Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-03-07, 08:11
  #73
Medlem
Turbaas avatar
Hjälp! Yttligare ett offer!!

Ja hopp, då var det min tur..
Vaknade i morse och hade det vanliga harlkligihalsen (röker)
Kände något som hängde kvar i strupen, som hoppade upp o ner o la sig mot tungan när man försökte soppa ut det eller svälja det.
Helt frustrerad slog jag på mobil lampan och lyste in i munnen.
Upptäcker ett finger i munnen och tänkte vad fan är det där!!
Började fundera vem man skulle ringa för jag vet inte vad pluppen heter.. kom senare på i min förtvivlan att Google kan ha mitt svar!
Men vad ska jag skriva i sökruta.
Mellan tankspridningen och paniken så slog det med. Googla mannens delar! Ta da!
Hittade lite info o. Funktionen och att största anorlighet beror detta på snarkning.
Jag snarkar som fan, och jag somnade inte full igår..
Är ofta torr i munnen när man vaknar.
Men nu är det bara att dra och handla ett storpack med piggelin!!
Over and out Boys!
Citera
2016-07-05, 10:42
  #74
Medlem
japanskbruds avatar
fy fan verkar som jag har fått den här skiten också.. vaknade nyss av det, den ser ut som en illröd hundkuk som hänger ner från halsen .. minst 10 gånger större än vanligt ..ångrar nu att jag aldrig försökte köpa ngt vapen på den där tor-sajten. En kula i huvet från en skranglig utsliten glock verkar minst 10 gånger bättre än långsam kvävning av en kuk i halsen. Hatar sjukhus och läkare, så det blir min sista utväg
Inte druckit alkohol på flera månader, så det kan inte va orsaken. Däremot imovane igårkväll.. och sprayade såndär rhinocourt aqua i näsan innan jag somnade, för den rann som en jävla kran när invandrargrannen hade ngn rökelsefest. Lyckades säkert få ner 1 liter pissljummen halvt avslagen dr. pepper igår också ´+ en biff-bearnaise fryspizza.
__________________
Senast redigerad av japanskbrud 2016-07-05 kl. 11:01.
Citera
2016-07-05, 14:11
  #75
Medlem
mphummers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av japanskbrud
fy fan verkar som jag har fått den här skiten också.. vaknade nyss av det, den ser ut som en illröd hundkuk som hänger ner från halsen .. minst 10 gånger större än vanligt ..ångrar nu att jag aldrig försökte köpa ngt vapen på den där tor-sajten. En kula i huvet från en skranglig utsliten glock verkar minst 10 gånger bättre än långsam kvävning av en kuk i halsen. Hatar sjukhus och läkare, så det blir min sista utväg
Inte druckit alkohol på flera månader, så det kan inte va orsaken. Däremot imovane igårkväll.. och sprayade såndär rhinocourt aqua i näsan innan jag somnade, för den rann som en jävla kran när invandrargrannen hade ngn rökelsefest. Lyckades säkert få ner 1 liter pissljummen halvt avslagen dr. pepper igår också ´+ en biff-bearnaise fryspizza.


Grattis :-)

Läkare är helt onödigt, det behöver inte komma av alkohol. Snarkningar och torr mun kan göra så den blir irriterad.

Jag har fått det där två gånger och det som hjälpte båda gångerna var faktiskt isglass. Jag höll glassen/glassarna på gomseglet och det dämpade faktiskt svullnaden. Det kommer lägga sig på några dagar det där!
Citera
2016-09-24, 07:40
  #76
Medlem
Fan vilken härlig tråd. En sån som gör att man älskar Flashback.

Vaknade nyss ute i soffan efter en rejäl fylla med gomsegelstorlek gånger 5 jag också. Kan tillägga att jag är förkyld sen innan också och det i kombo med fyllan igår är väl orsaken till detta. Hur som helst riktigt obehagligt men ska testa nu med betapred som någon skrev, hur nu det skulle hjälpa. En annan obehaglig sak är att katten var borta. Letade hela lägenheten men han (och min rumskamrat) var borta. Panik totalt och dessutom var jag uppenbarligen så packad igår att jag inte minns när jag gick och lade mig och vad som eventuellt hände. Hittade kattfan till slut i fåtöljen. Han har samma färg som fåtöljen och var därmed kamouflerad, och reagerade inte ett skit på att jag gick om ropade. Rumskamraten är dock fortfarande borta.
Citera
2016-09-24, 20:36
  #77
Medlem
Min syrra som upplevde att gomspenen påverkade hennes andning och snarkning, fick botoxinjektioner i gomspenen som förminskade den med typ en halv centimeter, och detta av hennes tandläkare, fast i Usa förståss, minnesota om någon undrar!
Citera
2016-10-29, 18:21
  #78
Medlem
Här har ni en nybörjare med en svullen uvula.. eller The plupp of doom!

Jag hade lite AW med jobbet igår och drack både det ena och det andra.. Normalt brukar jag alltid vara uppe ett tag efter jag kommit hem men igår gick jag direkt till sängs för att jag var übertrött..

Trodde som många av er andra att jag hade fått en jätteslemklump i halsen, men när jag kollade såg jag att det inte var så.
Det gör inte så ont, men det är obehagligt.

Skönt att den här tråden finns då jag är lite av en hypokondriker och trodde att jag behövde åka in till akuten och att de skär av den eller nåt..
Citera
2016-10-29, 18:22
  #79
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Bakfylla & snarkning. Inget att oroa sig för.
Citera
2016-10-29, 22:13
  #80
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShallowLord
Här har ni en nybörjare med en svullen uvula.. eller The plupp of doom!

Jag hade lite AW med jobbet igår och drack både det ena och det andra.. Normalt brukar jag alltid vara uppe ett tag efter jag kommit hem men igår gick jag direkt till sängs för att jag var übertrött..

Trodde som många av er andra att jag hade fått en jätteslemklump i halsen, men när jag kollade såg jag att det inte var så.
Det gör inte så ont, men det är obehagligt.

Skönt att den här tråden finns då jag är lite av en hypokondriker och trodde att jag behövde åka in till akuten och att de skär av den eller nåt..
Ja fy Fan, hade det för ett par månader sen, tog 2 dar innan det gick ner. Förbannat obehagligt.
Citera
2018-03-01, 22:38
  #81
Medlem
Hejjj hur mår du idagg såg att inlägget är gammalt... vill gärna veta hur det gått och när skitet la sigg.. jag är jätte rädd över att det kanske aldrig kommer gå överr snälla skriv tillbaka..hur mår du idag hoppas du kan svara mig när gick det över vad gjorde du ifall det gick över????
Citat:
Ursprungligen postat av mmmfubar
Jag får det då och då (har det nu) i olika kraftiga versioner. Idag är det ganska lungt men härom månaden var det en megasvullnad med gomseglet kasandes fram och tillbaka på tungan och ner i svalget=kräkreflex. Inte skoj.

Men som alla skriver... överviktig, snarkar och dagen efter brakfyllor är en dålig kombo

Well... I'm still gonna keep drinking.
Citera
2018-03-02, 22:46
  #82
Medlem
[Hej såg ett gammalt inlägg... hur mår du med gommen idag har det gått över jag har samma som duuu snällaa svara gärnaaa har jätte mycket panik går detta med svullen gomme bortt snällllaa hjälpp tackk för svarr
Citera
2018-09-30, 23:33
  #83
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hulyaavsar
[Hej såg ett gammalt inlägg... hur mår du med gommen idag har det gått över jag har samma som duuu snällaa svara gärnaaa har jätte mycket panik går detta med svullen gomme bortt snällllaa hjälpp tackk för svarr

Hej!

Något sent svar här, men jag lider ibland av detta jag med. Särskilt i samband med alkohol eller förkylning, eller om jag legat i blåst (fläkt). Förebyggande grejer att göra är att skippa alkoholen, gå ner i vikt, ha återfuktande nässpray hemma, sova med näsvidgare, införskaffa luftfuktare, sluta röka och det viktigaste av allt, undvika att sova på rygg. Jag brukar bunkra upp med soffkuddar kring mig så att jag ligger mer eller mindre fastkilad så jag inte kan vända mig om på rygg i sömnen.

Har själv vaknat i panik flertalet gånger men har börjat bli liiite mer van vid det. Precis när jag vaknat och känner av det så går jag upp, tar en ipren och en atarax (mot ångesten jag får av det), tar återfuktande nässpray+näsolja, strepsil eller annan halstablett, och maxar luftfuktaren. Brukar sitta uppe vid datorn tills jag känner mig lugnare och tills det känns lite mer fuktigt i svalget och gången mellan näsan och svalget.

Isglass har jag faktiskt inte provat än. Gå ner i vikt behöver jag absolut (187 cm / 115 kg med för mycket fläsk). Har inte läst igenom alla sidorna här, utan tänkte mest dela med mig av mina erfarenheter och åtgärder. Skulle vara SJUKT SKÖNT att slippa det här, men så länge jag är fucked up i huvudet och knarkar mat så äre svårt att gå ner. Läste lite snabbt om nån här i tråden vars tjej hade fått botox-injektion för att krympa den, vore fett najs. Större ingrepp som operation av gomseglet finns nog också, men inget jag har övervägt.

Hoppas det hjälper nån stackare som råkat ut för denna djävulusiska händelse!
Citera
2020-10-31, 13:15
  #84
Medlem
Mercais avatar
Idag var det min tur.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback