2016-06-21, 15:24
Medlem
snelhestens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Exakt Chefen står inte för att han behandlar sina anställda som ManMannes kvart i 3 ragg på donken.
Som alla bullies säger; det var bara på skoj...

Det är ju uppenbart att du har en pinne i röven när det kommer till mäns sexualitet med tanke på vilket moraliserande och krav på uppvaktning du ställer för att en man ska visa sig tillräckligt "värdig" att närma sig en kvinna.

Kan du inte bara konstatera att du tycker approachen är smaklös och stanna där? Hon blev inte utsatt för ett skit utöver vad hon själv valde att utsätta sig för. Det räcker så.
Citera
2016-06-21, 16:34
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snelhesten
Det är ju uppenbart att du har en pinne i röven när det kommer till mäns sexualitet med tanke på vilket moraliserande och krav på uppvaktning du ställer för att en man ska visa sig tillräckligt "värdig" att närma sig en kvinna.

Kan du inte bara konstatera att du tycker approachen är smaklös och stanna där? Hon blev inte utsatt för ett skit utöver vad hon själv valde att utsätta sig för. Det räcker så.

Näe jag gillar mäns sexualitet, men som jag sagt om det ska handal om sex, ska det vara ömsesidigt.

Är det inte det så handlar det om något annat, och som jag säger det är ett bulliebeteende.
De får en kick av sin makt.
Det är som jag visat människor i överläge som gör det mot människor i underläge.
En chef, en tränare, någon som personen är beroende av, som kan påverka ens framtid.
Som framgår av artiklarna ang restaurangvärlden så är det ett problem där. Det är ofta köksmästaren chefen som tar sig friheter med sin personal.

Det handlar inte om moralisserande, det handlar om respekt för människors gränser.
Väldigt intressanta normer och värderingar du har.

En förövare är trängd, men en kvinna på sitt första jobb, på sin första dag, skall förvänta sig att bli kladdad på under pågående lönesamtal, som vilket kvart i tre ragg som helst

Din kommentar i tråden.

Citat:
Ursprungligen postat av snelhesten
Varför gav hon sig tillslut? Är hon 10 år gammal och om inte, borde hon inte själv kuna ta ansvar för vad hon går med på? Vems fel är det om hon inte gillar det som sker och vad i det är i så fall olagligt?

Vilket jävla skämt. Det var fult att erbjuda henne högre lön endast p g a att hon är snygg och att han ville ha henne men utöver det så gjorde han ingenting fel. När det kommer till förförelse så skötte han sin roll bra och om hon istället attraherades av honom så hade han haft en lyckad romans istället för att som nu räknas som brottsling.

Ett icke-brott är vad det är. Domen är ett stort skämt.

Manne skrev

Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
"Kvinnan har berättat hur chefen, trots att hon avböjde, bad henne att sätta sig i hans knä och därefter bland annat pussade henne på nacke och kind."

Haha! Vilket dåligt skämt. Ifall man ber en tjej att sätta sig i knät och hon verkligen gör det, är det väl självklart att man går vidare. Hur många hjärnceller förväntas en svensk kvinna ha?

Ifrågavarande tråd.
(FB) Sextrakasserades på Östermalmscafé - är svenskor överkänsliga? 2016-05-25
-------------------------------
Sextrakasserier har som syft att tillskansa sig makt över kvinnan, Det är bara små män som gör sådant. Det sker i kulturer där detta är normaliserat.
Men så är inte den Svenska kulturen, bra i alla fall att ni börjar backa i frågan.

Ang restaurangvärlden och andra subkulturer så härskar där ofta en Bullie, den som säger ifrån kommer bli drabbad härnäst.
Likaså är det i Skolan, det är bullies som ger sig på tjejer, och den elev som går emellan vänds blicken mot, den blir istället drabbad.

Men mobbing är för mycket på riktigt för någon att ta upp på allvar.
För att stoppa mobbing oavsett om den är i skolan, på en arbetsplats, eller inbakad i en kultur så krävs att auktoriteter förhindras skeendet.

Bullies är störda narcissister de njuter av att plåga, de kommer aldrig sluta att njuta av det, men med rätt ledarskap så kan de hindras göra det.
Senast redigerad av Gertrud1 2016-06-21 kl. 16:42.
Citera
2016-06-21, 16:58
Medlem
Citat:

Manne skrev

Skall vi ha två trådar om det här nu?
Citera
2016-06-21, 17:30
Medlem
Ok, spelar väl ingen roll kanske.

Citat:
Sextrakasserier har som syft att tillskansa sig makt över kvinnan, Det är bara små män som gör sådant.

Makt-analys är en del av den kommunistiska analysen och har väldigt lite med verkligheten att göra. Hör man någon tala om makt istället för att bara förklara enkla fenomen, bör alla varnings-klockor ringa samtidigt.

En icke sexistisk och bättre formulering är helt enkelt.

"Oänständiga närmanden har som syfte att få någon i sängen. Det är bara kåta människor som gör sådant."
Senast redigerad av ManManne 2016-06-21 kl. 18:13.
Citera
2016-06-21, 18:30
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Ok, spelar väl ingen roll kanske.

Makt-analys är en del av den kommunistiska analysen och har väldigt lite med verkligheten att göra. Hör man någon tala om makt istället för att bara förklara enkla fenomen, bör alla varnings-klockor ringa samtidigt.

En icke sexistisk och bättre formulering är helt enkelt.

"Oänständiga närmanden har som syfte att få någon i sängen. Det är bara kåta människor som gör sådant."

Maktanalysen är psykologisk. Men du har rätt, jag borde ha använt en könsneutral formulering.
Tack för påpekandet.

Friska funktionella människor vill och förmår ömsesidiga relationer, och förbindelser.

Om man är kåt och verkligen vill få någon i säng, så är det ju inte en smart början att få någon att känna obehag. Det går aldrig att hämta in.

Det finns säkert flera grupper som sysslar med sånt här, det finns säkert de som är socialt handikappade. Men om vi tar restaurangbranschen så är det normaliserat och de gör det för att de kommer undan med det.
Ingen blir kåt på att bli respektlöst behandlad.
Senast redigerad av Gertrud1 2016-06-21 kl. 18:35.
Citera
2016-06-22, 01:18
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Maktanalysen är psykologisk. Men du har rätt, jag borde ha använt en könsneutral formulering.
Tack för påpekandet.

Friska funktionella människor vill och förmår ömsesidiga relationer, och förbindelser.

Om man är kåt och verkligen vill få någon i säng, så är det ju inte en smart början att få någon att känna obehag. Det går aldrig att hämta in.

Det finns säkert flera grupper som sysslar med sånt här, det finns säkert de som är socialt handikappade. Men om vi tar restaurangbranschen så är det normaliserat och de gör det för att de kommer undan med det.
Ingen blir kåt på att bli respektlöst behandlad.

Vad fan tror du? Att världen vore ett rosaskimrande paradis med My little ponnies och sabeltandande tigrar levandes i harmoni om det inte vore för att Stora stygga vargen ibland kommer med lungorna fyllda med klorgas?

Världen är inte svart eller vit. Skulle någon av mina döttrar vara såna jävla mähän, alternativt fullständigt intellegensbefriade, att de inte förutser och kan värja sig mot Stora stygga vargen finns det inget jag kan göra för dem.
Jag skulle möjligen finna någon sorts tillfredsställelse i att skjuta skallen av den ev arbetsgivare som genom maktspel försöker utnyttja mina döttrar. Jag skulle dock inte njuta av straffet som jag skulle få för detta, ej heller skulle jag egentligen klandra arbetsgivaren alltför mycket, speciellt inte om han vore död.

En bättre metod är att uppfostra sina döttrar till att fatta sina egna beslut, ta konsekvenserna av dessa samt se till att de själva införskaffar och lär sig hantera vapen. Och till yttermeravisso inpränta det faktum att kunskapsivrande och hårt arbete minimerar risken för att ofrivilligt hamna i någon annans knä.
Citera
2016-06-22, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Vad fan tror du? Att världen vore ett rosaskimrande paradis med My little ponnies och sabeltandande tigrar levandes i harmoni om det inte vore för att Stora stygga vargen ibland kommer med lungorna fyllda med klorgas?

Världen är inte svart eller vit. Skulle någon av mina döttrar vara såna jävla mähän, alternativt fullständigt intellegensbefriade, att de inte förutser och kan värja sig mot Stora stygga vargen finns det inget jag kan göra för dem.
Jag skulle möjligen finna någon sorts tillfredsställelse i att skjuta skallen av den ev arbetsgivare som genom maktspel försöker utnyttja mina döttrar. Jag skulle dock inte njuta av straffet som jag skulle få för detta, ej heller skulle jag egentligen klandra arbetsgivaren alltför mycket, speciellt inte om han vore död.

En bättre metod är att uppfostra sina döttrar till att fatta sina egna beslut, ta konsekvenserna av dessa samt se till att de själva införskaffar och lär sig hantera vapen. Och till yttermeravisso inpränta det faktum att kunskapsivrande och hårt arbete minimerar risken för att ofrivilligt hamna i någon annans knä.

Varför skulle det inte vara bättre metod att istället uppfostra sina pojkar att fatta kloka egna beslut och ta konsekvenserna av sitt handlande?
Eller tycker du vi ska skaffa ett samhälle där kvinnor måste gå runt med vapen för att freda sig mot arbetsgivare eller män generellt?

Vi har redan samhällen i världen där kvinnor inte kan gå ut, eller arbeta pga konstanta sexuella trakasserier av män som i sina samhällen uppfostrats att tro att kvinnor finns bara till för att stå till sexuell tjänst.

Nått du förordar att vi fostrar våra söner till? eftersom jag antar att du precis som resten med dina åsikter i denna tråd tycker att kampanjer, artiklar, samhälls- och medial uppmärksamhet mot sexuellt ofredande är "osunt" och strunt? Boys are boys kan inte förändras…kvinnor däremot dessa går att böja, bända, anpassas, fostras och fläkas ut lite hur som, spelar ingen roll.
Citera
2016-06-22, 13:18
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Varför skulle det inte vara bättre metod att istället uppfostra sina pojkar att fatta kloka egna beslut och ta konsekvenserna av sitt handlande?
Det görs redan.
Citera
2016-06-22, 13:54
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Kära Merapi! Hela vår uppväxt lär vi oss gränserna för vad vi inte ska eller får göra. Både pojkar och flickor. Flickor kallar det för "victimblaming" och borde upphöra, pojkar ska ta mer ansvar, inte bara för sig utan resten av samhället OCH flickorna. Hela statsapparaten ska stå och serva flickorna!
Samtidigt är det män som drabbas av mord, misshandel, våldtäkter, könsstympning, godtyckliga lagliga beslut som inte går att överklaga osv...
Feministers favoritreplik brukar vara att "det är män som begår brotten". Ingen av dem tänker nog på att brotten sker och det finns ett offer oavsett vem som begår brotten. Ett offer är ett offer och den som inte kan se att män kan vara offer är redan hjärntvättade så hårt att de bara kan se att bara kvinnor kan vara offer.

Är ingen mer än jag lite skraj för den människosyn en kvinna visar, som säger "det är män som begår brottet" om dessa manliga offer? Män kanske inte ens är människor?
På klokskalan, hur klok är man om man inte kan se manliga offer i vårt samhälle?

Läser du en tidning eller följer msm, kan man aldrig tro att de är en så oerhört stor majoritet av offren dessutom.
Där handlar allt om 18-åriga flickor, som alla har samma korkade budskap, "vi borde lära pojkar..."

Vilka vi? Det är kvinnor som uppfostrat dem allihop i stort sett. Snacka med kvinnorna om de gör ett så skitdåligt jobb! Ensamstående mammor är den vanligaste brottslingens uppväxt.

Ska statsapparaten inte finnas till för män alls menar du?

I övrigt tror jag att vi i Sverige var bra på det där med uppfostran förr, men sjw'er raserar allt som byggt upp på 1900-talet och vänta du bara. Det Orwellianska samhället är redan delvis här, men om den fullbordade versionen inte skrämmer dig, så är vi helt körda. Redan nu får du denna spådom av mig.
Citat:
Eller tycker du vi ska skaffa ett samhälle där kvinnor måste gå runt med vapen för att freda sig mot arbetsgivare eller män generellt?
Nej, vi har anställt polis och väktare för att bevaka den sortens beteende. De som bryter mot lagen får sitta i fängelse.
Citat:
Vi har redan samhällen i världen där kvinnor inte kan gå ut, eller arbeta pga konstanta sexuella trakasserier av män som i sina samhällen uppfostrats att tro att kvinnor finns bara till för att stå till sexuell tjänst.
Ni är skrämda av andra kvinnor att inte våga gå ut. I verkligheten är det inte farligare nu än det nånsin varit, men det finns sätt att göra det ännu säkrare. Ta med och använd huvudet! Ta hand om varandra. I mörkret gör ingen annan det åt dig och kommer aldrig göra.
Om du går på efterfest till en hytt med en massa kåta grabbar med en kompis och hon drar när grabbarna börja vifta med ballen, kanske du också ska tacka för kaffet och inte börja runka på dem, för att de ber dig.
Citat:
Nått du förordar att vi fostrar våra söner till? eftersom jag antar att du precis som resten med dina åsikter i denna tråd tycker att kampanjer, artiklar, samhälls- och medial uppmärksamhet mot sexuellt ofredande är "osunt" och strunt? Boys are boys kan inte förändras…kvinnor däremot dessa går att böja, bända, anpassas, fostras och fläkas ut lite hur som, spelar ingen roll.
Tala om för dem vad de får göra i stället. Resten av samhället ser redan till att de ända ner till djup ångestnivå får veta vad de inte får göra. Det är levande och fullt normala varelser som lär sig världen, precis som du gjorde när du var lite, som vi snackar om här. Inte ostoppbara minimonster, som äter din själ om du går för nära...
Senast redigerad av Pansarvecket 2016-06-22 kl. 13:56.
Citera
2016-06-22, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Kära Merapi! Hela vår uppväxt lär vi oss gränserna för vad vi inte ska eller får göra. Både pojkar och flickor. Flickor kallar det för "victimblaming" och borde upphöra, pojkar ska ta mer ansvar, inte bara för sig utan resten av samhället OCH flickorna. Hela statsapparaten ska stå och serva flickorna!
Samtidigt är det män som drabbas av mord, misshandel, våldtäkter, könsstympning, godtyckliga lagliga beslut som inte går att överklaga osv...
Feministers favoritreplik brukar vara att "det är män som begår brotten". Ingen av dem tänker nog på att brotten sker och det finns ett offer oavsett vem som begår brotten. Ett offer är ett offer och den som inte kan se att män kan vara offer är redan hjärntvättade så hårt att de bara kan se att bara kvinnor kan vara offer.

Är ingen mer än jag lite skraj för den människosyn en kvinna visar, som säger "det är män som begår brottet" om dessa manliga offer? Män kanske inte ens är människor?
På klokskalan, hur klok är man om man inte kan se manliga offer i vårt samhälle?

Läser du en tidning eller följer msm, kan man aldrig tro att de är en så oerhört stor majoritet av offren dessutom.
Där handlar allt om 18-åriga flickor, som alla har samma korkade budskap, "vi borde lära pojkar..."

Vilka vi? Det är kvinnor som uppfostrat dem allihop i stort sett. Snacka med kvinnorna om de gör ett så skitdåligt jobb! Ensamstående mammor är den vanligaste brottslingens uppväxt.

Ska statsapparaten inte finnas till för män alls menar du?

I övrigt tror jag att vi i Sverige var bra på det där med uppfostran förr, men sjw'er raserar allt som byggt upp på 1900-talet och vänta du bara. Det Orwellianska samhället är redan delvis här, men om den fullbordade versionen inte skrämmer dig, så är vi helt körda. Redan nu får du denna spådom av mig.
Nej, vi har anställt polis och väktare för att bevaka den sortens beteende. De som bryter mot lagen får sitta i fängelse.
Ni är skrämda av andra kvinnor att inte våga gå ut. I verkligheten är det inte farligare nu än det nånsin varit, men det finns sätt att göra det ännu säkrare. Ta med och använd huvudet! Ta hand om varandra. I mörkret gör ingen annan det åt dig och kommer aldrig göra.
Om du går på efterfest till en hytt med en massa kåta grabbar med en kompis och hon drar när grabbarna börja vifta med ballen, kanske du också ska tacka för kaffet och inte börja runka på dem, för att de ber dig.

Tala om för dem vad de får göra i stället. Resten av samhället ser redan till att de ända ner till djup ångestnivå får veta vad de inte får göra. Det är levande och fullt normala varelser som lär sig världen, precis som du gjorde när du var lite, som vi snackar om här. Inte ostoppbara minimonster, som äter din själ om du går för nära...

Käre vecket, du är tragiskt virrig i din text och blandar ihop så mycket saker så det går knappt att svara.

1. Victimblaming är vanligt använt av feminister ja och oftast kring sexuellt våld, och ja är vanligt förekommande i världen att kvinnor som våldtas av män får skulden för att våldtäkten skett och inte männen i lika hög grad. Den synen sitter också kvar i vår eget tänkande kring sexuellt våld men börjar långsamt försvinna gudskelov.
Att lägg skulden där den faktiskt hör hemma hos den som tvingar sig på andra vare sig det nu handlar om sex, stöld, våld eller annan form av brottslighet är väl fasen det minsta man kan begära?

2. ja män är offer för mäns brottslighet, våld och sexuella våld också ja. Beror detta på kvinnorollen? normer för kvinnor Vecket? Eller ligger orsaken till mäns våld mot män i samma manlighetsnormer som feminister klagar på kanske?
Något som slagit dig?

3. Är det inte mer skrämmande men denna totala ickevilja på detta forum att ens se strukturerna som ligger bakom ex. våld och sexuellt våld i samhället? än mindre visa någon lust ta tag i dem eller tycka det är viktigt att ta tag i?
DET är väl fan mer skrämmande än något annat.

Sen gojjar du återigen så mycket så jag orkar inte…orwell och sjw'er
Citera
2016-06-22, 21:40
Medlem
nihilverums avatar
Citat:
än mindre visa någon lust ta tag i dem eller tycka det är viktigt att ta tag i?
DET är väl fan mer skrämmande än något annat.

Jag har flera gånger föreslagit åtgärder som, till skillnad från tjatkampanjer, faktiskt har någon form av realistisk möjlighet att ge konkreta resultat, men då gnäller du om att det skulle vara olämpligt av oklara anledningar. Med tanke på att du själv inte beskrivit något annat än just tjatkampanjer och att det är något som vi av erfarenhet redan vet inte kommer att ha någon nämnvärd effekt i verkligheten så blir den enda möjliga slutsatsen att du egentligen inte genuint vill råda bot på någonting alls. På sin höjd vill du fortsätta älta faktumet att problem existerar och låtsas som att det skulle finnas någon möjlighet att komma någonvart genom att bara prata om saken.

Vill man genuint uppnå något så måste man komma till insikt om att det krävs tydliga incitament och inte bara ändlöst pratande.
Citera
2016-06-22, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nihilverum
Jag har flera gånger föreslagit åtgärder som, till skillnad från tjatkampanjer, faktiskt har någon form av realistisk möjlighet att ge konkreta resultat, men då gnäller du om att det skulle vara olämpligt av oklara anledningar. Med tanke på att du själv inte beskrivit något annat än just tjatkampanjer och att det är något som vi av erfarenhet redan vet inte kommer att ha någon nämnvärd effekt i verkligheten så blir den enda möjliga slutsatsen att du egentligen inte genuint vill råda bot på någonting alls. På sin höjd vill du fortsätta älta faktumet att problem existerar och låtsas som att det skulle finnas någon möjlighet att komma någonvart genom att bara prata om saken.

Vill man genuint uppnå något så måste man komma till insikt om att det krävs tydliga incitament och inte bara ändlöst pratande.

Det du har föreslagit är sjukt, t.o.m rejält sjukt. Att man juridiskt ska straffa kvinnor för de brott som män begår.
Säg mig? hade du tänkt dig att detta ska gälla alla typ av brott? även sexuella trakasserier? så den halva av Sveriges kvinnliga befolkning som enligt denna studie alltså utsätts ska straffas med något lämpligt straff för att de minsann utsätt sig för män?

Vilket straff tycker du vore lagom vid våldtäkt?
eller partnervåld? De där 17 kvinnor per år som stryker med pga att en ex. eller nuvarande partner inte tycker hon ska ha rätt leva om hon vill gå ifrån honom ex. vad tycker du de ska straffas med?
Så där i efterkant?

Men är ju onekligen fasligt praktiskt…avsevärt lättare säkert att leta fram gamla älskarinnor, fruar och flickvänner till bankrånare än bankrånarna själva. Sååååå mycket enklare för farbror polisen.

Som du kanske märker jag har oerhört svårt ta din idé på allvar, eftersom det inte finns något vettigt what so ever ens om man skrapar eller synar den från absolut alla tänkbara vinklar.
Sjukt var ordet.
Senast redigerad av Merapi 2016-06-22 kl. 22:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in