Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-07-18, 17:15
  #13
Medlem
trulyawesomes avatar
Vet inte vad du definerar som retro, men Donkey Kong Country till SNES kommer jag aldrig tröttna på
Citera
2016-07-18, 17:16
  #14
Medlem
Gameplayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kingcab85
Tetris. En bra idé som aldrig går ur tiden, såpass så man inte ens tänker på att det är gammalt. Grafiken går ju heller inte direkt förbättra från 80-talsstandard, det är ju hela grejen att det är kantigt.

På andra plats Sim City 2000, har inte tröttnat ännu efter 20 år.

Windows inbyggda tetris. Ja, något man la mycket tid på.
Citera
2016-07-18, 17:17
  #15
Medlem
Gameplayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trulyawesome
Vet inte vad du definerar som retro, men Donkey Kong Country till SNES kommer jag aldrig tröttna på

Det bör ju räknas som retro då SNES är en gammal burk.
Citera
2016-07-18, 18:53
  #16
Medlem
Gameplayers avatar
Gauntlet II. Simpelt men roligt spel. På Amigan hade man obegränsat med liv om man spelade minst två spelare. Så länge en var vid liv kunde andra joina igen. Den som dog tappade dock alla sina nycklar och annat. Kunde bli bråk om en annan spelare snodde det...
Citera
2016-07-18, 19:00
  #17
Medlem
Super Mario 3. Jag kan fortfarande plocka fram det och spela igenom antingen några banor eller hela spelet.
Citera
2016-07-18, 19:17
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gameplayer
Body Blows gillade jag också men spelade det på PC. Det var kul men jag rankade det något under Virtua Fighter och Mortal Kombat. Det sistnämnda var kanske det bästa fightingspelet på Amiga. Imponerande de lyckats få in in alla moves på en joystick med en knapp. Även hur bra grafiken såg ut med dåtidens mått.

Att mortal kombat fanns visste jag inte. Take Em Out kanske var mitt favorit-amiga-spel när jag tänker efter: http://hol.abime.net/1308
Citera
2016-07-18, 19:17
  #19
Medlem
Tunnan.och.Morotens avatar
Bice Climber / nes

Spelar jag varje dag 🐸🐸
Citera
2016-07-18, 19:20
  #20
Medlem
Jag har fan svårt att se att jag nånsin skulle kunna tröttna på ice climbers till NES.

Löjligt roligt och engagerande helt enkelt! Och frustrerande för den delen.
Citera
2016-07-18, 19:22
  #21
Medlem
Gameplayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Att mortal kombat fanns visste jag inte. Take Em Out kanske var mitt favorit-amiga-spel när jag tänker efter: http://hol.abime.net/1308
.

Tror jag spelade det och tyckte det var kul. Bilden får mig att tänka på ett annat spel, Hostages. Det hade vissa spelmoment som gick ut på prickskytte mot fönster.
Citera
2016-07-18, 19:28
  #22
Medlem
PUSClFERs avatar
Super Mario Bros 3. Spelar det fem dagar i veckan sedan ett år tillbaka.

Quake II. Det är visserligen starka nostalgiband som spelar in, men likväl ett förbannat bra spel. (Vet dock inte om det klassas som retro enligt TS benämning, men det fyller ju snart 20 år, så nog borde det kunna klassas som retro?)

Bubble Bobble. Barnsligt roligt oavsett ålder.
Citera
2016-07-18, 19:37
  #23
Medlem
Mommejrs avatar
tröttnar aldrig på mario bros 1 och 3, eller castlevania/megaman spelen heller för den delen, på nes dvs.
Citera
2016-07-18, 19:38
  #24
Medlem
Gameplayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PUSClFER
Super Mario Bros 3. Spelar det fem dagar i veckan sedan ett år tillbaka.

Quake II. Det är visserligen starka nostalgiband som spelar in, men likväl ett förbannat bra spel. (Vet dock inte om det klassas som retro enligt TS benämning, men det fyller ju snart 20 år, så nog borde det kunna klassas som retro?)

Bubble Bobble. Barnsligt roligt oavsett ålder.

Quake 3 Arena kan man också spela när som helst, men bör ju ännu mindre kunna klassas som retro. Är också ännu aktuellt via Quake Live.

Bubble Bobble har jag nog spelat då jag känner igen det på bild. Påminde mig om Rodland som också var ett barnsligt men mycket roligt spel.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback