Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-05-26, 09:03
  #4777
Medlem
JamesBlakes avatar
Hej!

Efter hur lång tid är det okej att dricka alkohol efter kodein/paracetamol intag?
Citera
2016-05-29, 22:58
  #4778
Medlem
Pecanpies avatar
Med risk att låta som värsta fånen, men är det troligt att man kan få någon form av rus på Treo Comp (kodein) i samband med Stilnoct? Fick i mig 4 treo comp (120 mg kodein) samt 4 stilnoct (40 mg), och känner mig påverkad. Ungefär som en lättare berusning, lite slötänkt och lite vinglig i kroppen, men inget mer än så.

Tar normalt dessa mediciner i rätt dos så jag har ingen koll på om folk knarkar dem och i så fall i vilka doser. (Men nån gång måste man ju göra ett avsteg pga nyfikenhet) Är det helt inbillning från min sida att jag känner mig lite påverkad nu? Är dessa medicinerna ens möjliga att uppnå något sorts rus på, var för sig och ihop? Är jag bara mesig?
Citera
2016-05-29, 23:01
  #4779
Medlem
Pecanpies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JamesBlake
Hej!

Efter hur lång tid är det okej att dricka alkohol efter kodein/paracetamol intag?

Det beror nog lite spontant tänker jag på hur mycket alkohol det gäller, samt hur mycket kodein/paracetamol. Och hur ofta det gäller.
Citera
2016-05-30, 07:46
  #4780
Medlem
SnowInformers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pecanpie
Med risk att låta som värsta fånen, men är det troligt att man kan få någon form av rus på Treo Comp (kodein) i samband med Stilnoct? Fick i mig 4 treo comp (120 mg kodein) samt 4 stilnoct (40 mg), och känner mig påverkad. Ungefär som en lättare berusning, lite slötänkt och lite vinglig i kroppen, men inget mer än så.

Tar normalt dessa mediciner i rätt dos så jag har ingen koll på om folk knarkar dem och i så fall i vilka doser. (Men nån gång måste man ju göra ett avsteg pga nyfikenhet) Är det helt inbillning från min sida att jag känner mig lite påverkad nu? Är dessa medicinerna ens möjliga att uppnå något sorts rus på, var för sig och ihop? Är jag bara mesig?

Definitivt så får man rus av de doserna. Särskilt stilnocten ger dig ett rus.
Citera
2016-05-30, 16:21
  #4781
Medlem
Sweenietods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnowInformer
Definitivt så får man rus av de doserna. Särskilt stilnocten ger dig ett rus.
Jo stilnocten kan ge ett visst "rus" och minnesluckor, men själv tycker jag den känna obehaglig när den lämnar kroppen. jag kan t ex vakna tidigt av Stilnoct tagen på kvällen, och när jag vaknar tidigt har jag rätt så mycket ångest.

Jag fick en speciell känsla är jag tog Citadon i brustablett med stiilnoct, det ghorde mig nöjd med det mesta. Fysiska och psykiska smärtor blev då inte så mycket att tänka på. ÅTMINSTONE JAG BLIR TRÖTT AV BÅDA MEDICINERNA..

Nåväl, kan ett kodeinderivat köpas? https://www.apoteket.se/produkt/treo...-st-ror-56431/

Jag hade ciatadon, totalt 60 mg per gån g. Kände av det lite. tror att Plalquenil boostade det lite så jag blev trött.
En undran.
Är det 10 % som omvandlas till morfin i levern? Så 60 mg ger 6 mg morfin?
Är" kodeinfosfathemihydrat" användbart som kodein eller är det bara ett derivat som inte har så mycket effekt och inte kan brytas ned till morfin?

Rena kodein tabletter är svåra att få tag på, det blir enklast citadon, men då får man stå ut med paracetamol.
Allt rus kan inte fortgå jämt, och man blir tolerant, liksom läkaren blir mer restriktiv, speciellt om man man frågar mer. Så man får vara försiktig där.
Men kan man handla in Treo Comp utan recept och få något kodein-liknande? Skulle gärna veta, och sen om det går att använda?? Eller görna någonting med "kodeinfosfathemihydrat" så det blir kodein?
__________________
Senast redigerad av Sweenietod 2016-05-30 kl. 16:23.
Citera
2016-06-05, 10:55
  #4782
Avstängd
Mamutis avatar
Gillar panocod brus 30 mg, tycker de slår bättre än citodon 30 mg. Kan det stämma eller inbillar jag mig?
Citera
2016-06-08, 08:54
  #4783
Medlem
Charmaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sweenietod
Jo stilnocten kan ge ett visst "rus" och minnesluckor, men själv tycker jag den känna obehaglig när den lämnar kroppen. jag kan t ex vakna tidigt av Stilnoct tagen på kvällen, och när jag vaknar tidigt har jag rätt så mycket ångest.

Jag fick en speciell känsla är jag tog Citadon i brustablett med stiilnoct, det ghorde mig nöjd med det mesta. Fysiska och psykiska smärtor blev då inte så mycket att tänka på. ÅTMINSTONE JAG BLIR TRÖTT AV BÅDA MEDICINERNA..

Nåväl, kan ett kodeinderivat köpas? https://www.apoteket.se/produkt/treo...-st-ror-56431/

Jag hade ciatadon, totalt 60 mg per gån g. Kände av det lite. tror att Plalquenil boostade det lite så jag blev trött.
En undran.
Är det 10 % som omvandlas till morfin i levern? Så 60 mg ger 6 mg morfin?
Är" kodeinfosfathemihydrat" användbart som kodein eller är det bara ett derivat som inte har så mycket effekt och inte kan brytas ned till morfin?

Rena kodein tabletter är svåra att få tag på, det blir enklast citadon, men då får man stå ut med paracetamol.
Allt rus kan inte fortgå jämt, och man blir tolerant, liksom läkaren blir mer restriktiv, speciellt om man man frågar mer. Så man får vara försiktig där.
Men kan man handla in Treo Comp utan recept och få något kodein-liknande? Skulle gärna veta, och sen om det går att använda?? Eller görna någonting med "kodeinfosfathemihydrat" så det blir kodein?

Vad menar du med "kodeinliknande"? Treo Comp innehåller ju kodein? Missförstår jag nu (igen)?


Självklart kan du inte köpa Treo Comp utan recept. Inte här i Sverige, i alla fall. I Danmark finns det något kodeinpreparat med acetylsalicylsyra, minns inte namnet på det. Det innehåller väldigt lite kodein och mycket a-syra, så om du vill få ett rus utan att sabba magen måste du göra CWE.

Och förlåt att jag är språkpolis, men det heter Citodon. Det är många som skriver/säger Citadon, jag vet att jag är petig men jag blir lite störd av det. Ber om ursäkt.
Citera
2016-06-11, 20:34
  #4784
Medlem
Det går väl fint att skjuta Kodein?! Många genom åren har ju varnat för att skjuta Kodein. Men dom gör ju det i denna videon ofta och mycket och dom dör ju inte. Så farligt är det väl inte ändå?!

https://www.youtube.com/watch?v=IdYZj9vmfi0
Citera
2016-06-13, 22:31
  #4785
Medlem
Charmaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aBCxDEF123
Det går väl fint att skjuta Kodein?! Många genom åren har ju varnat för att skjuta Kodein. Men dom gör ju det i denna videon ofta och mycket och dom dör ju inte. Så farligt är det väl inte ändå?!

https://www.youtube.com/watch?v=IdYZj9vmfi0

NEJ! DU SKA INTE SKJUTA KODEIN! LIVSFARLIGT!!!
Citera
2016-06-20, 02:41
  #4786
Medlem
-Cobras avatar
Behöver akut hjälp.

Intog 600mg kodein och nu har jag klåda som fan.
Vad ska jag göra? Har ingen medicin mot klåda.
Citera
2016-06-20, 16:05
  #4787
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Cobra
Behöver akut hjälp.

Intog 600mg kodein och nu har jag klåda som fan.
Vad ska jag göra? Har ingen medicin mot klåda.


Sent svar: Stick ner till stan och köp en antihistamin ?

Kodein utan antihistaminer är inget roligt.
__________________
Senast redigerad av Bertil85 2016-06-20 kl. 16:09.
Citera
2016-06-20, 16:25
  #4788
Medlem
Charmaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Cobra
Behöver akut hjälp.

Intog 600mg kodein och nu har jag klåda som fan.
Vad ska jag göra? Har ingen medicin mot klåda.


Ännu senare svar....

Duscha så kallt som du klarar, smörj gärna in dig med någon hudlotion. Försök låta bli att klia. Jag vet, lätt att säga...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback