Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-07-10, 22:45
  #97
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pmepme
Som f.d arbetsgivare till Kevin kam jag meddela att han förmodligen har svårt att få jobb/behålla jobb pga. Att han är dryg och rätt "förmer". Han gjorde ett helt okej jobb, men var en sån där person som är lite svår, helt enkelt. Jobbig kort och gott.
Utan att känna Kevin, men det är precis det intrycket man får av honom när man läser hans debattartikel.

"Precis i slutet av varje provanställningsperiod får jag alltid höra "Kevin du jobbar hårt, besitter en otrolig potential och du är en fantastisk kollega, men vi känner att du inte riktigt passar in i den rollen vi erbjudit dig, därför måste vi tyvärr avsluta din anställning"."

Jag har svårt att tro att man ens provanställer honom för att sedan vid provanställningens slut låta honom gå bara för att han är neger. Varför då ens provanställa honom? Blir man provanställd och gör bra i från sig i både prestation och social förmåga så blir man kvar. Bra personal är mycket värt och det kostar att lära upp nya, så nej, jag har svårt att tro att Kevin alltid får sparken på grund av att han är neger.
Citera
2016-07-10, 22:46
  #98
Medlem
l150s avatar
jag hade kört hjulare i flera år, fick nobben av två arbetsgivare.
Finns det en chans att jag kan gråta ut i slaskmedia?
Citera
2016-07-10, 22:48
  #99
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av l150
jag hade kört hjulare i flera år, fick nobben av två arbetsgivare.
Finns det en chans att jag kan gråta ut i slaskmedia?

Bara om du är en minoritet!
Citera
2016-07-10, 22:51
  #100
Medlem
Pmepmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Utan att känna Kevin, men det är precis det intrycket man får av honom när man läser hans debattartikel.

"Precis i slutet av varje provanställningsperiod får jag alltid höra "Kevin du jobbar hårt, besitter en otrolig potential och du är en fantastisk kollega, men vi känner att du inte riktigt passar in i den rollen vi erbjudit dig, därför måste vi tyvärr avsluta din anställning"."

Jag har svårt att tro att man ens provanställer honom för att sedan vid provanställningens slut låta honom gå bara för att han är neger. Varför då ens provanställa honom? Blir man provanställd och gör bra i från sig i både prestation och social förmåga så blir man kvar. Bra personal är mycket värt och det kostar att lära upp nya, så nej, jag har svårt att tro att Kevin alltid får sparken på grund av att han är neger.

Nej om man har problem med ursprung, religion, kön, sexualitet eller vad det nu kam vara så anställer man inte en sådan person. Han verkar vara en sån person som skyller på det som är lättast, helt enkelt.
Citera
2016-07-10, 22:52
  #101
Medlem
Kämpendahls avatar
Inledningen på sammanfattningen i Kevins profil på Linkedin är stor humor

"I am a modest but successful consultative sales person, who has the ability to develop and nurture long-term relationships with my employers and customers"

Blygsam och med förmågan att utveckla och vårda långa relationer med arbetsgivare och kunder
Citera
2016-07-10, 22:54
  #102
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kongo-Kevin
På de jobb jag har haft har etniskt svenska kolleger ibland haft uppemot 10 000 kronor mer i månadslön än jag trots att vi haft samma arbetsuppgifter och erfarenhet.

Ja, eller hur? För på dom jobb som kan man få efter endast gymnasieutbildning (typ sitta i kassan på ICA, köra truck, parkeringsvkat, telefonsäljare etc) så drar ju ju folk in +30k i månaden... Jo, tjenare zigenare. Hur dumma tror han att vi är? Som man känner sig själv känner man andra...
Citera
2016-07-10, 22:58
  #103
Medlem
BewilderedHulders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Bra personal är mycket värt och det kostar att lära upp nya, så nej, jag har svårt att tro att Kevin alltid får sparken på grund av att han är neger.

Skitsnack. Om man gör bra ifrån sig och sliter ut leder som fastanställda som arbetat mer än dubbla tiden inte ens är i närheten av att skada så har du ingen chans om du har ett söndertrasat psyke i Sverige idag. Hellre smilande glappkäft än en hårt arbetande hand är den hårda verkligheten som inte tar någon som helst hänsyn till det så fint kallade allas lika värde.
Citera
2016-07-10, 23:01
  #104
Medlem
Balkan-Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kottedelakotte
Konstigt. Jag är vit som snö och kan okså hitta ingen bra jobb, även om jag har bra utbildning...
Är det östeuropeiskofobi?

Undervurder ikke smårasismen i Sverige, den er ved at blive stueren ved fikabordet. Først er det romere, afrikanere og arabere som står på tur, dernæst polakkere og baltere.
Citera
2016-07-10, 23:01
  #105
Medlem
systemkollapss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nooben12
Varför tror folk att det är svårt att skaffa jobb idag? Även med gymnasieutbildning är det enkelt att få ett jobb på många ställen.
Som arbetsgivare så måste man gå ut och söka folk, eftersom INGEN aktivt söker, speciellt inte fysiskt.

Det är svårt för en som är kränsen och anser sig berättigad till toppjobb utan någon eftergymnasial utbildning. Vem vill jobba som städare, på McDonald's eller med telefonförsäljning när man kan bli kändis på instagram.
Citera
2016-07-10, 23:04
  #106
Medlem
Hur kan han ens skylla på strukturell rasism? Han har ju fått förvärvsarbete. Hade han inte fått något så....
Vilken linje (heter det ens så numera?) gick han på toppgymnasiumet Bromma? Visste inte ens att det räknades som ett toppgymnasium med tanke på det klientel som skränar och härjar vid Stora Mossen...
Blir det ett toppgymnasium med tanke på kvadratmeterpriset på omkringliggande villor?

Pinsam kille.
Citera
2016-07-10, 23:15
  #107
Medlem
l150s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av o2gitarren
Bara om du är en minoritet!

Är vit svensk, räknas det?
Citera
2016-07-10, 23:17
  #108
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av l150
Är vit svensk, räknas det?

Nej, däremot får du gärna fortsätta betala för att bli ännu mer bortkvoterad.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback