Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-06-02, 06:30
  #733
Medlem
Ny i Top Eleven. Ligger på nivå 2. Hade tur och reggade mig i slutet av föregående säsong och kom 6a.

Men har lite funderingar när man kommer upp i nivå.

Finns riktiga spelare?

Och vänskapsmatcherna, finns det någon inställning som gör så att jag måste acceptera en match? Som jag förstår det så sliter vänskapsmatcher på spelarna också. Tycker det är väldigt märkligt att man inte måste acceptera en vänskapsmatch. En miss av Top Eleven.

Sista frågan gäller nyreggade lag. Hur slumpas dom in i en serie? Tex när jag kom in i slutet av säsongen, vem plats tog jag? Eller görs serien helt om och räknar om alla poängen och slumpar vinster och förluster för mig?

När man är ny så gör man ofta nybörjarmisstag. Tex så kunde jag lägga 3-4 tokens bara i kvalifikationsrundan i en auktion för en spelare. Och så valde jag att bygga ut arenan, 16 dagar....
Citera
2016-06-16, 11:56
  #734
Medlem
Karlitoz2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bizzy16
Ny i Top Eleven. Ligger på nivå 2. Hade tur och reggade mig i slutet av föregående säsong och kom 6a.

Men har lite funderingar när man kommer upp i nivå.

Finns riktiga spelare?

Och vänskapsmatcherna, finns det någon inställning som gör så att jag måste acceptera en match? Som jag förstår det så sliter vänskapsmatcher på spelarna också. Tycker det är väldigt märkligt att man inte måste acceptera en vänskapsmatch. En miss av Top Eleven.

Sista frågan gäller nyreggade lag. Hur slumpas dom in i en serie? Tex när jag kom in i slutet av säsongen, vem plats tog jag? Eller görs serien helt om och räknar om alla poängen och slumpar vinster och förluster för mig?

När man är ny så gör man ofta nybörjarmisstag. Tex så kunde jag lägga 3-4 tokens bara i kvalifikationsrundan i en auktion för en spelare. Och så valde jag att bygga ut arenan, 16 dagar....

Riktiga spelare finns inte, dock finns det många som väljer att döpa om sina spelare till riktiga spelare. Det kostar 1 token att ändra en spelares namn och då kan man t.ex. döpa om spelaren till Lionel Messi etc.

Det är bara den som utmanar dig i vänskapsmatcher som får sina spelare slitna, alltså inte den som blir utmanad.

Alla nyreggade lag tar över lagen som styrs av CPUs, som du kanske har märkt finns det många lag som heter namn som Sparky A.C, Incredible A.C, osv. och ägs av ''påhittade'' managers. CPUs finns med så att det alltid ska finnas 14 lag i varje liga.

Förresten, vilka här har ett förbund/gått med i ett förbund? (Klanmatcher?)
Citera
2016-06-16, 12:00
  #735
Medlem
Karlitoz2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LasseGurra1
Förresten: då jag gillar managerspel - är det detta man skall börja med nowadays, eller finns det andra som är mer inne för tillfället som det är bättre att gå i gång med?
Top Eleven blir bara populärare med tiden som går, jag startade mitt lag för ca 5 år sen och det såg helt annorlunda ut och inte alls lika många spelare. Så kör på detta, ny content släpps rätt ofta. Nu har de även släppt ''Förbund''. Ett förbund är som en klan. Man teamar upp 4-6 spelare och kan låna spelare tillsammans. Varje helg är det turneringar man kan gå med i.
Citera
2016-06-16, 21:53
  #736
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlitoz2
Riktiga spelare finns inte, dock finns det många som väljer att döpa om sina spelare till riktiga spelare. Det kostar 1 token att ändra en spelares namn och då kan man t.ex. döpa om spelaren till Lionel Messi etc.

Det är bara den som utmanar dig i vänskapsmatcher som får sina spelare slitna, alltså inte den som blir utmanad.

Alla nyreggade lag tar över lagen som styrs av CPUs, som du kanske har märkt finns det många lag som heter namn som Sparky A.C, Incredible A.C, osv. och ägs av ''påhittade'' managers. CPUs finns med så att det alltid ska finnas 14 lag i varje liga.

Förresten, vilka här har ett förbund/gått med i ett förbund? (Klanmatcher?)

Tack för info!

Jag har ett förbund o vi vann första turneringen. Rätt kul med en chatt o så.

Någon som vet om det kommer upp en skytteliga för cupen? Typ när cupen är slut eller så. Hade varit kul.
Citera
2016-07-02, 12:00
  #737
Medlem
Kan man starta en egen liga ihop med några kompisar?
Citera
2016-07-09, 19:39
  #738
Medlem
Karlitoz2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bongoloid
Kan man starta en egen liga ihop med några kompisar?
Nej, men ni kan starta fotbollsförbund och spela vänskapsmatcher.
Citera
2016-08-07, 09:42
  #739
Medlem
Tokens, ständigt dessa tokens! Nån som sitter på bra tips om hur man kan tjäna ihop tokens utan att köpa dom för rena pengar.
Undersökningar och alla andra gratisvatianter som man kan ge sig in på verkar ju vara en återvändsgränd då det i princip är omöjligt att komma igenom dom och bli belönad!! (Eller finns den NÅN där det är lättförtjänta token, om det så må vara en styck åt gången)
Citera
2016-10-05, 12:11
  #740
Medlem
Hur gör jag för att mina spelare ska få flera stjärnor?
Jag tycker jag tränar dom hur mycket som helst men ändå får dom inga flera stjärnor.
Citera
2016-10-22, 18:53
  #741
Medlem
Karlitoz2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bongoloid
Hur gör jag för att mina spelare ska få flera stjärnor?
Jag tycker jag tränar dom hur mycket som helst men ändå får dom inga flera stjärnor.
Det tar tid beroende på hur nära de är att förbättras
Citera
2016-10-25, 08:46
  #742
Medlem
Tips på tokens:
Logga in via dator. Uppe till höger står det earn tokens. Man in trycka någragånger och kolla lite filmklipp. Brukar bli 2-3 extra/ dag.

En fråga: kan man köpa spelare direkt av andra managers? Alltså inte via den vanliga transfermarknaden? Hur gör man det isf? Hittar inte det.
Och finns det någon regel där, att man tex. Inte kan köpa från sina vänner?
Citera
2016-12-05, 14:24
  #743
Medlem
Jag har spelat detta spelet en vecka.

Mitt tips för gratis tokens är att göra erbjudandena som finns.

Tex fick man 403st när man kom till HQ 10 på Mobile Strike spelet.
Det var bara att uppgradera saker hela tiden.
Även om det tar några dagar innan man kommer till HQ 10, men funkade gjorde det i alla fall.
Citera
2017-01-30, 21:41
  #744
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av daol8710
Jag har spelat detta spelet en vecka.

Mitt tips för gratis tokens är att göra erbjudandena som finns.

Tex fick man 403st när man kom till HQ 10 på Mobile Strike spelet.
Det var bara att uppgradera saker hela tiden.
Även om det tar några dagar innan man kommer till HQ 10, men funkade gjorde det i alla fall.

Måste man registrera sig i det spelet eller hur vet annars Top Eleven om att man har kommit upp till
HQ 10?

Är det bara för mig som det inte går att titta på reklamfilmerna för gratis hälso och moralpaket?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback