Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-07-14, 16:50
  #1
Medlem
Ingabromsars avatar
Nintendo verkar ha lite vid i seglen nu. Först megasuccen pokemon go och till hösten kommer en nyutgivning av NES. Förvisso med hdmi och 30 spel. Hur många kommer att köpa den av nostalgiska skäl?

Här har ni en iallafall

http://www.gp.se/nyheter/zappat/klas...back-1.3480405.
Citera
2016-07-14, 16:55
  #2
Moderator
^Eazs avatar
Den där blir ett köp av när den släpps i november.

Bra lista på spel, perfekt att ha inkopplad i TV'n om man sitter och dricker lite och snackar skit.
Citera
2016-07-14, 16:56
  #3
Medlem
swebarbs avatar
Lätt man skulle köpa en sån, inte alls dyr heller.
Citera
2016-07-14, 16:58
  #4
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Lätt man skulle köpa en sån, inte alls dyr heller.

Jag vet inte om priser är satta ännu men Webhallen har det på 1 290 sek. Det tycker jag är rätt saftigt för en så pass gammal konsol. Visserligen ingår en handkontroll och 30 spel, men det går ju alltid att köpa en raspberry Pi för 3-400 och göra till en emuleringsmaskin till TVn där du kan emulera vilka jäkla spel du vill.

Fint initiativ av Nintendo men det är lite väl saftigt för min smak.
Citera
2016-07-14, 16:58
  #5
Medlem
Känns som ett givet köp

edit: Finns det någon info om vanliga NES-kassetter kommer fungera i den?
Citera
2016-07-14, 17:03
  #6
Medlem
PUSClFERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Jag vet inte om priser är satta ännu men Webhallen har det på 1 290 sek. Det tycker jag är rätt saftigt för en så pass gammal konsol. Visserligen ingår en handkontroll och 30 spel, men det går ju alltid att köpa en raspberry Pi för 3-400 och göra till en emuleringsmaskin till TVn där du kan emulera vilka jäkla spel du vill.

Fint initiativ av Nintendo men det är lite väl saftigt för min smak.
Enligt källor kommer den kosta $59.99 i USA, så räkna med ~700 SEK i Sverige. Webhallens pris är förmodligen bara inte uppdaterad ännu, eftersom de inte har uppdaterat släppdatumet heller. (11:e November)

Jag har f.ö. redan slängt in en förbokning hos Webhallen. Ser fram emot att få fronta med en NES-konsol på spelhyllan.
__________________
Senast redigerad av PUSClFER 2016-07-14 kl. 17:55.
Citera
2016-07-14, 17:08
  #7
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PUSClFER
Enligt källor kommer den kosta $59.99 i USA, så räkna med ~700 SEK i Sverige. Webhallens pris är förmodligen bara inte uppdaterad ännu, eftersom de inte har uppdaterat släppdatumet heller. (11:e November)

Jag har f.ö. redan slängt in en förbokning hos Webhallen. Ser fram emot att få fronta med en SNES-konsol på spelhyllan.

Okej! Det låter lite mer rimligt ändå.

Dock, är jag personligen lite för ung för att känna NES-nostalgia. Om de släpper en SNES hade det varit mycket mer intressant, så detta kanske är början på det. Håller med om att den är snygg, så den passar nog väl in i en spelhylla
Citera
2016-07-14, 17:14
  #8
Medlem
AlmaBerlinWalterss avatar
Vilka jävla spel man får till! Ett givet köp!

Alma Berlin
Citera
2016-07-14, 17:16
  #9
Medlem
AlmaBerlinWalterss avatar
1.290 kr. hos Webhallen, men kan komma att ändras.

Alma Berlin
Citera
2016-07-14, 17:27
  #10
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlmaBerlinWalters
1.290 kr. hos Webhallen, men kan komma att ändras.

Alma Berlin

Det priset borde ändras, annars lägger de på något överdjävligt i Europa.
Citera
2016-07-14, 17:55
  #11
Medlem
Badios avatar
Det kommer inte gå att spela sina gamla spel på konsolen. Inga mer spel är tänkta att släppas heller i nuläget. Jag skulle ju gärna haft lite mer sportspel, Track and field & Ishockey tex.
Det kommer dock gå att använda gamla NES-kontroller om man nu har såna. Europas version kommer dessutom vara annorlunda mot USA:s:
Citat:
Sadly you can't use your original NES carts with the console - something even the most basic "Famiclone" offers - and there doesn't seem to be any means of getting new games onto it. Also, according to the official PR, there's no power supply in the box with the European version - you get the USB cable but you'll need to source a USB power block, which shouldn't be an issue as most mobile phones come with them.
Citat:
Owners of the Classic Controller or Classic Controller Pro for Nintendo's Wii and Wii U will also work with the mini NES.
http://www.nintendolife.com/news/201..._with_30_games
Citera
2016-07-14, 17:56
  #12
Medlem
Ingabromsars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PUSClFER
Enligt källor kommer den kosta $59.99 i USA, så räkna med ~700 SEK i Sverige. Webhallens pris är förmodligen bara inte uppdaterad ännu, eftersom de inte har uppdaterat släppdatumet heller. (11:e November)

Jag har f.ö. redan slängt in en förbokning hos Webhallen. Ser fram emot att få fronta med en SNES-konsol på spelhyllan.

Aha! Tackar för tipset! Lade även jag en bokning. Ska se vad jag kan snoka upp angående kassetter.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback