2016-07-03, 14:40
Medlem
santos_devilles avatar
Kan det vara vittnen ?
Jag menar sju pers låter väldigt mycket

Om inte snuten gjort rätt för en gångs skull och tagit in en hel familj och separerar dem när det handlar om ett hedersmord
Citera
2016-07-03, 14:41
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eliten987
Jag tycker det luktar hedersrelaterat?
Jag ställer mig lite tveksam till det när det är så pass många frihetsberövade i kombination med kvinnans ålder.
Citera
2016-07-03, 14:41
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eliten987
Jag tycker det luktar hedersrelaterat?

Utveckla gärna, jag måste ha missat något.

Vi andra i tråden famlar i blindo om motivet, och har inte tagit del av något som talar för att det rör sig om ett hedersmord – tvärtom ska det inte finnas någon känd relation mellan BO och MGM.
Citera
2016-07-03, 14:43
Medlem
Vi står som frågetecken för att det inte har presenterats någon historia för hela händelsen. Där finns ingen som helst information om varför polisen ens visar intresse för 7 personer.

Jag blev intresserad här för det är flera detaljer som tyder på att det är ett ovanligt mord. Vi får se när mer information kommer.
Citera
2016-07-03, 14:43
Medlem
Hemmahörande i Dalarna verkar som Polisen går som katten runt het gröt KOD: 291 är på , Zigenartattare skrivna i Dalarna gissar jag , Försäkringsbedrägeri på Livförsäkring !
Senast redigerad av Bajsolle2 2016-07-03 kl. 14:46.
Citera
2016-07-03, 14:45
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av endumbonde
Vi står som frågetecken för att det inte har presenterats någon historia för hela händelsen. Där finns ingen som helst information om varför polisen ens visar intresse för 7 personer.

Jag blev intresserad här för det är flera detaljer som tyder på att det är ett ovanligt mord. Vi får se när mer information kommer.
Det är skumt att kvinnan är så mycket äldre, 60 år gammal. De gripna är 20-45, de tre damerna 20-35...
Citera
2016-07-03, 14:48
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Det är skumt att kvinnan är så mycket äldre, 60 år gammal. De gripna är 20-45, de tre damerna 20-35...
Kanske kvinnan blivit rånmördad av männen, och kvinnorna misstänks för skyddande av brottsling?
Citera
2016-07-03, 14:49
Medlem
Troians avatar
Citat:
En del är från Borlängetrakten, nån är från Hedemora. De är från Dalarna kan man säga, allihop.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23108846.ab
Citera
2016-07-03, 14:53
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23108846.ab
Inte gripits samtidigt alltså...
Citat:
"De har gripits vid olika tidpunkter"
Citera
2016-07-03, 15:13
Medlem
Citat:
Det har varit fyra häktningar idag, och fyra personer har häktats för mord. Det kommer att bli ytterligare häktningsförhandlingar, säger Fredrik Skoglund Chefsåklagare för mordutredningen.

http://www.dalademokraten.se/blaljus/misstankt-mord-i-langshyttan

Citat:
Kvinnan, som bodde i Borlänge, hittades död i lördags i anslutning till ett vattendrag.

– Vad jag förstår var kroppen inte dold, säger Dangardt.

http://www.bt.se/sverige-varlden/misstankt-kvinnomord-sju-anhallna/
Citera
2016-07-03, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurkmajja
Jag ställer mig lite tveksam till det när det är så pass många frihetsberövade i kombination med kvinnans ålder.

Hade faktiskt missat åldern på offret, jag luktade helt fel!
Citera
2016-07-03, 15:33
Medlem
Av de två ställen Polisen nämner så torde det vara så att kroppen hittats någonstans runt Rällingsbergs gruva. För att ens ha kännedom om den är det högst sannoliket att GM eller någon i GMs närhet har kopplingar till Långshyttan. Som tidigare nämnts i tråden är det ett bra ställe att gömma något på, även om det är ett relativt populärt promenadstråk som går förbi där. Jag har själv skämtat med folk om att det är den perfekta platsen att gömma något som man inte vill att någon ska hitta.

I viken i Gustavsnäs är det mer befolkat och mer människor i rörelse. Bland annat finns där en liten badplats. Jag antar att man dumpat tillhörigheter i den/de soptunnor som finns där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in