Citat:
Det du har föreslagit är sjukt, t.o.m rejält sjukt. Att man juridiskt ska straffa kvinnor för de brott som män begår.
Säg mig? hade du tänkt dig att detta ska gälla alla typ av brott? även sexuella trakasserier? så den halva av Sveriges kvinnliga befolkning som enligt denna studie alltså utsätts ska straffas med något lämpligt straff för att de minsann utsätt sig för män?
Vilket straff tycker du vore lagom vid våldtäkt?
eller partnervåld? De där 17 kvinnor per år som stryker med pga att en ex. eller nuvarande partner inte tycker hon ska ha rätt leva om hon vill gå ifrån honom ex. vad tycker du de ska straffas med?
Så där i efterkant?
Men är ju onekligen fasligt praktiskt…avsevärt lättare säkert att leta fram gamla älskarinnor, fruar och flickvänner till bankrånare än bankrånarna själva. Sååååå mycket enklare för farbror polisen.
Som du kanske märker jag har oerhört svårt ta din idé på allvar, eftersom det inte finns något vettigt what so ever ens om man skrapar eller synar dem från absolut alla tänkbara vinklar.
Sjukt var ordet.
Säg mig? hade du tänkt dig att detta ska gälla alla typ av brott? även sexuella trakasserier? så den halva av Sveriges kvinnliga befolkning som enligt denna studie alltså utsätts ska straffas med något lämpligt straff för att de minsann utsätt sig för män?
Vilket straff tycker du vore lagom vid våldtäkt?
eller partnervåld? De där 17 kvinnor per år som stryker med pga att en ex. eller nuvarande partner inte tycker hon ska ha rätt leva om hon vill gå ifrån honom ex. vad tycker du de ska straffas med?
Så där i efterkant?
Men är ju onekligen fasligt praktiskt…avsevärt lättare säkert att leta fram gamla älskarinnor, fruar och flickvänner till bankrånare än bankrånarna själva. Sååååå mycket enklare för farbror polisen.
Som du kanske märker jag har oerhört svårt ta din idé på allvar, eftersom det inte finns något vettigt what so ever ens om man skrapar eller synar dem från absolut alla tänkbara vinklar.
Sjukt var ordet.
Jag har aldrig föreslagit att man ska straffa någon som utsatts för brott enbart av anledningen att de har utsatts för brott. Det jag har föreslagit är att straffa de som aktivt gör något som gynnar kriminella.
Som du mycket väl vet om så handlar mitt förslag om att ge starka incitament till att ta omedelbart och permanent avstånd från de som man vet är kriminella. Detta syftar i sin tur till att kraftigt begränsa nyrekrytering till kriminalitet.
Idén bygger på följande enkla observationer:
- En kriminell livsstil tenderar att inledas i tonåren
- I tonåren påbörjas även fysisk könsmogenhet, vilket väcker ett starkt sexintresse
- Det finns extremt lite (mest troligt ingenting) som gör tonåringar till lika stora förlorare i andra tonåringars ögon som att leva i påtvingat celibat
- Det finns därför ytterst få hypotetiska incitament som kan avskräcka mer från att välja att vara kriminell än incitamentet att valet att vara kriminell leder till livslångt påtvingat celibat
Är det någon av dessa punkter som du vill försöka hävda inte överensstämmer med verkligheten? I annat fall så visar din ovilja att godta mitt förslag med all önskvärd tydlighet att du inte genuint vill åtgärda problemen. Då blir det naturligtvis fullständigt ihåligt att du sitter och anklagar andra för att inte vilja göra något.
Du vet ju precis lika bra som alla andra att det inte kommer att bli någon förändring av att genomföra ännu fler tjatkampanjer. Det har aldrig fungerat och det kommer aldrig någonsin att fungera av den enkla anledningen att det finns stora mängder organiska problemgeneratorer som fundamentalt inte är verbala till sin natur. De kommer inte att bry sig om något som inte är konkreta och kännbara konsekvenser.
Att män som grupp inte tar initiativ till fler tjatkampanjer i syfte att försöka åtgärda problem med kriminalitet är naturligtvis uteslutande ett uttryck för enkel pragmatism och insikten att sådana tjatkampanjer helt saknar förutsättningar att uppnå nämnvärda resultat.
Små marginaler kan jag tycka...