2016-07-11, 13:05
Medlem
oldeubois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostia
Undra vad för lowlife man är om man måste köpa sex
Snarare motsatsen.
Citera
2016-07-11, 13:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Är inte detta underbart?

Tänk om vi kunde införa ett system så enbart kvinnor från allra fattigaste delarna i världen kunde ta sig hit? Naturligtvis bara om de är i 20 års ålders och snygga. Kanske snubbar kan få sex för 20 kr

Vore inte detta härliga, härliga tider?
Jag menar alla vet ju att prostituerade enbart säljer sig för att de ääääälskar sex.
Var det inte så det var?

hmm?
Frågan är vad för sorts poäng du vill göra här eller ifall du på kvinnligt vänstervis bara vill gnälla och ironisera lite?

Prostitution är ett aber sett inte bara från folkhälsoaspekten utan även från värdighetsaspekten. Vi ska inte ha ett samhälle där kvinnor tvingas hora för att överleva. Om vi därtill lägger en vansinnig invandring och en fri EU-rörlighet som zigenare och andra smutsfolk missbrukar maximalt så får vi precis det vi har idag; hivsmittade zigenskor som bussas runt Europa för att för kaffepengar sälja oskyddad analsex i baksätet på torskens bil samtidigt som både vänstern och feministerna håller käft "för att inte spela Sverigedemokraterna i händerna".

Det är så omoraliskt, så vidrigt och ett sådant förräderi från både vänstern och feministerna att man baxnar...
Senast redigerad av Arkhamist 2016-07-11 kl. 13:09.
Citera
2016-07-11, 13:07
Avslutad
Synd om kvinnor som är i händerna på otäcka hallickar och måste pressa priserna.
Citera
2016-07-11, 13:19
Medlem
Jag ser det så här, och om det är feministiskt eller inte har jag ingen aning om: Stackars tjejer, fy fan. Inte nog med att de måste göra detta av någon anledning, ju lägre pris desto fler äckelpäckel måste de göra det med också.
Citera
2016-07-11, 13:29
Medlem
vasaduellers avatar
Ska man betala för sex så måste det vara brudar som är långt snyggare än dem man kan ragga upp gratis. Svårt att tro att man kan få någon upplevelse värd namnet för 500 spänn. Så länge det går att få skön sex gratis så kör jag på det.

För mig är det mer kvalitet att ta ett glas vin ihop först, och att ligga och mysa lite efteråt. Jag gillar verkligen kvinnor och tycker om totalupplevelsen. Dock så skulle jag köpa sex om jag fick lust till det. Ibland är man ju bara råkåt och pallar inte dejta och så. Om man inte har någon kk/flickvän redan så vore det smidigt att bara dra in till Malmö för en avsugning. Men det känns för mycket meck och för torftig upplevelse.

Man vill liksom inte köpa sex på Ullared, så att säga. Det är ju ett av livets stora glädjeämnen och man är värd kvalitet.

Rent jämställdhetsmässigt så är det dock såklart bra att det finns sådana alternativ för oss män. Sexlivet är ju extremt ojämlikt som det ser ut idag, och många män tvingas lida svårt i fula och elaka kvinnors våld. Män som är nöjda och glada gör ju världen bättre för alla, kvinnor inkluderat. Jag tror att mycket kvinnohat och gubbvälde bottnar i mäns ensamhet, sexuella frustration och bitterhet. God tillgång på bra prostituerade torde göra lika mycket för jämställdheten som föräldraförsäkring och lika lön för lika arbete.
Citera
2016-07-11, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vasadueller
Du är mer inne på BDSM. Helt ok med mig.

Vet dock inte om det finns manliga "slagpåsar" för 500 spänn på gatan i Malmö. Men om någon erbjuder dessa tjänster så ska du såklart ta för dig, om det ger livskvalitet för dig.

Jag är dock glad att jag själv är snäll och omgiven av snälla (men inte mesiga) kvinnor och män. Jag hade nog mått sämre om jag hade haft så pass aggressiva och destruktiva människor som du i mitt liv. Något får mig att tro att du också är glad att inte jag finns i ditt liv. Win-win *tumme upp*

Du menar du tycker det är helt ok om vi inför lite köp av våld av fattiga rumäner?
precis som du verkar tycka det är helt ok, och en "rättighet" att du ska kunna köpa sex av fattiga rumäner…..bara de är tillräckligt snygga?

Säg mig? gäller denna syn barn också? Finns gott om otroligt söta rumänska barn som också desperat behöver mat, tänk på allt skoj man kan hitta på att utnyttja dem till.

Ingen hejd på nöjena i världen eller hur? om det "kliar" någonstans.
Citera
2016-07-11, 13:51
Medlem
Bättre att göra marknaden laglig som typ i Amsterdam kanske blir mindre våldtäkter och sånt när vi har ny muslimsk kultur i sverige.
Citera
2016-07-11, 13:55
Medlem
Rostiga.Sheriffbrickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostia
Undra vad för lowlife man är om man måste köpa sex

Ja svinigt är vad det är. vem fan vill sätta på någon som inte bryr sig ett skit om dig utan snarare föraktar dig, det är ju bättre att använda en uppblåsar docka för den bryr sig nog mer om dig än den kvinnan du har sex med (vet inte om man kan kalla det sex mer onani med hjälp av någons fitta)

äcklas av torskar nåt otroligt.
Citera
2016-07-11, 13:58
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvvf
Hur har männen det da? Om detta är det minst dåliga alternativet av många dåliga, och detta är ett alternativ som inte män i lika stor utsträckning kan använda sig av för komma ur fattigdom och misär, så vad säger det inte om männens situation? Deras situation lär ju vara betydligt värre då. Men män är ju oviktiga

Sedan är det fel att fokusera på det evt dåliga alternativet de väljer, fokusera istället på alternativen som finns. Att förbjuda de minst dåliga alternativen gör saken knappast bättre för dem.

Btw, hur kan man tycka att sälja sex är en sådan hemsk grej? De flesta vill ha sex, så att få pengar för det är ju i de flesta fall en win win situation, det är ju mest stigmat orsakat av kontrollfreaks som gör att folk mår dåligt av det.
Precis man får tjejer att må dåligt av det, genom att vara ett kontroll freak.
Citera
2016-07-11, 13:59
Medlem
caecos avatar
Citat:
Du menar du tycker det är helt ok om vi inför lite köp av våld av fattiga rumäner?
precis som du verkar tycka det är helt ok, och en "rättighet" att du ska kunna köpa sex av fattiga rumäner…..bara de är tillräckligt snygga?

Säg mig? gäller denna syn barn också? Finns gott om otroligt söta rumänska barn som också desperat behöver mat, tänk på allt skoj man kan hitta på att utnyttja dem till.

Som med mycket annat kan människor som ej är myndiga ta alla beslut själva. Vi låter dem inte köpa alkohol och tobak eller ta andra viktiga beslut innan de blir myndiga.

Men absolut, om en rumän är myndig och erbjuder tjänsterna ser jag inte något problem. Folk kan ju tänka sig att göra värre saker än att ta emot någon smäll för pengar.
Senast redigerad av caeco 2016-07-11 kl. 14:04.
Citera
2016-07-11, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herrig
Bättre att göra marknaden laglig som typ i Amsterdam kanske blir mindre våldtäkter och sånt när vi har ny muslimsk kultur i sverige.

Absolut!

Jag tycker vi direkt kör att alla som är arbetslösa eller sjuka mer än 6 månader direkt sätts i prostitutionsarbete på lagliga bordeller i stan.
Massa flugor i en smäll där…sexuellt utsvultna får sitt….våldtäkter kanske går ner, om man nu tror på den teorin, samhället slipper betala A-kassa och sjukersättningr, massa skattepengar där
Och många människor får FETA incitament för att kämpa som fan för att inte bli arbetslös eller sjuk.
Tänk alla söta gossar utan betyg från gymnasiet…massa lammkött att frossa i där, den gruppen kommer hamna i dessa bordeller snabbt som attan. Härliga tider!

Verkligen toppenidé tycker du inte?
Citera
2016-07-11, 14:04
Medlem
vasaduellers avatar
Citat:

Det spelar ingen roll vad jag tycker. Världen fungerar som den gör, och det kommer alltid att vara så.
I en perfekt värld så hade all prostitution varit strikt frivillig, oavsett om det hade gällt normal sex eller någon form av BDSM (eller vad man ska räkna ditt exempel som). Men så har det aldrig varit, och kommer aldrig att bli. Men allt lönearbete är inte heller frivilligt. Och man behöver inte söka länge förrän man upplever "orättvisor" och lidande i naturen, som är på en nivå som vida överstiger det som mänskligheten kan åstadkomma.

Jag vidhåller att "marknaden" för sex och relationer i många fall är väldigt ojämställd i dagens Sverige. Och att förändringar till kvinnans "fördel" inom yrkesliv och annat, måste vägas upp av förändringar till "fördel" för mannen inom nämnda domäner, för att samhället skall landa i en långsiktig och harmonisk balans. Det är dessutom alltid dumt att försöka skapa utopier, och att söka eliminera sådant som inte går att eliminera. Jag tror stenhårt på att minska skadeverkningar genom intelligenta åtgärder, om man ser sig kallad att rädda världen. Förbud och liknande kommer alltid endast att flytta "problemet" någon annan stans. Goda avsikter, som omsätts i kontraproduktiva handlingar. är motsatsen till godhet. Det är endast ren egoism från utövarens sida.

Man ska inte heller glömma att mycket av lidandet förknippat med prostitution kommer av andra kvinnors dömande attityder och handlingar. (Såklart även från/via män, men kvinnan är de facto drivande bakom detta.) Prostitution har varit en relativt respektabel karriär inom vissa kulturer. Om du vill förbättra situationen för de mer eller mindre ofrivilliga prostituerade kvinnorna i Malmö, så tror jag att du gör mer nytta genom att köra in till dem och ta kontakt med dem personligen, än genom att sitta och näthata mot män.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in