2016-07-11, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av caeco
Som med mycket annat kan människor som inte är myndiga ej ta alla beslut själv. Vi låter dem inte köpa alkohol och tobak eller ta andra viktiga beslut innan de blir myndiga.

Men absolut, om en rumän är myndig och erbjuder tjänsterna ser jag inte något problem. Folk kan ju tänka sig att göra värre saker än att ta emot någon smäll för pengar.

Vet du många människor är beredda göra precis ALLT, t.o.m offra sina liv, för olika saker, sina barn ex. Och många, MÅNGA människor i världen är i sådana utsatta positioner att de också tvingas göra ALLT. Kvinnor är i majoritet bland världens absolut fattigaste. Kvinnor är också i absolut majoritet bland dem som lever under starkt förtryck. De lever oftast under både köns-, klass-, etniskt- och religiöst förtryck OCH just kvinnor är oftast de som har huvudansvaret för barn.
Är pga detta vi överhuvudtaget har prostitution, inget annat.

Men det gör det fortsatt inte rätt att utnyttja detta faktum för egna intressen.
Citera
2016-07-11, 14:08
Medlem
caecos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Vet du många människor är beredda göra precis ALLT, t.o.m offra sina liv, för olika saker, sina barn ex. Och många, MÅNGA människor i världen är i sådana utsatta positioner att de också tvingas göra ALLT. Kvinnor är i majoritet bland världens absolut fattigaste. Kvinnor är också i absolut majoritet bland dem som lever under starkt förtryck. De lever oftast under både köns-, klass-, etniskt- och religiöst förtryck OCH just kvinnor är oftast de som har huvudansvaret för barn.

Men det gör det fortsatt inte rätt att utnyttja detta faktum för egna intressen.
Varför inte? Jävla moraliserande över allting. Enligt samhället, Gud, eller enligt dig?
Citera
2016-07-11, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gym84
Synd om kvinnor som är i händerna på otäcka hallickar och måste pressa priserna.

De billiga ludren kommer med rätta att pressas ännu mer i kapitalismens genusSverige. Man kan snart inte ens ta i ett fnask utan att riskera långvarig sjukskrivning, så smutsiga har de blitt. Var någon i tråden som frågade om det bara var kvinnliga fnask och mitt entydiga svar blir att inte ens en skitig ungersk underbetald homolastbilschaufför skulle betala mer än 8-10€ för en rumänskt brun ros.
Sverige är fantastiskt rövnullat och än billigare, skitigare och otrevligare blir det. Grattis till mångfalden
Citera
2016-07-11, 14:14
Medlem
Framtyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi

Jag är inget fan utav prostitution heller... Och till skillnad från dig så kan ingen anklaga mig för att stödja detta. Du däremot kan beskyllas för detta, då du applåderar öppna gränser och vill ha hit dessa zigenare. Du är skyldig! Inte jag!
Citera
2016-07-11, 14:14
Medlem
goran744s avatar
Kvinnor då de är i sitt esse😉.

I Sverige dessutom där man inte behöver knulla ihop sin försörjning som kvinna.

Vet en tjej som fick betalt för att dansa framför en man iförd stringtrosor.
Hon fick 700 kr för stringdansen.
Mannen avgudade hennes stora rumpa...
Obs ! Han ville endast se hennes rumpa i gungning. Inget annat.
Citera
2016-07-11, 14:15
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Varför inte? Jävla moraliserande över allting. Enligt samhället, Gud, eller enligt dig?
Klart man inte ska utnyttja människor som är utsatta.
Citera
2016-07-11, 14:20
Medlem
caecos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milford.Cubicle
Klart man inte ska utnyttja människor som är utsatta.
Jag vet inte det. Inte utnyttjar jag människor om det inte ger mig någon personlig vinning. Men nog tror jag att en stor del av alla människor utnyttjar folk när det gäller alltifrån studier, karriär och liknande.

Men man kan ju ifrågasätta om man verkligen utnyttjar en prostituerad genom att köpa tjänster. Vad vore alternativet? Uppenbarligen så är ju folk inte tillräckligt givmilda för att folk ska överleva utan att behöva prostituera sig.
Citera
2016-07-11, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vasadueller
Det spelar ingen roll vad jag tycker. Världen fungerar som den gör, och det kommer alltid att vara så.

Ja världen fungerar som den gör för att där finns så många äckel som resonerar som dig.
JAG och min KUK ska gå före allt annat och JAG har ju inget personligt ansvar för något överhuvudtaget. Vilekt jag just demonstrerade med min spegling av ditt vedervärdiga inlägg.

Citat:
I en perfekt värld så hade all prostitution varit strikt frivillig, oavsett om det hade gällt normal sex eller någon form av BDSM (eller vad man ska räkna ditt exempel som). Men så har det aldrig varit, och kommer aldrig att bli. Men allt lönearbete är inte heller frivilligt. Och man behöver inte söka länge förrän man upplever "orättvisor" och lidande i naturen, som är på en nivå som vida överstiger det som mänskligheten kan åstadkomma.

I en perfekt värld hade inte prostitution av den sort vi nu diskuterar existerat.
Eller tror du just rumänska kvinnor har någon gen som gör att just de säljer sex?

Citat:
Jag vidhåller att "marknaden" för sex och relationer i många fall är väldigt ojämställd i dagens Sverige. Och att förändringar till kvinnans "fördel" inom yrkesliv och annat, måste vägas upp av förändringar till "fördel" för mannen inom nämnda domäner, för att samhället skall landa i en långsiktig och harmonisk balans. Det är dessutom alltid dumt att försöka skapa utopier, och att söka eliminera sådant som inte går att eliminera. Jag tror stenhårt på att minska skadeverkningar genom intelligenta åtgärder, om man ser sig kallad att rädda världen. Förbud och liknande kommer alltid endast att flytta "problemet" någon annan stans. Goda avsikter, som omsätts i kontraproduktiva handlingar. är motsatsen till godhet. Det är endast ren egoism från utövarens sida.

Det går inte göra sex och relationer jämställd eller rättvis i meningen alla ska få "sitt".
Sex och relationer bygger på ömsesidighet och BÅDAS vilja.
Man kan inte bygga ett samhälle på jämställdhet, jämlikhet och individers rättigheter etc. och samtidigt tvinga vissa ha sex mot sin vilja.
Man kan heller fan inte säga att ahh men!! om ni kvinnor ska få jobba, ärva och rösta etc.då ska ni fan tvingas ha sex och barn med lilla mig också…tjoho. Rättivsa! vet du

Din m.fl synsätt att ni har sex när ni kör kuken fram och tillbaka i en kvinna som bara ligger där och väntar på att ni ska sluta är ert problem och världens problem. Du har inte sex. fattar du ? Du onanerar i en annans kropp, that's it. Sluta inbilla er att ni har sex MED någon. Ni har sex I någon som ni köpt = extremt patetiskt. Stor skillnad.

Citat:
Man ska inte heller glömma att mycket av lidandet förknippat med prostitution kommer av andra kvinnors dömande attityder och handlingar. (Såklart även från/via män, men kvinnan är de facto drivande bakom detta.) Prostitution har varit en relativt respektabel karriär inom vissa kulturer. Om du vill förbättra situationen för de mer eller mindre ofrivilliga prostituerade kvinnorna i Malmö, så tror jag att du gör mer nytta genom att köra in till dem och ta kontakt med dem personligen, än genom att sitta och näthata mot män.

Ja sure du….klart detta är kvinnors fel igen.
nej det som prostitution skapar av lidande kommer av mäns beteende, och samhälliga system som lämnar kvinnor i denna position av att de inte har andra alternativ. Försök inte skjuta denna skuld på kvinnor.
Senast redigerad av Merapi 2016-07-11 kl. 14:39.
Citera
2016-07-11, 14:24
Medlem
jag är feminsm själv men jag vill har laglig horor men jag tycker män o kvinnor skall har lika betalt för lika jobb
Citera
2016-07-11, 14:25
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Jag vet inte det. Inte utnyttjar jag människor om det inte ger mig någon personlig vinning. Men nog tror jag att en stor del av alla människor utnyttjar folk när det gäller alltifrån studier, karriär och liknande.

Men man kan ju ifrågasätta om man verkligen utnyttjar en prostituerad genom att köpa tjänster. Vad vore alternativet? Uppenbarligen så är ju folk inte tillräckligt givmilda för att folk ska överleva utan att behöva prostituera sig.
Ja då utnyttjar man någon som inte har något bättre val än att förnedra sig med att sälja sex. Som kanske är så fattig så hon måste ha det för att överleva.
Det är män som tycker det är jättebra att kvinnor ligger på botten och tvingas tillfredsställa deras behov. De vill inte att kvinnorna ska sluta vara prostituerade.
Pratar inte om mig själv nu.
Citera
2016-07-11, 14:37
Medlem
Användaren Babianen här på flashback förde ju en diskussion om hur svenska horors pris var extremt högt i förhållande till utlandet.

Detta är bara ett tecken på globaliseringen! Ingen yrkesgrupp lämnas orörd. Varvsarbetare eller fnask!
Citera
2016-07-11, 14:38
Medlem
Hamstrutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpecialEdition
Vem fan knullar en hora?
Måste vara det ultimata beviset på en misslyckad man.

Kundkretsen är bred, allt från resande ungdomar till ensamma fula män.
Men jag håller med, tanken på att stoppa snabeln i ett hål även med kondom där det passerat allt möjligt äcklar mig som fan

Kanske dags att göra som i Nederländerna med legalisering, fackombud och gratis tandvård.
För som det ser ut nu verkar de bli sålda av sina klanhövdingar till "en bilig priz"

Edit:Fackförening menar jag, inte fackombud.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in