Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-07-14, 13:06
  #601
Medlem
Har varit ute på en tur nu och hittade ett vettigt gym som jag vill försöka ta mig in på. Där finns två pokemon som ska besegras och jag försökte två gånger men jag misslyckades båda gånger. Då uppstod lite funderingar från mina sida..

Min Beedrill har 138 CP och jag slog den första som hade runt 75. Men sen är ju tanken att man använder samma pokemon, som i mitt fall åkte ner på halvt liv, och då åker jag ju på stordäng i andra fighten. När jag slåss bara trycker jag på motståndarens pokemon upprepade gånger så snabbt jag kan, finns det andra tillvägagångssätt?

Sen såg jag att det var ett blått gym och jag är också med i blåa laget, måste jag ändå fightas för att få in mina pokemon där? Verkar ju så men..
Citera
2016-07-14, 13:14
  #602
Medlem
Ingabromsars avatar
Följt tråden och nu har jag installerat det på mobilen som ligger på laddning. Får nog äta, mata katten och städa först... Det låter som ett par minuter i kvarteret kan bli några timmar?

Någon som kör det på en Note 3?
Citera
2016-07-14, 13:15
  #603
Medlem
jag har ändrat region på min iphone till usa och gjort allt man ska göra tills jag kommer till registreringen av nytt konto. kan itne slutföra med betalningsuppgfter "none" ibockat... Går liksom inte komma vidare om jag inte väljer annan betalmetod. Nån som har haft samma problem?
Citera
2016-07-14, 13:23
  #604
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikaande1981
Nu varnar polisen i Nynäshamn för Pokémon-spelet: ”Ger zombiebeteende”

https://www.facebook.com/Polisennyna...27983913937359

"ZOMBILIKNANDE BETEENDE
Den sista tiden har vi fått ett antal samtal till polisen angående människor som uppför sig konstigt eller befinner på märkliga platser. Vi har också själva mött personer runt omkring i Haninge och Nynäshamn, som är märkliga i sina beteende. De går själva eller i klungor och med zombiliknande tendenser stirrar de ner i mobilen samtidigt som de irrande letar runt i omgivningarna.
Det har visat sig finnas en förklaring och det är ett nytt spel i mobiltelefonerna som heter Pokémon Go. Med hjälp av telefonens gps samt kamerafunktionen letar man Pokémon runt omkring i naturen eller i stadsmiljö. Det ser både roligt ut och är framför allt nyttigt att komma ut och röra på sig. En nära anhörig till mig har gått närmare tre mil på två dagar i syfte att hitta olika Pokémon.
Från polisen vill vi dock påpeka att verkligheten inte försvinner bara för att man spelar spel. Trafikregler är fortfarande en realitet som måste följas och då framför allt för att inga trafikolyckor skall uppstå och att någon kanske blir skadad. Vi vill inte att det händer. Personer har exempelvis tvärstannat med bilen längst en väg för att fånga en Pokémon.
Sedan måste man också respektera andra människor. Det är alltså inte tillåtet att gå in på människors tomter eller företags stängda områden. Då kan man göra sig skyldig till brott som hemfridsbrott eller olaga intrång. Många kan också bli oroliga när de möter eller ser människor som uppför sig lite konstigt. Det kan alltså vara bra att kanske förklara vad man gör.
Jag tror vi bara ser början på detta spel eftersom det formellt inte ens är släppt i Sverige än. Liknande spel kommer dessutom garanterat att dyka upp när hypen är så stor. Mitt råd är därför att se till att ha roligt och rör på dig. Men använt sunt förnuft och glöm inte den reella världen runt omkring, eftersom människor är mjuka och bilar är hårda.
Magnus, gruppchef och yttre befäl"

Fan vilka jävla idioter det finns. Typiskt att människor riskerar liv och lem för att få tag på ett par virtuella pokemons. Var ju en snubbe i USA tror jag som hade krockat med ett träd för att han lirade GO samtidigt som han körde, det lär ju knappast vara sista fallet heller.
Citera
2016-07-14, 13:30
  #605
Medlem
Ska man bara kasta bollar på de i högre nivå också eller är det bara nu i början? När ska man använda sina pokemons för att skada så man kan fånga skiten?
Citera
2016-07-14, 13:40
  #606
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Westwood
Har varit ute på en tur nu och hittade ett vettigt gym som jag vill försöka ta mig in på. Där finns två pokemon som ska besegras och jag försökte två gånger men jag misslyckades båda gånger. Då uppstod lite funderingar från mina sida..

Min Beedrill har 138 CP och jag slog den första som hade runt 75. Men sen är ju tanken att man använder samma pokemon, som i mitt fall åkte ner på halvt liv, och då åker jag ju på stordäng i andra fighten. När jag slåss bara trycker jag på motståndarens pokemon upprepade gånger så snabbt jag kan, finns det andra tillvägagångssätt?

Sen såg jag att det var ett blått gym och jag är också med i blåa laget, måste jag ändå fightas för att få in mina pokemon där? Verkar ju så men..

Slåss du mot ditt lags gym, så levlar du upp gymmet för att själv få plats. Lvl 2 = 2 pokemon. Lvl 3 = 3 pokemon. Osv.

Slåss du mot ett annats lags gym får du använda sex pokemon och måste besegra gymmet flera gånger tills alla pokemon är borta.

Citat:
Ursprungligen postat av cheesycake77
Ska man bara kasta bollar på de i högre nivå också eller är det bara nu i början? När ska man använda sina pokemons för att skada så man kan fånga skiten?

Du kastar bollar hela tiden. Sen buttonmashar i gymstrider. Repeat.
Citera
2016-07-14, 13:43
  #607
Medlem
Yamals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prntscrn
Nja, finns det kulturella byggnader och statyer så är det hög risk att det finns pokestops som overlappar. Jag har ett vid kyrkan där tre stycken ligger nära varandra, 2 statyer och sen rådhuset är stops men inte riktigt så när som på streamen
Såpass! Har faktist inte börjat spela själv än, väntar på att det kommer ut till svenska appstore (inte så överkåt på spelet att jag inte kan vänta vad som verkar vara någon dag bara) Blir att åka runt för att hitta det optimala stället sen alltså ; D
Citera
2016-07-14, 13:48
  #608
Medlem
Snoorks avatar
>När man ser pokemons som är "Nearby", finns det någon hint om i vilken riktning dom är i, eller får man bara testa sig fram tills fotstegen blir mindre än 3?
Citera
2016-07-14, 13:49
  #609
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yamal
Såpass! Har faktist inte börjat spela själv än, väntar på att det kommer ut till svenska appstore (inte så överkåt på spelet att jag inte kan vänta vad som verkar vara någon dag bara) Blir att åka runt för att hitta det optimala stället sen alltså ; D

Du menar gå?

Tips till er som spelar, dom gånger jag använt min Lure vid ett pokestop så har det alltid dykt upp en mäktig pokemon när timern börjar närma sig sitt slut. Kan vara en väldigt bra rng också.


Citat:
Ursprungligen postat av Snoork
>När man ser pokemons som är "Nearby", finns det någon hint om i vilken riktning dom är i, eller får man bara testa sig fram tills fotstegen blir mindre än 3?

Nere i vänster hörn så kan du välja ut en pokemon att tracka.
3 steg = långt borta
2 steg = du går åt rätt riktning
1 steg = väldigt nära

Ja du förstår väl? Det är den enda hinten om vart dom kan tänkas vara.
__________________
Senast redigerad av Prntscrn 2016-07-14 kl. 13:51.
Citera
2016-07-14, 13:52
  #610
Medlem
Snoorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prntscrn
Du menar gå?



Nere i vänster hörn så kan du välja ut en pokemon att tracka.
3 steg = långt borta
2 steg = du går åt rätt riktning
1 steg = väldigt nära

Ja du förstår väl? Det är den enda hinten om vart dom kan tänkas vara.

Alright, och löven då också antar jag? Dom hintar väl att det kan finnas en pokemon där?
Citera
2016-07-14, 14:01
  #611
Medlem
TarzansFarsas avatar
Får man mer pokemons när man kör bil än vad man kör när man promonerar?
Citera
2016-07-14, 14:10
  #612
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snoork
Alright, och löven då också antar jag? Dom hintar väl att det kan finnas en pokemon där?
Löven ska vara typ 'hot spots' för pokemon, samt är man tillräckligt nära så försvinner fotstegen helt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback