Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-07-13, 10:37
  #1
Medlem
R.Victorianos avatar
http://www.bohuslaningen.se/nyheter/...edad-1.3476614
Citat:
Under tisdagskvällen ska 6-7 mörkklädda män gått in i en galleria i Smögen. Där ska de ha omringat en ung kvinna och tafsat på henne. Polisen säger att kvinnan var chockad när hon ringde.

– Det är illa när hon upplever att hon måste ringa polis, säger polisens presstalesman Ulla Brehm.

Citat:
...inga vittnen finns på plats och att signalementen på gärningsmännen är vaga.

Är detta ytterligare ett fall med killar från MENA eller är detta ett dåd av rasister?
Citera
2016-07-13, 10:39
  #2
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.Victoriano
http://www.bohuslaningen.se/nyheter/...edad-1.3476614




Är detta ytterligare ett fall med killar från MENA eller är detta ett dåd av rasister?

Det löjeväckande signalementet att männen hade "mörka kläder", men inget om hud- och hårfärg och andra kännetecken, talar ju onekligen för icke-vita GM. Jag börjar själv misstänka, som många har skrivit, att "mörkklädda" verkar vara något slags kodord. Det återkommer om och om igen som ensamt signalement i händelserapporter.
__________________
Senast redigerad av Europe 2016-07-13 kl. 10:41.
Citera
2016-07-13, 11:07
  #3
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.Victoriano
http://www.bohuslaningen.se/nyheter/...edad-1.3476614




Är detta ytterligare ett fall med killar från MENA eller är detta ett dåd av rasister?

Att kvinnan lyckats se att GM hade mörka kläder men inte kunde avgöra om det var importerade våldtäktsmän är talande. Antingen ljuger polisen om frånvaro av signalement eller är kvinnan mindre trovärdig. Jag litar inte på utsagor där man bara lyckas ange "mörka kläder".
Citera
2016-07-13, 11:08
  #4
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.Victoriano
http://www.bohuslaningen.se/nyheter/...edad-1.3476614

Är detta ytterligare ett fall med killar från MENA eller är detta ett dåd av rasister?
Skiter björnen i skogen? Är vatten blött? osv.

Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Det löjeväckande signalementet att männen hade "mörka kläder", men inget om hud- och hårfärg och andra kännetecken, talar ju onekligen för icke-vita GM. Jag börjar själv misstänka, som många har skrivit, att "mörkklädda" verkar vara något slags kodord. Det återkommer om och om igen som ensamt signalement i händelserapporter.

VAD skulle det i så fall annars handla om!? Uteblivna signalement är som vi många gånger konstaterat faktiskt ett mycket bra signalement.
Citera
2016-07-13, 11:13
  #5
Medlem
Framtyrs avatar
Finns det något boende för "ensamkommande" i Smögen? (Dum fråga kanske, givetviss lär det göra det)
Citera
2016-07-13, 11:41
  #6
Medlem
sajebiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Framtyr
Finns det något boende för "ensamkommande" i Smögen? (Dum fråga kanske, givetviss lär det göra det)

Det finns ett i Kungshamn iaf.

Citat:
I dagsläget finns två HVB-hem för ensamkommande flyktingbarn/-ungdomar. Det finns 24 platser på varje boende. Ett boende heter Tryggö och ligger i Hunnebostrand och det andra heter Regnbågen och ligger i Kungshamn.

http://www.sotenas.se/kommunen/forva...4d2d166ac.html
Citera
2016-07-13, 11:51
  #7
Medlem
Det är 0% risk att kvinnan inte har kunnat beskriva gärningsmännen bättre, hon blev ju "omringad" av dom. Det inträffar i en galleria, förmodligen upplyst. Någon (förmodligen BO) har noterat färgen på kläderna, dvs hon är inte blind. Hon kan möjligen vara döv eftersom att dom inte går ut med vilket språk som har använts, eller andra kännetecken som dialekt eller brytning.

Hur kan vi få media och polis att gå ut med signalement? Måste vi börja ifrågasätta brottsoffrens förmåga så att media i förlängningen känner sig tvungna att beskriva GM så att inte BO ska behöva bli idiotförklarade på nätet.

Hade jag blivit utsatt för ett brott och kunnat ge en bra beskrivning av GM hade jag anmält polisen om dom senare påstår att signalementen är otydliga...
Citera
2016-07-13, 12:00
  #8
Medlem
Det var ensamkommande som gjorde det. Taharrush gamea har nått de lugna västkust orterna! Finns flera HVB hem placerade längs kustlinjen vid bohuslän.



Kvinnan har självklart gått ut med mer detaljrika signalement till Polis under anmälan men Polis och media väljer att lansera endast klädplaggen.
Citera
2016-07-13, 12:00
  #9
Medlem
Hon måste givetvis ha uppfattat om männen var svenskar eller utlänningar.

Det är ett signalement och det är inte "vagt". Formuleringen "vagt signalement" är en utväg för den politiskt medvetna journalist- och poliskåren. Gissningsvis har kvinnan inte kunnat ge en detaljerad beskrivning av alla GM och detta har tagits som intäkt för att det är OK att skriva "vagt signalement". Man tror sig ha ryggen fri.
Citera
2016-07-13, 12:12
  #10
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Det löjeväckande signalementet att männen hade "mörka kläder", men inget om hud- och hårfärg och andra kännetecken, talar ju onekligen för icke-vita GM. Jag börjar själv misstänka, som många har skrivit, att "mörkklädda" verkar vara något slags kodord. Det återkommer om och om igen som ensamt signalement i händelserapporter.

Jo det är sällan man läser om ljusklädda. Förvisso är väl nu klädvalet svart mer poppis då för kriminella aktiviteter för att kunna smyga iväg bättre i mörkret men just det kan ju inte direkt alltid vara sant. De kan väl lika gärna varit ljusklädda om nu det inte egentligen då menas något annat. Är det givet svensk utseende brukar åtminstone det stå i dessa Facebook-inlägg som beskrivit något att det handlat om en blåögd och blond en för att då understryka det var en svensk en...
Citera
2016-07-13, 12:15
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Framtyr
Finns det något boende för "ensamkommande" i Smögen? (Dum fråga kanske, givetviss lär det göra det)

Ett vittne tyckte sig känna igen ett par utav gärningsmännen från ett flyktingboende i Väjern.

Såg detta nyss på FB https://www.facebook.com/kent.anders...10243165614996

Citat:
Jag förväntade mig inte mer heller av Bohuslänningen, 17:50 igår kväll observerade jag ett sällskap på 4-6 personer som utmärkte sig högljutt och sjöng högt på Arabiska. De satt på uteserveringen av Smögens Glassbar & cafe. Efter det har de gått vidare i butiker och betett sig som de ägde ställena enligt de vittnesmål jag få tagit del av. ca kl. 20:30 anländer polis och får signalement av ett 10-tal personer inkl mig samt vittnesmål från ytterligare en ung kvinna som de varit inne i en butik och försökt kyssa. Det är ett nytt fenomen vi ser men vi vågar inte peka ut grupperna som utför dem och jag tror det kommer att straffa sig hårt i slutändan. Kvinnosyner ÄR olika i olika delar av Världen och den som inbillar sig något annat idiotförklarar jag här och nu.
__________________
Senast redigerad av stickmonkey 2016-07-13 kl. 12:29.
Citera
2016-07-13, 12:31
  #12
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Varför spekuleras det ens om etnicitet längre vid sådana här händelser?

Det är ju alltid svartskallar/mena.

Alltid. Alltid. Alltid.

Läs Facebook-inlägget som det länkades till i inlägget ovanför. Det här är det nya Sverige. Och vi svenskar låter det ske. Blattarna tar nu över alla svenska idyller och kör över oss, samtidigt som de skriker av skratt.

Och varför skulle de inte göra det? De måste pissa på sig av glädje när de märker vilket kuvat och räddhågset folk svenskarna är. Som att gå omkring som en räv i ett hönshus fullt av rädda kycklingar.

Det kommer bara bli värre för svensken gör inte ett piss åt situationen.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback