• 27 988 online
  • 1 122 846 medlemmar
  • 58 291 370 inlägg
2016-06-14, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av znor
Varför mår jag bättre av ritalin än conserta? Är det värt att ta cons på annat vis än tugga?
Minns jag rätt så går det att omvandla till ethyl, (rent).
Alltså inte när man dricker samtidigt, utan göra om. Jaja vissa minns säkert.

Värt att snorta? Har krossare, blir det mer likt rita?

Här är en graf som visar skillnaden på varför du mår bättre i vilket jag förmodar "hög". Helt enkelt så går merparten av ritalinet spikrakt upp medan concertan har en lite kurva och det krävs mer för att komma upp i samma koncentration. Dock håller den som sagt i sig längre varav concerta inte blir lika bra i den aspekten. Det bästa för det ändamålet är ritalin, hård tablett utan modifierad frisättning

Omvandling vet jag inget om

Ja, det slår betydligt mer om du tar det nasalt men det är en process att få ut det och att bara mortla kapslarna är inte lika bra som att vara mer kirurgisk och du lär upptäcka att du kommer behöva rensa näsan ändå när det väl slagit på.

http://patentimages.storage.googleap...014-D00002.png
Senast redigerad av Tridnod 2016-06-14 kl. 00:21.
Citera
2016-06-14, 01:45
Medlem
znors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tridnod
Här är en graf som visar skillnaden på varför du mår bättre i vilket jag förmodar "hög". Helt enkelt så går merparten av ritalinet spikrakt upp medan concertan har en lite kurva och det krävs mer för att komma upp i samma koncentration. Dock håller den som sagt i sig längre varav concerta inte blir lika bra i den aspekten. Det bästa för det ändamålet är ritalin, hård tablett utan modifierad frisättning

Omvandling vet jag inget om

Ja, det slår betydligt mer om du tar det nasalt men det är en process att få ut det och att bara mortla kapslarna är inte lika bra som att vara mer kirurgisk och du lär upptäcka att du kommer behöva rensa näsan ändå när det väl slagit på.

http://patentimages.storage.googleap...014-D00002.png

Tackar, får bli att använda på dagen, en liten dos.

Nu blir det nog sängen, xanor stesolid flunitrazolam imovane theralen mirtazepin öl o puff.
Hoppas man kan somna. Om inte, lurar mig allt för ofta. Absolut värt att ta i snoken alltså?

Kan somna lätt på Ritalin, blir fasiken halv manisk av cons.
När tycker ni alkoholen slår till om man knaprat typ 100mg
Senast redigerad av znor 2016-06-14 kl. 02:00.
Citera
2016-06-14, 02:36
Medlem
Shadowcrafts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znor
Tackar, får bli att använda på dagen, en liten dos.

Nu blir det nog sängen, xanor stesolid flunitrazolam imovane theralen mirtazepin öl o puff.
Hoppas man kan somna. Om inte, lurar mig allt för ofta. Absolut värt att ta i snoken alltså?

Kan somna lätt på Ritalin, blir fasiken halv manisk av cons.
När tycker ni alkoholen slår till om man knaprat typ 100mg

Haha jävlar vad många substanser bara för att landa efter lite rita

Alkoholen slår väl lika snabbt men svårt att bli full när man går på cs.
Citera
2016-06-14, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shadowcraft
Haha jävlar vad många substanser bara för att landa efter lite rita

Alkoholen slår väl lika snabbt men svårt att bli full när man går på cs.

Det är lite olika, en del säger som sagt att alkoholen potentierar och många som står på medicinen kan inte dricka alls. Själv så Gick jag från att inte kunna dricka att glas till att kunna dricka 10 (utspritt på en heldag) utan att bli full. Dock, Elvanse gör att jag blir fullare och mer omdömeslös på alkohol. Concerta tvärtom, blir mindre full och mer kontrollerad. Det kan nog vara olika.
Citera
2016-06-15, 10:30
Medlem
Fazerfazers avatar
Bara jag som inte kan dra svar när jag skjuter concerta?
Citera
2016-06-18, 18:08
Medlem
Säkert flera inlägg om detta redan men jag orkar inte leta mer efter svar, ber om ursäkt mod.

Jag har adhd och tar medikinet i rent medicinskt syfte. Gjort så i några år, funkat helt ok.

Men sista tiden tycker jag att det fan inte gör någon verkan alls. Inte ens biverkningar som torr i munnen osv. Har testat i ren frustration att dra i mig kanske 160 mg samtidigt, men jag är lika jävla trött och seg ändå. Någon annan som varit med om det?

Ni som snortar det, ger det starkare effekt? Ska jag gå över till det kanske?
Citera
2016-06-18, 20:53
Medlem
Redlinezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjimbo
Säkert flera inlägg om detta redan men jag orkar inte leta mer efter svar, ber om ursäkt mod.

Jag har adhd och tar medikinet i rent medicinskt syfte. Gjort så i några år, funkat helt ok.

Men sista tiden tycker jag att det fan inte gör någon verkan alls. Inte ens biverkningar som torr i munnen osv. Har testat i ren frustration att dra i mig kanske 160 mg samtidigt, men jag är lika jävla trött och seg ändå. Någon annan som varit med om det?

Testa snorta det. Blir nog bättre
Citera
2016-06-18, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjimbo

Tyvärr fungerar inte medicinen längre, du har fått tolerans och ja, det kan ta år innan man får det på ADHD-medicin. Du måste kliva av ett tag och sedan börja igen alternativt sluta och testa något annat. Prata med din klinik/förskrivare
Citera
2016-06-18, 21:16
Medlem
Tack för svaren, ja jag misstänkte nästan att jag utvecklat tolerans mot det. Så jävla typiskt. Ska testa ditt tips med att kliva av helt ett tag hoppas att kroppen tappar toleransen.
Citera
2016-06-18, 23:51
Avstängd
Har grov ADHD och fick diagnosen 2014, men måste vara ren ett tag, men nu kanske jag kommer in på sub/metadon programmet som även skriver ut Ritalin t ex, för det har jag på papper.

Strattera fungerade inte på mig, så nästa steg är väl Concerta, men den vägrar jag ta + den kan man inte panga i sig :P
Citera
2016-06-19, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjejen-90
Har grov ADHD och fick diagnosen 2014, men måste vara ren ett tag, men nu kanske jag kommer in på sub/metadon programmet som även skriver ut Ritalin t ex, för det har jag på papper.

Strattera fungerade inte på mig, så nästa steg är väl Concerta, men den vägrar jag ta + den kan man inte panga i sig :P

Jag vet inte om det var någon fråga inbakad i detta eller om du bara ville skriva av dig?
Citera
2016-06-24, 01:52
Medlem
bananajoe33s avatar
Tänkte ha en trevlig kväll ihelgen vi kanske tar nån grogg vid 5-6 tiden, när tycker ni jag ska ta Ritalin 40mgs?
Citera