Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-07-14, 12:04
  #589
Medlem
Johan.Rheborgs avatar
När odjuret är i ägget och den brummar, ska man klicka på det som en idiot då?
Citera
2016-07-14, 12:05
  #590
Medlem
Det måste helt klart fyllas på med mer saker att göra i spelet. Just nu är det fortfarande ganska kul att leta Pokemons när man är ute och går, men det kommer inte hålla i sig så länge om det inte finns mer att göra än att ta över gym vilket är en rätt trist aktivitet. För mig så lär nog en bra PvP-funktion krävas för att hålla uppe intresset en längre tid.
Lokala leaderboards hade kunnat vara en kul idé, då får man något att jobba mot mens om inte är helt orealistiskt som globala leaderboards om man inte vill dedikera sitt liv till spelet vilket vissa säkert kommer att göra.

En annan sak jag hade velat se är att man kan strida med sina pokemons mot vilda Pokemons. Istället för xp skulle man kunna få candy när man vinner, behöver inte vara speciellt mycket heller.
Citera
2016-07-14, 12:12
  #591
Medlem
Johan.Rheborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petrucci
Det måste helt klart fyllas på med mer saker att göra i spelet. Just nu är det fortfarande ganska kul att leta Pokemons när man är ute och går, men det kommer inte hålla i sig så länge om det inte finns mer att göra än att ta över gym vilket är en rätt trist aktivitet. För mig så lär nog en bra PvP-funktion krävas för att hålla uppe intresset en längre tid.
Lokala leaderboards hade kunnat vara en kul idé, då får man något att jobba mot mens om inte är helt orealistiskt som globala leaderboards om man inte vill dedikera sitt liv till spelet vilket vissa säkert kommer att göra.

En annan sak jag hade velat se är att man kan strida med sina pokemons mot vilda Pokemons. Istället för xp skulle man kunna få candy när man vinner, behöver inte vara speciellt mycket heller.

Skulle vara kul om man faktiskt såg andra spelar som var aktiva på kartan. Men det kanske aldrig kommer hända.

Vad ger det att ha ett gym egentligen?
Citera
2016-07-14, 12:15
  #592
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johan.Rheborg
Skulle vara kul om man faktiskt såg andra spelar som var aktiva på kartan. Men det kanske aldrig kommer hända.

Vad ger det att ha ett gym egentligen?

Håller du ett eller flera gym vid en viss tidpunkt (varierar beroende på när man tar sitt första gym) så kan du claima en reward som ger gold coins som är spelets ingame currency. Vill du få coins utan gym så får du betala riktiga stålar. Timern ser du inne i shoppen i övre höger hörn. Så när timern når noll så måste du ha minst ett gym för att kunna claima rewarden.
Citera
2016-07-14, 12:16
  #593
Medlem
Chugis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av classof82
Kan jag inte uttala mig om då jag aldrig har spelat ett spel där jag måste köpa mynt eller annat skit ingame. Detta spel testar jag för att mina ungar tycker det är roligt och gillar pokemons.

Men upp till var och en att välja hurvida man köper saker i spelet eller inte. Om man lägger många timmar samt pengar på det så får man väl hoppas att personen känner att den har fått valuta för pengarna.

Ang den stora massan så tror jag också att många kommer hoppa av senare i höst/vinter framför allt. Kul sommargrej att göra tillsammans när man inte har så mycket annat planerat på semestern en period.

Precis, det är en sommargrej och ett bra nöje mellan föräldrar och barn!

Men det är den överdrivna hypen som jag äcklas av. Alla ska göra det här! Så mycket man bara orkar! Hela dagen! Det är snabba och starka kickar. När man slåss behöver man bara klicka så fort man kan? (Jag har inte spelat det men vad jag förstår så finns det ingen taktik när man slåss?) Varför? Nintendo har antagligen räknat ut att den stora massan inte orkar tänka i form av taktik. Det känns fördummande på något vis.

Aja, jag har svårt att få fram vad jag tycker. Bara massa lösryckta tankar och jag hoppas min syn på det hela kommer fram oavsett om du håller med eller inte.
__________________
Senast redigerad av Chugi 2016-07-14 kl. 12:19. Anledning: Stavfel
Citera
2016-07-14, 12:18
  #594
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petrucci
Det måste helt klart fyllas på med mer saker att göra i spelet. Just nu är det fortfarande ganska kul att leta Pokemons när man är ute och går, men det kommer inte hålla i sig så länge om det inte finns mer att göra än att ta över gym vilket är en rätt trist aktivitet. För mig så lär nog en bra PvP-funktion krävas för att hålla uppe intresset en längre tid.
Lokala leaderboards hade kunnat vara en kul idé, då får man något att jobba mot mens om inte är helt orealistiskt som globala leaderboards om man inte vill dedikera sitt liv till spelet vilket vissa säkert kommer att göra.

En annan sak jag hade velat se är att man kan strida med sina pokemons mot vilda Pokemons. Istället för xp skulle man kunna få candy när man vinner, behöver inte vara speciellt mycket heller.

Jag tycker combatsystemet ö.h.t bör revideras, hade föredragit ett turbaserat system än ett hetsklickande sådant (egentligen - ta dessa element från de tidiga gameboy-spelen, rakt av). Det finns i alla fall verkligen incitament för företaget att fortsätta utveckla spelet och lägga till fler features, jag tror att de själva inser att det måste till om det ska bli en långvarig succé.
Citera
2016-07-14, 12:21
  #595
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helvetica
Jag tycker combatsystemet ö.h.t bör revideras, hade föredragit ett turbaserat system än ett hetsklickande sådant (egentligen - ta dessa element från de tidiga gameboy-spelen, rakt av). Det finns i alla fall verkligen incitament för företaget att fortsätta utveckla spelet och lägga till fler features, jag tror att de själva inser att det måste till om det ska bli en långvarig succé.
Jag håller med helt om att combatsystemet borde göras om. Tyvärr så finns det ju en risk att Nintendo inte vill göra det bättre, för om Pokemon Go blir ett för bra Pokemon-spel så kommer ju inte deras andra Pokemon-spel sälja lika bra troligen.
Citera
2016-07-14, 12:25
  #596
Avstängd
Installerade det precis, får ju bara massa skit pokemons. Jynx och Caterpie. När bollen skakar och låter ska man klicka på den eller göra något?
Citera
2016-07-14, 12:28
  #597
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chugi
Inte lika sexigt som Pokémon dock. Jag tror nostalgin är det som står för en stor del av intresset.

Geocaching, Turf, Munzee, Ingress, Flagstack osv. Fördelen med dessa är att utövarna är tillräckligt få för att det inte skall uppstå grupper vid de olika stoppen. Det är för många som spelar Pokemon.
Citera
2016-07-14, 12:44
  #598
Medlem
Yamals avatar
Någon som såg detta freak igår? Klipp från hans stream i nån park i USA, glitch i systemet? XD

https://www.twitch.tv/koopatroopa787/v/77934596
Citera
2016-07-14, 12:52
  #599
Medlem
Nu varnar polisen i Nynäshamn för Pokémon-spelet: ”Ger zombiebeteende”

https://www.facebook.com/Polisennyna...27983913937359

"ZOMBILIKNANDE BETEENDE
Den sista tiden har vi fått ett antal samtal till polisen angående människor som uppför sig konstigt eller befinner på märkliga platser. Vi har också själva mött personer runt omkring i Haninge och Nynäshamn, som är märkliga i sina beteende. De går själva eller i klungor och med zombiliknande tendenser stirrar de ner i mobilen samtidigt som de irrande letar runt i omgivningarna.
Det har visat sig finnas en förklaring och det är ett nytt spel i mobiltelefonerna som heter Pokémon Go. Med hjälp av telefonens gps samt kamerafunktionen letar man Pokémon runt omkring i naturen eller i stadsmiljö. Det ser både roligt ut och är framför allt nyttigt att komma ut och röra på sig. En nära anhörig till mig har gått närmare tre mil på två dagar i syfte att hitta olika Pokémon.
Från polisen vill vi dock påpeka att verkligheten inte försvinner bara för att man spelar spel. Trafikregler är fortfarande en realitet som måste följas och då framför allt för att inga trafikolyckor skall uppstå och att någon kanske blir skadad. Vi vill inte att det händer. Personer har exempelvis tvärstannat med bilen längst en väg för att fånga en Pokémon.
Sedan måste man också respektera andra människor. Det är alltså inte tillåtet att gå in på människors tomter eller företags stängda områden. Då kan man göra sig skyldig till brott som hemfridsbrott eller olaga intrång. Många kan också bli oroliga när de möter eller ser människor som uppför sig lite konstigt. Det kan alltså vara bra att kanske förklara vad man gör.
Jag tror vi bara ser början på detta spel eftersom det formellt inte ens är släppt i Sverige än. Liknande spel kommer dessutom garanterat att dyka upp när hypen är så stor. Mitt råd är därför att se till att ha roligt och rör på dig. Men använt sunt förnuft och glöm inte den reella världen runt omkring, eftersom människor är mjuka och bilar är hårda.
Magnus, gruppchef och yttre befäl"
__________________
Senast redigerad av mikaande1981 2016-07-14 kl. 12:54.
Citera
2016-07-14, 12:56
  #600
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yamal
Någon som såg detta freak igår? Klipp från hans stream i nån park i USA, glitch i systemet? XD

Nja, finns det kulturella byggnader och statyer så är det hög risk att det finns pokestops som overlappar. Jag har ett vid kyrkan där tre stycken ligger nära varandra, 2 statyer och sen rådhuset är stops men inte riktigt så när som på streamen
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback