att ha det i väskan. Dessutom hade jag inte så roliga biverkningar.

Nu till saken. Hade fått lite färg innan men jag har otroligt svårt för att få färg. Jag vill bli så brun jag bara kan och ångrar att inte m2 åkte med hit....
Kommer pressa nu i en vecka. Redan igår första dagen brände jag mig lite.

Hur gör ni när ni solar med melanotan? Hur ska jag fortsätta hemma för att bli brunare? Då har jag haft uppehåll med melanotanet 1 vecka. Kan jag köra varje dag ett tag till då?

Hur mycket nytta i solen har jag ni av m2 som jag tog? Vad händer nu när
Det
Är uppehåll en vecka? Finns det hopp att jag blir brun?

DrZoidberg
Medlem
DrZoidbergs avatar
Jag vill gröna Cgostling. Dom som vet vet. Bra leverans. Inge strul och meck. Bra grejer

Spirana
Medlem
Just tagit stick nr. 3! Känns bra än så länge. Tar 0,25 mg. Enda biverkningen jag får är lite lätt huvudvärk några timmar precis efter. Inget som påverkar mig. Skitglad att jag slipper det där illamåendet många får..

Solade igår precis efter sticket, vill nog påstå att jag fick mer färg då än vad jag skulle fått annars. Blev ganska röd i ansiktet däremot och kollegorna kallade mig Tomatnylle, men men.. Vänta bara tills jag är sjukt snyggt brun istället!

Svara på ämne
Svara Topp Dela