26 213 besökare online
1 045 061 medlemmar • 54 717 463 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum Samhälle Utbildning och studier
Svara på ämne
Ämnesverktyg
Alexgustafssoon
Medlem
Alexgustafssoons avatar
Citat:
 Ursprungligen postat av DaMarcus
Mdh ligger i botten när rankningar görs, inte för att de i sig är magiska på nåt sätt men de ger ett litet hum om läget. Stämningen mot Analytical Finance från amerikanen förbättrar knappast situationen för skolan heller.

Läs böcker och artiklar på engelska. The Economist är grymt bra och intressant!

Okej, vilka skolor tycker du man ska försöka rikta sig till för att kunna nå så långt som möjligt då? Vilka är högst i rankningen?

Tack det ska jag göra!

_Baste_
Medlem
_Baste_s avatar
Citat:
 Ursprungligen postat av Alexgustafssoon
Okej, vilka skolor tycker du man ska försöka rikta sig till för att kunna nå så långt som möjligt då? Vilka är högst i rankningen?

Tack det ska jag göra!
Handelshögskolan i Stockholm

Alexgustafssoon
Medlem
Alexgustafssoons avatar
Citat:
 Ursprungligen postat av _Baste_
Handelshögskolan i Stockholm

Topp 5?

_Baste_
Medlem
_Baste_s avatar
Citat:
Topp 5?
Finns nog inget så uttjatat ämne i detta forum men visst, vi kör det väl en gång till då.

1. Handelshögskolan i Stockholm
2. UU, LU, HHG
3. SU, LiU
4. Umeå, Örebro
5. Resten

Nåt åt det hållet.

Alexgustafssoon
Medlem
Alexgustafssoons avatar
Citat:
Finns nog inget så uttjatat ämne i detta forum men visst, vi kör det väl en gång till då.

1. Handelshögskolan i Stockholm
2. UU, LU, HHG
3. SU, LiU
4. Umeå, Örebro
5. Resten

Nåt åt det hållet.

Är Liu i Linköping

Alexgustafssoon
Medlem
Alexgustafssoons avatar
Citat:
 Ursprungligen postat av Rustning
Nej det är i Litauen.
Spoiler:
Ja det är i Linköping.

Är inte Harvard bra

Alexgustafssoon
Medlem
Alexgustafssoons avatar
vad måste man få på högskoleprovet för att komma in på Handels, kommer nog inte komma in med betygen om jag inte får A i alla resterande kurser och läser upp några gamla kurser om man kan.

_Baste_
Medlem
_Baste_s avatar
Citat:
vad måste man få på högskoleprovet för att komma in på Handels, kommer nog inte komma in med betygen om jag inte får A i alla resterande kurser och läser upp några gamla kurser om man kan.
Förra året (om jag inte missminner mig) hade den sämst antagna 1,95 men det betyder inte att alla med 1,95 kommer in. Du kan inte känna dig säker på en plats utan 2,0.

FX5000
Medlem
Citat:
Förra året (om jag inte missminner mig) hade den sämst antagna 1,95 men det betyder inte att alla med 1,95 kommer in. Du kan inte känna dig säker på en plats utan 2,0.
Rättning:
Du kan inte känna dig säker på en plats med 2,0.

_Baste_
Medlem
_Baste_s avatar
Citat:
 Ursprungligen postat av FX5000
Rättning:
Du kan inte känna dig säker på en plats med 2,0.
Sant, inte ens det.

draken88
Medlem
Det som är det sjuka just nu är att om man läser ett civilekonomprogram så får man en ''Master'' när den översätts till engelska. Om man ska jobba utomlands, är det inte mer värt att läsa en sådan istället för att ta en kandidat och sen plugga 2 år till för att få en master? iofs Lunds Master är bara 1 år men tänkte på dem andra...

För övrigt, någon som har läst ekonomiprogrammet på Lund eller HHG? Dela gärna med er om era erfarenheter =), bra kontakter? bra utbildning? eller bara ren status?

Duxup
Medlem
Duxups avatar
Jag tänkt läsa statistik och juridisk översiktskurs på distans. Vilka universitet erbjuder dessa distanskurser?

Svara på ämne
Svara Topp Dela