Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-07-17, 03:26
  #1
Medlem
Gameplayers avatar
Jag skulle säga Silkworm på Amiga. Det är lätt att bara börja spela och roligt trots man spelat det nästan oräkneliga gånger. Det är väl långt ifrån det bästa spelet på Amiga, men har skön känsla och bättre än t.ex. många shootem up på mobil idag. Vilket retro-spel skulle ni säga som passar in på ovanstående beskrivning?
Citera
2016-07-17, 03:43
  #2
Medlem
Gun.Smoke är kul men väldigt lätt på NES.
Citera
2016-07-17, 03:55
  #3
Medlem
Gameplayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AkiraKurosawaFan
Gun.Smoke är kul men väldigt lätt på NES.

Är det samma som fanns till C64? Spelade det inte mycket men har något minne av det. Annat skönt spel på C64 som man la en del tid på var Spy Hunter.
Citera
2016-07-17, 08:44
  #4
Medlem
SnilleFixs avatar
NES - shadow of warriors är riktigt bra, riktig utmaning.
Sega mega drive - revenge of shinobi
Citera
2016-07-17, 18:16
  #5
Medlem
Gameplayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnilleFix
NES - shadow of warriors är riktigt bra, riktig utmaning.
Sega mega drive - revenge of shinobi

Ok... Amiga - Gods. Ett långt spel men ändå kul att ta fram och spela lite ibland.

C64 - Uridium. Enkelt men skönt och följsamt shootem up.
Citera
2016-07-17, 21:19
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gameplayer
Jag skulle säga Silkworm på Amiga. Det är lätt att bara börja spela och roligt trots man spelat det nästan oräkneliga gånger. Det är väl långt ifrån det bästa spelet på Amiga, men har skön känsla och bättre än t.ex. många shootem up på mobil idag. Vilket retro-spel skulle ni säga som passar in på ovanstående beskrivning?

Ja, Silkworm var riktigt bra. Spelade det väldigt mycket. Men jäklar vad det blev svårt senare i spelet. Hade dock en trainer med oändligt med liv. Men svårt ändå var det kan man säga, haha.

Jag gillade även James Bond 2 mycket till Amigan. Tror det var ett av de platformsspelen jag spelade mest på den tiden. Riktigt mäktigt!
Citera
2016-07-18, 01:14
  #7
Medlem
Gameplayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Ja, Silkworm var riktigt bra. Spelade det väldigt mycket. Men jäklar vad det blev svårt senare i spelet. Hade dock en trainer med oändligt med liv. Men svårt ändå var det kan man säga, haha.

Jag gillade även James Bond 2 mycket till Amigan. Tror det var ett av de platformsspelen jag spelade mest på den tiden. Riktigt mäktigt!

Jo, men hjälpte väl lite att en spelade med jeepen. Jag minns inte om jag klarade det men kom långt i varje fall.

Du menar kanske James Pond 2? Spelade det inte själv men såg det. Minns att ettan hade ganska konstig men rolig humor.

Bond-spel fanns det The Spy who loved me som var ok gjort. Operation Stealth var bättre men inte säker på om det hade med Bond att göra.
Citera
2016-07-18, 08:19
  #8
Avstängd
EternalGlorys avatar
Pinball Fantasies!

När du väl fastnat lär du inte kunna sluta....någonsin.
Citera
2016-07-18, 09:39
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gameplayer
Jo, men hjälpte väl lite att en spelade med jeepen. Jag minns inte om jag klarade det men kom långt i varje fall.

Du menar kanske James Pond 2? Spelade det inte själv men såg det. Minns att ettan hade ganska konstig men rolig humor.

Bond-spel fanns det The Spy who loved me som var ok gjort. Operation Stealth var bättre men inte säker på om det hade med Bond att göra.

Skrev fel där. Menade James Pond 2. Det var välgjord grafik, varierande miljöer och utmanande. Ettan var inte riktigt samma. Det spelade jag bara hos en kompis, men fastnade inte i det.

Fanns ett annat kul spel där det var en kille som gick i sömnen och så var man en hund som skulle hjälpa honom att komma fram utan att skada sig.
Body Blows var också mäktigt. Ett fightingspel som jag inte alls tycker är bra idag. Men på den tiden tyckte jag det var så bra.
Citera
2016-07-18, 10:24
  #10
Medlem
Tetris. En bra idé som aldrig går ur tiden, såpass så man inte ens tänker på att det är gammalt. Grafiken går ju heller inte direkt förbättra från 80-talsstandard, det är ju hela grejen att det är kantigt.

På andra plats Sim City 2000, har inte tröttnat ännu efter 20 år.
Citera
2016-07-18, 17:13
  #11
Medlem
Gameplayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Skrev fel där. Menade James Pond 2. Det var välgjord grafik, varierande miljöer och utmanande. Ettan var inte riktigt samma. Det spelade jag bara hos en kompis, men fastnade inte i det.

Fanns ett annat kul spel där det var en kille som gick i sömnen och så var man en hund som skulle hjälpa honom att komma fram utan att skada sig.
Body Blows var också mäktigt. Ett fightingspel som jag inte alls tycker är bra idag. Men på den tiden tyckte jag det var så bra.

Body Blows gillade jag också men spelade det på PC. Det var kul men jag rankade det något under Virtua Fighter och Mortal Kombat. Det sistnämnda var kanske det bästa fightingspelet på Amiga. Imponerande de lyckats få in in alla moves på en joystick med en knapp. Även hur bra grafiken såg ut med dåtidens mått.
Citera
2016-07-18, 17:14
  #12
Medlem
Gameplayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EternalGlory
Pinball Fantasies!

När du väl fastnat lär du inte kunna sluta....någonsin.

Spelade det på PC men Pinball Dreams på Amiga.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback