2016-06-18, 21:35
Medlem
ps3mafackas avatar
Polis borde ha en stationär polis på järntorget, femman, centralen, osv 24/7-365. Men dom vill väl inte stoppa brott eller förhindra våldtäkter
Citera
2016-06-18, 21:38
Medlem
ps3mafackas avatar
Finns väl kameror på BK?
Citera
2016-06-18, 23:56
Medlem
Nits avatar
Att man kan uppleva Järntorget som farligt under dagtid är för mig en gåta. Vad är det läskiga? Faktumförsäljaren vid brevlådorna eller fyllona utanför toaletterna? Folket som ska på studiecirkel på ABF eller folkuniversitet? Känner inte ens nåt behov att se mig över axeln där nattetid.

Upplever Avenyn som betydligt stökigare.

BK på Järntorget är inte representativt för området i övrigt. Inte första gången det är stökigt där.
Citera
2016-06-19, 04:43
Medlem
Mvks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Så det är i dagens samhälle. Goda gärningar straffas. Man undrar liksom vart alla dessa väktare och poliser som springer runt är när de nu verkligen behövs...

Blev själv misshandlad på Järntorget under arbetstid för några år sen mitt framför ögonen på 3-4 vakter utanför stars & bars som det hette då.
Säkert 30 pers stod och tittade på.

En kund som drog springnota som jag konfronterade.

Vakter, polis och dylik sitter bara av timmar så lönen trillar in på kontot, dom skiter i vem som pucklar på vem.
När TV och Radio är på besök spelar alla allan ballan och påstår att dom minsann skulle ingripit om dom såg något men väl i skarpt läge blir dom fega små möss.
Senast redigerad av Mvk 2016-06-19 kl. 04:46.
Citera
2016-06-19, 04:57
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mvk
Blev själv misshandlad på Järntorget under arbetstid för några år sen mitt framför ögonen på 3-4 vakter utanför stars & bars som det hette då.

Vakter, polis och dylik sitter bara av timmar så lönen trillar in på kontot, dom skiter i vem som pucklar på vem.
När TV och Radio är på besök spelar alla allan ballan och påstår att dom minsann skulle ingripit om dom såg något men väl i skarpt läge blir dom fega små möss.

Jo så sant då helt plötsligt är alla hjältar tom om nu de inte har betalt för att skydda folk som väktare och poliser. Hade jag sett något hade jag ingripit direkt. Väl pyttsan. Folk som nu ingriper som denna kille hamnar i regel på sjukan för han är liksom ensam om att göra det. Övriga står och kollar på och vill inte bli inblandande. Ok för det men det är ju detta hyckleri som är värst att folk nu står och snackar skit när de nu när det verkligen gäller gör just skit.

Jag vet ärligt inte hur man nu skulle göra. Jag hoppas man nu gör som snubben/gänget här men jag skulle ju helst vilja se då att väktare och helst polis var snabbt på plats.
Citera
2016-06-19, 12:53
Medlem
Kallekuling2015s avatar
När får vi reda på namnet på denna ensamkommande svartskalle till Gm?
Citera
2016-06-19, 14:45
Medlem
Citat:

Har varit med om det direkt motsatta, så det går inte att generalisera, jag och ett par polare bumrushade ett tonårsgäng(vi var ca 20 då, så det är ca 10 år sedan, skulle gissa på att tjackkidsen var 16-18 åringar) som spöade på en kille och vakterna var snabbt där och hjälpte oss, en av de första sakerna som hände var att en av de påtända snorungarna bröt näsan på min polare dock.

Citat:
Ursprungligen postat av SPD13
Den som själv måste poängtera att hen inte är rädd är oftast den som är räddast.

Ja, självklart.

Rädsla kan vara väldigt bra, då det får adrenalinet att pumpa, kroppen förbereds på flykt eller kamp, det är i princip bara psykfall som aldrig är rädda, det betyder inte att man är rädd, för att man säger att man inte är rädd. Jävla pajas.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2016-06-19 kl. 14:49.
Citera
2016-06-19, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nit
Att man kan uppleva Järntorget som farligt under dagtid är för mig en gåta. Vad är det läskiga? Faktumförsäljaren vid brevlådorna eller fyllona utanför toaletterna? Folket som ska på studiecirkel på ABF eller folkuniversitet? Känner inte ens nåt behov att se mig över axeln där nattetid.

Upplever Avenyn som betydligt stökigare.

BK på Järntorget är inte representativt för området i övrigt. Inte första gången det är stökigt där.

Ja, det är såklart något subjektivt, men nej jag håller med till fullo, dock så händer det ju en hel del på järntorget. Ration av våldsbrott per människa som rör sig i området är nog rätt låg dock. Kändes som det var värre när jag var tonåring, då klubben på hörnet vid Haga östergata drog till sig en del våldstorskar/folk som inte pallar alkohol, kändes som att det typ alltid var någon som hade blodigt ansikte när man gick förbi!
Senast redigerad av Eaglesandshit 2016-06-19 kl. 15:53.
Citera
2016-06-19, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallekuling2015
När får vi reda på namnet på denna ensamkommande svartskalle till Gm?

Vad spelar det för roll? Skäggbarnen har ju hittepå-namn. Inga ID-handlingar finnes. Alla märkeskläder och iPhone finnes men passet är "borta".

Fyfan vad skönt det känns att mina skattepengar går till ett nyktert land.
Citera
2016-06-19, 19:28
Medlem
goseigens avatar
Citat:

En bekant blev rånad där mitt på dagen. Denne är närmare 80 år och väl därför ett tacksamt offer, men ändå.

En plats skall väl vara säker för alla, och inte bara för träningsfreaks

Det har ju också skett några överfallsvåldtäkter i området så helt klart finns det folk som råkar illa ut där.
Citera
2016-06-19, 19:34
Medlem
Andra lång var stökigt förr, där låg porrklubbar och svartklubbar etc, alltid fyllt med packade sjömän. Då fanns f även en vägg mellan Järntorget och andra lång för att hålla slöddret ute, minns det väl. långgatorna är multikulti men det är ju det som är meningen. Har sett en kille bli knivhuggen på andra lång men det är ju uppstädat gentemot förr. Dock babbarna som är hotfulla, men hela stan är ju full av dom. Värst vi nordstan, men som sagt, överallt i centrum.
Citera
2016-06-19, 19:36
Medlem
Lifeisnows avatar
Hoppas hjälten som ingrep blir uppmärksammad i media och får ngt slags pris! Borde finnas fler som han!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in