2016-07-04, 16:06
Medlem
KattPerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaIngaOrder
Vad har Mats för relation till de övriga häktade?
Ingen aning, känner bara till BH och Mats.
Citera
2016-07-04, 16:09
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaIngaOrder
Angående adressen som var avspärrad i Borlänge.
Facebook till denna Mar*e J*smo *=i :https://www.facebook.com/vackermarie/friends?source_ref=pb_friends_tl
Kan inte se hennes vänner men står att en Mats Hedin samt häktade POH följer henne. Bör vara den Mats som nu är häktad?
PM från igår:

Tillhör samma kluster som resten. MJ är ju också häktad, och hennes pojkvän är den åttonde personen, som greps idag - JH.
Citera
2016-07-04, 16:09
Medlem
Skogswalds avatar
"Kvinnan ska enligt DT.se – som läst häktningsprotokollen – menat att häktningen inte behövts eftersom kvinnan var död och då fanns det heller ingen risk för att hon själv skulle fortsätta begå brott."

Jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta när jag läste hur kvinnan resonerade kring åklagarens häktningsbegäran. Det måste finnas människor med direkt insyn i problematiken här.
Citera
2016-07-04, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TjurenFerdinand
Visst kan man göra det. Men man bör ändå finnas med i Sveriges Befolkning, och där kan jag inte hitta vårt utpekade BO, oavsett vilka fantasifulla varianter jag än söker på. Den enda jag hittar är kvinnan i Malmö.

Varför skulle en man ta sin tvillingsysters namn vid en könskorrigering? Det verkar ju lite väl upplagt för förvirring och förväxling.

Namnet Delbom förekommer ofta i just Dalarna. Vid namnbyte har man ju rätt att ta ett gammalt släktnamn. Jag hittar dock inte en enda kvinna född Delbom som haft en son född 1954. Om man är riktigt sugen på att veta så kan man ju gå tillbaks till mormor och farmor och se vad de hade för flicknamn. Men som sagt, namnet Delbom är ett gammalt släktnamn så någon koppling måste finnas annars hade namnbytet inte gått igenom.
Citera
2016-07-04, 16:19
Medlem
TjurenFerdinands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tokugawa
Mats B***** Kar*****.Född i Nyköping, rätt datum
Citat:
Ursprungligen postat av Bogla
Wow! Nej, men "Mats" är med största sannolikhet fingerat. Jag motiverade det tidigare. Däremot har jag ett ganska bra spår jag kollar upp nu.

Namnet M*ts har nämnts i tråden. Om det stämmer, så känns M*ts K*rlss*n som en trolig kandidat.
I SB 1970, 1980 och 1990 finns 4 M*ts med aktuellt födelsedatum. På Ratsit finns nu bara 3. Den som saknas är M*ts K*rlss*n. Han skulle ju kunnat ha dött, men han finns inte med i Sveriges Dödbok 2009, så isf har han dött därefter.
Eller så kan han ju ha bytt kön.
Citera
2016-07-04, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TjurenFerdinand
Namnet M*ts har nämnts i tråden. Om det stämmer, så känns M*ts K*rlss*n som en trolig kandidat.
I SB 1970, 1980 och 1990 finns 4 M*ts med aktuellt födelsedatum. På Ratsit finns nu bara 3. Den som saknas är M*ts K*rlss*n. Han skulle ju kunnat ha dött, men han finns inte med i Sveriges Dödbok 2009, så isf har han dött därefter.
Eller så kan han ju ha bytt kön.

Finns inte som död fram till 2013 heller.
Citera
2016-07-04, 16:24
Medlem
Personen med det personnummer som står på betyget har skyddad identitet så man kan inte få fram hennes riktiga namn.

Troligen har hon varit under hot en längre tid. Kan i själva verket könsbytet ha gjorts i ett försök att totalt dölja sin identitet? I denna artikel saknas ju till exempel bild på människan.

http://www.dt.se/allmant/dalarna/en-lang-vag-mot-ratt-identitet

Kan det ha varit så att de som var ute efter henne till sist hittade henne.
Citera
2016-07-04, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tycker
Namnet Delbom förekommer ofta i just Dalarna. Vid namnbyte har man ju rätt att ta ett gammalt släktnamn. Jag hittar dock inte en enda kvinna född Delbom som haft en son född 1954. Om man är riktigt sugen på att veta så kan man ju gå tillbaks till mormor och farmor och se vad de hade för flicknamn. Men som sagt, namnet Delbom är ett gammalt släktnamn så någon koppling måste finnas annars hade namnbytet inte gått igenom.

Hon gifte sej Delbom.
Ett intyg från 2007 säger M*deleine Fr*jd Delb*m
http://myslus.com/utbildning/betyg/diplom/cmt.jpg
Senast redigerad av Joakim65 2016-07-04 kl. 16:31.
Citera
2016-07-04, 16:32
Medlem
Detta är absurt. Personnumret på betyget har alltså skyddad identitet, men ändå så lägger människan ut bilder och både sitt gamla och nya namn på en hemsida till allmän beskådan.

Om man nu skall gräva vidare i hemsidan så finns det ju en sorts gästbok också och där undrar folk 2007 varför hon har slutat uppdatera sidorna.
Citera
2016-07-04, 16:37
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exfactor45
Var Da**el Wa**gren misstänkt/häktad?

Maska!

Svaret på din fråga: Ja.
Citera
2016-07-04, 16:38
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogswald
"Kvinnan ska enligt DT.se – som läst häktningsprotokollen – menat att häktningen inte behövts eftersom kvinnan var död och då fanns det heller ingen risk för att hon själv skulle fortsätta begå brott."

Jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta när jag läste hur kvinnan resonerade kring åklagarens häktningsbegäran. Det måste finnas människor med direkt insyn i problematiken här.

Direkt insyn i problematiken? Well, kvinnans hjärna!
En tidigare dom mot henne beskrev henne som att hon "saknar impulskontroll" och har en "vriden självbild"
Citera
2016-07-04, 16:38
Medlem
Är m*rtin bro*Ling släkt med en dömd djurknullare och sannolikt peddo, i Dalarna med samma efternamn?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in