2016-07-06, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whak
Kan ju varit så att dom dumpat bilen som dom hade för att frakta BO.

Det är ju inte första gången en bil dumpas där om man säger så.
Bara ett "långskott".

Det har du faktiskt rätt i, många bilar har dumpats där med tiden. Det har dock alltid vart andra människor där när jag vart där, så kanske svårt att dumpa en bil där det ofta är andra människor.
Citera
2016-07-06, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NygammalVals
Skitsnack. Jag känner många människor som har haft urusla förutsättningar från början men ändå lyckats skapa sig någorlunda eller riktigt bra vuxenliv. Det handlar enbart om vilja, självbevarelsedrift och icke minst intelligens. Dessa tre komponenter saknar det här gänget. Framför allt saknar de intelligens.

Ja det finns exempel på när det går bra och exempel på när det går åt skogen. Ja intelligens är ju bra att ha men absolut inte alla med högt IQ som reder ut en trasig uppväxt.
Du har mångt och mycket fel och det handlar inte om en klapp på axeln och skärp dig nu, ta tag i ditt liv. Det handlar oftast om en mycket lång process och att ha människor runt omkring sig som är med och hjälper och stöttar. Jag tror att många av dessa GM har blivit svikna i sina liv.
Citera
2016-07-06, 15:14
Medlem
Har fått ett PM, för mig är det stort, ungefär som att förlora oskulden på det lokala badhuset.

MEN så här lyder det: stängslet runt gruvan har sett ut precis som nu i 20 år, så jag antar att de inte förstörde stängslet när de dumpade kroppen.
Citera
2016-07-06, 15:18
Medlem
whaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindafelicia
Det har du faktiskt rätt i, många bilar har dumpats där med tiden. Det har dock alltid vart andra människor där när jag vart där, så kanske svårt att dumpa en bil där det ofta är andra människor.

Tänkte bara att OM man nu högg henne med kniv eller liknande i bilen så är det ju ett jädrans projekt att sanera.

Eftersom "ska till Säter och fixa en grej" och att dom enligt bilder är bekant med området så är det ju inte helt omöjligt.

Nattetid borde det väl vara öde där?
Citera
2016-07-06, 15:23
Bannlyst
Citat:
Tänkte bara att OM man nu högg henne med kniv eller liknande i bilen så är det ju ett jädrans projekt att sanera.

Eftersom "ska till Säter och fixa en grej" och att dom enligt bilder är bekant med området så är det ju inte helt omöjligt.

Jag tror gruvhålet är mordplatsen.
Offret har troligtvis misshandlats där av flera personer och sen blivit dödad.
Citera
2016-07-06, 15:24
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FetManDansar

Hur mår polisen i Dalarna nu tror du?
All deras uppmärksamhet har gått till att hålla koll på flyktingboenden det senaste året.
T.o.m. en av de involverade har nämnt att polisen inte längre visar sig.

Surprise biatches, mer jobb!
Fy fan, nu kommer flertalet poliser sluta eller bränna ut sig.

Vi kan lägga ner flertalet andra trådar, den här kommer vara som en grund för det nya Sverige. Trevligt värre kommer det bli.

Mitt i semestern. Ja, poliserna i området har det redan illa nog. Hörde vi ska få armband - "jag lovar att inte göra brott" på.

Det här är P3 dokumentär material i vilket fall. Hur många involverade är vi uppe i nu - 12?
Citera
2016-07-06, 15:25
Medlem
Citat:

Det borde det vara. De flesta är där dagtid/tidig kväll antingen för att bada eller då det är fint där.
Nattetid är det super mörkt där, vart där nattetid en gång, finns inga lampor alls.
DW är iallafall bekant med stället, vart där samt i Säter många gånger.
Citera
2016-07-06, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Rätt ovanligt, däremot inte som ursäkt. Genetiskt och socialt arv torde vara en mångt mycket mer vanlig anledning till bla fetma.

Jag tror definitivt att det handlar om en ung kvinna som knappast är väldigt smart, pigg, arbetsam och alert utan snarare brottas med personliga problem och ett destruktivt leverne.

Du vet inte mycket du. Ämnesomsättningsjukdom är en folksjukdom som drabbar kvinnor i väldigt stor utsträckning (mer sällan män). Och vet du vad - det är ofta just genetiskt varför jag inte alls begriper vad du menar med att "genetiskt........ arv....... mycket mer vanligt". Kan du förklara skillnaden mellan det du kallar genetiskt arv och en ämnesomsättningssjukdom som ofta är genetiskt betingad. Jag är idel öra!!
Citera
2016-07-06, 15:30
Medlem
vilken soppa dags att börja gissa hur många som kommer att häktas, verkar som alla vänner vet om det

gissar på 16
Citera
2016-07-06, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Det senaste tillskottet i klustret är enligt trovärdiga PM-uppgifter D*n M*lmb*rg (aae), 790614.

Inte det minsta förvånad att denna begåvningsreserv också fanns med i gruppen.
Citera
2016-07-06, 15:32
Medlem
KattPerssons avatar
Citat:
Det borde det vara. De flesta är där dagtid/tidig kväll antingen för att bada eller då det är fint där.
Nattetid är det super mörkt där, vart där nattetid en gång, finns inga lampor alls.
Är väl ingen som badar där?! Ren mjältbrand det där vattnet.
Citera
2016-07-06, 15:33
Medlem
whaks avatar
Citat:

Okey, visste inte att stället var såpass besökt.
Trodde att man var där för att antingen dyka eller dumpa något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in