Citat:
Ursprungligen postat av
Mvk
Blev själv misshandlad på Järntorget under arbetstid för några år sen mitt framför ögonen på 3-4 vakter utanför stars & bars som det hette då.
Säkert 30 pers stod och tittade på.
En kund som drog springnota som jag konfronterade.
Vakter, polis och dylik sitter bara av timmar så lönen trillar in på kontot, dom skiter i vem som pucklar på vem.
När TV och Radio är på besök spelar alla allan ballan och påstår att dom minsann skulle ingripit om dom såg något men väl i skarpt läge blir dom fega små möss.
Har varit med om det direkt motsatta, så det går inte att generalisera, jag och ett par polare bumrushade ett tonårsgäng(vi var ca 20 då, så det är ca 10 år sedan, skulle gissa på att tjackkidsen var 16-18 åringar) som spöade på en kille och vakterna var snabbt där och hjälpte oss, en av de första sakerna som hände var att en av de påtända snorungarna bröt näsan på min polare dock.
Citat:
Ursprungligen postat av
SPD13
Den som själv måste poängtera att hen inte är rädd är oftast den som är räddast.
Ja, självklart.
Rädsla kan vara väldigt bra, då det får adrenalinet att pumpa, kroppen förbereds på flykt eller kamp, det är i princip bara psykfall som aldrig är rädda, det betyder inte att man är rädd, för att man säger att man inte är rädd. Jävla pajas.