Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
Du menar du tycker det är helt ok om vi inför lite köp av våld av fattiga rumäner?
precis som du verkar tycka det är helt ok, och en "rättighet" att du ska kunna köpa sex av fattiga rumäner…..bara de är tillräckligt snygga?
Säg mig? gäller denna syn barn också? Finns gott om otroligt söta rumänska barn som också desperat behöver mat, tänk på allt skoj man kan hitta på att utnyttja dem till.
Ingen hejd på nöjena i världen eller hur? om det "kliar" någonstans.
Det spelar ingen roll vad jag tycker. Världen fungerar som den gör, och det kommer alltid att vara så.
I en perfekt värld så hade all prostitution varit strikt frivillig, oavsett om det hade gällt normal sex eller någon form av BDSM (eller vad man ska räkna ditt exempel som). Men så har det aldrig varit, och kommer aldrig att bli. Men allt lönearbete är inte heller frivilligt. Och man behöver inte söka länge förrän man upplever "orättvisor" och lidande i naturen, som är på en nivå som vida överstiger det som mänskligheten kan åstadkomma.
Jag vidhåller att "marknaden" för sex och relationer i många fall är väldigt ojämställd i dagens Sverige. Och att förändringar till kvinnans "fördel" inom yrkesliv och annat, måste vägas upp av förändringar till "fördel" för mannen inom nämnda domäner, för att samhället skall landa i en långsiktig och harmonisk balans. Det är dessutom alltid dumt att försöka skapa utopier, och att söka eliminera sådant som inte går att eliminera. Jag tror stenhårt på att minska skadeverkningar genom intelligenta åtgärder, om man ser sig kallad att rädda världen. Förbud och liknande kommer alltid endast att flytta "problemet" någon annan stans. Goda avsikter, som omsätts i kontraproduktiva handlingar. är motsatsen till godhet. Det är endast ren egoism från utövarens sida.
Man ska inte heller glömma att mycket av lidandet förknippat med prostitution kommer av andra kvinnors dömande attityder och handlingar. (Såklart även från/via män, men kvinnan är de facto drivande bakom detta.) Prostitution har varit en relativt respektabel karriär inom vissa kulturer. Om du vill förbättra situationen för de mer eller mindre ofrivilliga prostituerade kvinnorna i Malmö, så tror jag att du gör mer nytta genom att köra in till dem och ta kontakt med dem personligen, än genom att sitta och näthata mot män.