Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-06-29, 13:40
  #4069
Medlem
Alexgustafssoons avatar
vad måste man få på högskoleprovet för att komma in på Handels, kommer nog inte komma in med betygen om jag inte får A i alla resterande kurser och läser upp några gamla kurser om man kan.
Citera
2016-06-29, 14:35
  #4070
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alexgustafssoon
vad måste man få på högskoleprovet för att komma in på Handels, kommer nog inte komma in med betygen om jag inte får A i alla resterande kurser och läser upp några gamla kurser om man kan.
Förra året (om jag inte missminner mig) hade den sämst antagna 1,95 men det betyder inte att alla med 1,95 kommer in. Du kan inte känna dig säker på en plats utan 2,0.
Citera
2016-06-29, 19:59
  #4071
Avstängd
FX5000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
Förra året (om jag inte missminner mig) hade den sämst antagna 1,95 men det betyder inte att alla med 1,95 kommer in. Du kan inte känna dig säker på en plats utan 2,0.
Rättning:
Du kan inte känna dig säker på en plats med 2,0.
Citera
2016-06-29, 20:08
  #4072
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FX5000
Rättning:
Du kan inte känna dig säker på en plats med 2,0.
Sant, inte ens det.
Citera
2016-07-11, 20:23
  #4073
Medlem
Det som är det sjuka just nu är att om man läser ett civilekonomprogram så får man en ''Master'' när den översätts till engelska. Om man ska jobba utomlands, är det inte mer värt att läsa en sådan istället för att ta en kandidat och sen plugga 2 år till för att få en master? iofs Lunds Master är bara 1 år men tänkte på dem andra...

För övrigt, någon som har läst ekonomiprogrammet på Lund eller HHG? Dela gärna med er om era erfarenheter =), bra kontakter? bra utbildning? eller bara ren status?
Citera
2016-07-16, 20:18
  #4074
Medlem
Duxups avatar
Jag tänkt läsa statistik och juridisk översiktskurs på distans. Vilka universitet erbjuder dessa distanskurser?
Citera
2016-08-06, 17:36
  #4075
Medlem
mdh ekonomiprogram hur många dagar i veckan föreläsning osv?

tja! bor i stockholm!
ska studera i mdh i eskilstuna.
jag undrar hur många dagar i veckan som man behöver gå till skolan första året.
vill helst bo kvar i stockholm och pendla/köra bil till skolan .
om det är skola genomsnitt 2/3 dagar i veckan så stannar jag kvar.
är det typ varje dag så är det bättre att bo där.
men skulle hellre betala för sl och sj kort och då å då ta bilen dit än att flytta dit betala hyra osv.
bör noteras också att jag har jobb och bor hos föräldrarna här i stockholm.

så frågan lyder helt enkelt, genomsnitt hur många dagar i veckan lär jag få gå till mälardalenshögskola i eskilstuna ifall jag läser ekonomiprogrammet 180 första året
Citera
2016-08-06, 17:46
  #4076
Medlem
1. Stanna i Stockholm.
2. Läs upp dina gymnasiebetyg och/eller skriv HP.
3. Börja studera på SU nästa år istället

PS: Baserar mitt "tips" på MDH's katastrofala rykte.
__________________
Senast redigerad av Hej-qXXq 2016-08-06 kl. 17:48.
Citera
2016-08-06, 18:07
  #4077
Medlem
Stackare, hur tänkte du när du valde MDH?
Citera
2016-08-06, 18:11
  #4078
Medlem
skitmackans avatar
Egentligen skulle jag också föreslå att du skiter i MDH men helst ska du söka till något lärosäte som ligger ännu längre bort från Stockholm. Du har alltså jobb och bor hos dina föräldrar, och nu vill du fortsätta leva hos dina föräldrar trots att du går högskola i Eskilstuna? Är det någon bostadskris där eller? Sluta vara en zigenare och flytta och låt dina föräldrar få lite ro. Det räcker nog att deras son läser ekonomi på MDH, du behöver inte förstöra deras liv ytterligare genom att bo där i 3 år till.
Citera
2016-08-06, 18:32
  #4079
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hej-qXXq
1. Stanna i Stockholm.
2. Läs upp dina gymnasiebetyg och/eller skriv HP.
3. Börja studera på SU nästa år istället

PS: Baserar mitt "tips" på MDH's katastrofala rykte.

Citat:
Ursprungligen postat av skitmackan
Egentligen skulle jag också föreslå att du skiter i MDH men helst ska du söka till något lärosäte som ligger ännu längre bort från Stockholm. Du har alltså jobb och bor hos dina föräldrar, och nu vill du fortsätta leva hos dina föräldrar trots att du går högskola i Eskilstuna? Är det någon bostadskris där eller? Sluta vara en zigenare och flytta och låt dina föräldrar få lite ro. Det räcker nog att deras son läser ekonomi på MDH, du behöver inte förstöra deras liv ytterligare genom att bo där i 3 år till.

Citat:
Ursprungligen postat av Itsblueno
Stackare, hur tänkte du när du valde MDH?

redan pluggat upp ett år. gjort hp några gånger gick inte så bra.
kommer ha svårt att komma in i de stora skolorna för ekonomi. har en skola så stor påverkan. kan ju satsa hårt på mina betyg och söka master någon större skola ellerhur?
då spelar skolan just nu ingen roll
Citera
2016-08-06, 18:35
  #4080
Medlem
skitmackans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ohshiet
redan pluggat upp ett år. gjort hp några gånger gick inte så bra.
kommer ha svårt att komma in i de stora skolorna för ekonomi. har en skola så stor påverkan. kan ju satsa hårt på mina betyg och söka master någon större skola ellerhur?
då spelar skolan just nu ingen roll
Tror du att du klarar av att få höga betyg och komma in på en bra master så är det nog inte så stor fara nej. Men ditt val av högskola har en oerhört stor påverkan, särskilt när det gäller något som ekonomi där det utbildas hur många som helst varje år. Lycka till!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback