Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-07-01, 19:36
  #49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Då är det alltså bekräftat att den åkte till Rinkeby? Och varför vill inte polisen berätta om de ar spärrar av vägar?

Jag fick aldrig klarhet i det , tycker polisen och media borde åtminstone säga mer exakt vart den ljusa van stod . inte säkert det är den vita som skymtar på bilderna . troligen bytte väl några bil och snuten får ingen hjälp av att leka hemliga polisen ,vilka vägar de spärrat av skiter jag i nu . mer intressant BO namn Vart bilen hittades och vem som satt i bilen . att det ryktas om asfaltläggare betyder det att det va vita män ? eller är det nya slangordet för negrer ?
Citera
2016-07-01, 22:18
  #50
Medlem
Lite konstig tidpunkt. Åk dit en kväll när alla affärer är stängda och kolla på parkeringen så hittar ni en härlig blandning av det nya (man) Sverige.

Inte konstig om de åkte till Rinkeby då det ligger ett stenkast därifrån.
__________________
Senast redigerad av glendale 2016-07-01 kl. 22:25.
Citera
2016-07-02, 05:26
  #51
Medlem
Runkebys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UngeHerrProm
Det har ju varit beef mellan dom två förut, inte omöjligt att en person från jakan sköt dom två i tensta, sen nu tar tensta grabbarna hämd, eftersom en tenstaian dog kommer dom inte släppa han ifall dom verkligen är från tensta, min gissning
Nej, det är bara överdrivet att Tensta folk ska hämnas. Dem har redan glömt det!
Helt ärligt det är en bunt pundare som kallar varandra för bröder och det är pga deras affärer i hop.
Men så fort dem inte får sin dos så är dem ovänner. Det är säkert ngn från Tensta som har klippt honom.
Ngn av hans så kallade bröder
Citera
2016-07-02, 07:44
  #52
Medlem
Zikniks avatar
Motorsåg luktar knarkaffärer som gått snett, någon måste kunna komma med upplysningar om BO.
Citera
2016-07-02, 11:06
  #53
Medlem
Zlixs avatar
Alltså. Jag var där, på parkeringen strax efter 12.. en grön sunkig SVENSKREGGAD van med typ 8-10 tiggare både män och kvinnor som stod å vråla och gick i cirklar.
Nån svensk kille stod med dom och ringde, vad de lät som, polisen.
Ingen motorsåg. Inga andra roligheter.
Citera
2016-07-02, 16:36
  #54
Medlem
Polisen misstänker att det är en fejd mellan olika resande sällskap enl AB.
Är vi förvånade?!
Citera
2016-07-02, 16:41
  #55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motacilla
Polisen misstänker att det är en fejd mellan olika resande sällskap enl AB.
Är vi förvånade?!

Och om det är så tycker jag att Polisen ska dra sig ur...
Citera
2016-07-02, 16:47
  #56
Medlem
andreasmms avatar
Hur vanligt är kidnappningar i Sverige egentligen? Nån som har lite siffror?
Och hur ofta kommer offret tillbaka välbehållen?
Citera
2016-07-02, 17:05
  #57
Avstängd
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dexter
Läste just på facebook att det skulle handla om irländska asfaltstattare. Vet dock inte om det är sant.
De gillar campingen vid solvalla.
Citera
2016-07-02, 18:59
  #58
Medlem
Det var visst bara en liten "affärskonflikt" mellan olika grupper av resandefolk:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23104707.ab
Citera
2016-07-02, 20:16
  #59
Medlem
Zikniks avatar
Och så undrar folk över varför det behövs register över folk som har kriminalitet som livsstil!
Citera
2016-07-02, 21:23
  #60
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ziknik
Och så undrar folk över varför det behövs register över folk som har kriminalitet som livsstil!

Det ska inte vara såna register ingen risk att människor med det som livsstil missas , det är väl så att folk inte vill ha sina liv registrerade åt blattarna . de som hela tiden begår brott hamnar automatiskt i polisens papper ej aktuella ska inte registreras . register behövs inte.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback