• 28 389 online
  • 1 111 988 medlemmar
  • 57 836 188 inlägg
2016-07-13, 20:18
Medlem
simonvps avatar
Slänger sent omsider ihop mina elvor!

Bästa elvan (endast från semifinalslagen)

Griezman
Payet Bale Nani
Ramsey Kroos
Raphael Pepe Boateng Kimmisch
Rui Patricio

Ville ha Neuer i målet men han tabbade sig för mycket i semin. Rui Patricio må vara en sämre keeper men han var bäst när det gällde i finalen, och plockade en straff mot Polen också. Kimmisch har jag klagat på tidigare men han kommer med mest i brist på annat. Offensiva kvartetten går ju såklart att argumentera för att Ronaldo ska få plats i, men han faller på målsnöret (Nani levererade i varje match till skillnad från Ronaldo). Kanske att Pogba ska in istället för Kroos också.
2016-07-13, 20:19
Medlem
simonvps avatar
Floppelvan

Zlatan Kane
Turan Alli Inan Müller
Alaba Dragovic Topal Walker
Hart

Hart kommer med då han fick typ sex skott på sig och släppte in fyra mål, varav två var riktiga tavlor. Allmänt osäker också. Backarna är svåra att plocka fram några namn som floppat brutalt faktiskt. Alaba slängs ner som vänsterback i brist på annat. Dragovic kommer med för utvisningen mot Ungern och för straffmissen mot Island. Topal kommer med för sin brutalt dåliga insats mot Spanien, och Walker kommer med pga markeringsmissen mot Island och i brist på annat.

Müller kanske är hårt att ta med då Tyskland gick så långt, men han var faktiskt osedvanligt dålig för att vara Müller. Alli uträttade väl ingenting trots sin fina säsong, och Inan kommer med för att han var allmänt seg. Turan given också med tanke på kaoset mot Spanien.

På topp är tyvärr Zlatan given, allra främst pga den höga svansföringen inför turneringen. Kane är också given, och jag skulle nog sträcka mig så långt att utnämna honom till hela turneringens sämsta spelare, för så dålig var han.
2016-07-13, 21:14
Medlem
-Zex-s avatar
Griezman bästa och hart får floppen. Alternativt Zlatan på floppen
2016-07-13, 21:51
Medlem
simonvps avatar
"Profilelvan"

Zaza
Griggs Kleinheistler Shaqiri
Ledley Gunnarsson
Clark Corluka Pazdan Srna
Kiraly

Kiraly är ju så given i målet att det är larvigt. Enda målvakten i världshistorien som har kunnat dra en filmkväll med tonårspolarna samma kväll som han lirat åttondelsfinal i ett mästerskap; utan att behöva byta om! Lägg till ett douchigt ingripande i varje gruppspelsmatch dessutom, och ni förstår hur given han är.

Srna är med pga historien med hans avlidna pappa. Pazdan för sin benhårda look, sitt fina spel och sitt vits-kompatibla namn. Corluka får komma med pga huvudskadan som var som hämtad från en dålig Långben-sketch då han dessutom fick bära den larviga huvudbonaden (som hjälpte föga :P) Clark är endast med ur Sverige-synvinkel med tanke på att han var nära att göra hattrick i självmål mot ett fruktansvärt uruselt Sverige.

Två skäggiga gubbar på mittfältet. Ledley var knappast en av de bättre mittfältarna i mästerskapet, utan kommer mest med pga sin look och sina urfåniga och charmiga dansnummer efter matcherna. Gunnarsson kommer med på mer fotbollsmässiga grunder. Är man lagkapten för EMs framgångssaga, kastar SÅNNA inkast och ser ut som han gör så måste man komma med bland EMs skönaste profiler.

Griggs är såklart given trots 0 sekunders speltid (kommentar överflödig). Shaqiri får komma med tack vare monstermålet mot Polen, och för EMs kanske roligaste citat efter Schweiz-Frankrike. Gällande Kleinheistler citerar jag mig själv från en av matchtrådarna: "Han har ett tyskt namn, ser ut som en irländare och lirar med spanska fötter. För Ungern." Fick dessutom epitetet "den lille Kleinheistler" av Lindeborg, vilket i sig är underbart. Måste vara den senaste att få "den lille"-epitetet sen....Thomas Hässler?

Zaza på topp såklart. Byts in enbart för att sätta sin straff men kommer istället in och lägger grunden för hela mästerskapets roligaste GIFs. Väldigt roligt såklart

Laget tränas av en uppvarvad Conte, och deras matcher kommenteras av den isländske kommentatorn.
2016-07-13, 22:11
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konservburk
Ehh vet inte om du såg semifinalen men Tyskland hade promenerat hem den om inte domaren varit partisk. Sedan var dom bra mot Italien och Slovakien också, jävla spånskalle.

Håller inte med. Tyskland fick inte deras anfallsspel att fungera på hela turneringen. Försvaret var dock världsklass.
2016-07-14, 12:53
Medlem
Jag ser att ganska många tar ut Ronaldo till årets EM-elva. Då kan man inte ha sett honom spela i slutspelet. Helt jävla odulig åttondel, kvartsfinal, inge vidare i semi, död i finalen.
2016-07-14, 15:27
Medlem
bannaintekalasfilms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frazkakan
Jag ser att ganska många tar ut Ronaldo till årets EM-elva. Då kan man inte ha sett honom spela i slutspelet. Helt jävla odulig åttondel, kvartsfinal, inge vidare i semi, död i finalen.

Utan Ronaldo hade de inte tagit sig ut från semin, de andra matcherna var under hans nivå dock.
2016-07-15, 10:27
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Kane är också given, och jag skulle nog sträcka mig så långt att utnämna honom till hela turneringens sämsta spelare, för så dålig var han.

Håller helt med där. Sämsta spelaren och den största besvikelsen på samma gång. Att en spelare med hans spelstyrka kan prestera så dåligt i flera matcher övergår mitt förstånd. Han var loj och såg hela tiden ointresserad ut. Han var knappast farlig framför mål och hans inlägg på främst fasta situationer var nog det värsta vi fick se under mästerskapet. Det sjukaste är väl bara att han fick chansen att spela så mycket när han uppenbarligen var helt under isen och när England hade Premier Leagues bästa anfallare på bänken. Där hittar vi nog också svaret på vem som var EM's sämsta förbundskapten.

Såklart Roy Hodgson. Han slår faktiskt Scarfen där och det säger mycket. Hodgson hade för stort förtroende på spelare som inte höll måttet, han petade formstarka spelare som fick mindre speltid än vad de förtjänade och det var uppenbart ganska tidigt i turneringen att han inte visste vad han sysslade med. När man kommer till ett mästerskap ska man ha sin gameplan redo och ett lag inspelat. Kolla hur samspelta och organiserade Italien och Island var (som hade EM's två bästa tränare) och hur rörigt och förvirrat Sverige och England såg ut. Hodgson visste aldrig vilket som var hans bästa lag. Humorn nådde sitt krön när han inför kvartsfinalmatchen mot Island gjorde massor av ändringar igen och kom på idén att flytta ner Rooney som mittfältare för att fortsätta ge Kane och Sterling förtroende som redan hade nått botten i matcherna mot Ryssland och Wales.
2016-07-15, 10:52
Medlem
andreasmms avatar
Håller även jag med, Kane var totalt jävla klappkass och det sa jag redan vid Englands första match medan en bekant från England verkade förvänta sig stordåd från honom.

Sjukt hur de engelska lirarna kan få tjäna så mycket. Överbetalda så det heter duga.
2016-07-15, 17:19
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Håller helt med där. Sämsta spelaren och den största besvikelsen på samma gång. Att en spelare med hans spelstyrka kan prestera så dåligt i flera matcher övergår mitt förstånd. Han var loj och såg hela tiden ointresserad ut. Han var knappast farlig framför mål och hans inlägg på främst fasta situationer var nog det värsta vi fick se under mästerskapet. Det sjukaste är väl bara att han fick chansen att spela så mycket när han uppenbarligen var helt under isen och när England hade Premier Leagues bästa anfallare på bänken. Där hittar vi nog också svaret på vem som var EM's sämsta förbundskapten.

Såklart Roy Hodgson. Han slår faktiskt Scarfen där och det säger mycket. Hodgson hade för stort förtroende på spelare som inte höll måttet, han petade formstarka spelare som fick mindre speltid än vad de förtjänade och det var uppenbart ganska tidigt i turneringen att han inte visste vad han sysslade med. När man kommer till ett mästerskap ska man ha sin gameplan redo och ett lag inspelat. Kolla hur samspelta och organiserade Italien och Island var (som hade EM's två bästa tränare) och hur rörigt och förvirrat Sverige och England såg ut. Hodgson visste aldrig vilket som var hans bästa lag. Humorn nådde sitt krön när han inför kvartsfinalmatchen mot Island gjorde massor av ändringar igen och kom på idén att flytta ner Rooney som mittfältare för att fortsätta ge Kane och Sterling förtroende som redan hade nått botten i matcherna mot Ryssland och Wales.

Bara att instämma gällande Hodgson. Mest obegripligt var att han roterade så förbannat inför matchen mot Slovakien. Förstörde verkligen den lilla antydan till flow man kunde ha fått efter att ha vunnit mot Wales. Märkligt att han gick ifrån sin klassiska 4-4-2 till ett mer possession-baserat spel, där nyckelspelare på mittfältet som Rooney och Wilshere var såpass ur form.

Nä, det var verkligen en turnering för organiserade lag det här. Titta bara på Portugal där man förvandlades från yra höns efter matchen mot Ungern till att knappt släppa till en målchans fram till finalen. Likadant för Tyskland som tack vara sin överförsiktiga taktik mot Italien klarade sig vidare.