Undrar över detta. Jag växte upp i Sverige med tron att korv är äckligt och att korv ska vara som den är i Sverige. Senare i livet, efter att jag rest lite i världen, insåg jag dock att jag älskar korv och att svensk korv är skräp.
Okej, så falukorv är gott och visst går det att hitta en och annan korv till och från. Men till största delen så är det ju faktiskt så att hyllorna är fyllda av Scan's eller Lithells korvar, som är asäckliga (okej det finns undantag som t.ex. wienerkorv etc.). Men vill man ha chorizo eller bratwurst, eller vilken vilken korv som helst, ja då går man bet. Scans bratwurst smakar inte bratwurst över huvud taget, den smakar pyttepyttelite kummin och sen mestadels konserveringsämnen och fläsk... äckligt som fan. Samma gäller chorizon, smakar bara paprika och konserveringsmedel.
Det värsta i allt detta är att många jag stöter på i vårt avlånga land tycks vara under uppfattningen att det är ÄCKLIGT med RÅ korv, med andra ord är jag inte ensam i att ha vuxit upp med en totalt falsk världsbild som jag sedan tvingats ta mig igenom. Det får mig att känna mig som en riktig jävla lantis.

Så det jag undrar är hur den allmänna uppfattningen är, Scan är ju väldigt populära runtom i landet så folk tycker uppenbarligen om deras korv! Gör ni också det?