2016-06-18, 16:54
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mazedaze
Hon tillhör den kategorin kvinnor som samhället och feminister förnekar existerar. Att en stor del kvinnor kan bara känna kärlek och upphetsning med ett par fingrar runt halsen eller knytnäven träffandes ansiktet.
Hon njöt av knytnäven kärlek och dog lycklig under den ultimata kärleken.

Talar du om någon slags masochism nu eller? Nej, det tror jag är fel fora för att inbilla någon.
Detta fallet säger att hon inte ville ha honom, så jag undrar hur din lilla kapacitet till tänkande får ihop det? Du ska inte sätta något alls på detta brottsoffer eftersom du fantiserar och ljuger.
Citera
2016-06-18, 18:46
Medlem
FlamingBacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Men ingen kan ju flytta in hos någon annan UTAN att den andre går med på det.

Ingen kan ändra på någon annans facebookstatus utan att denne går med på det själv.

Han är ju sjuk I huvudet så det förvånar mig inte om han missade signalerna.

Men tjejerna då? Hur kunde de “missa signalerna” - utan att vara sjuka I huvudet?

Ett bra inlägg, vissa i tråden låtsas som att Lotta råkade trycka ja på en slumpmässig vänförfrågan på facebook och sedan blev stalkermördad helt oväntat.

Citat:
Ursprungligen postat av Medvalls
Är du medveten om att just det här resonemanget kan vara en av orsakerna till att kvinnor inte anmäler?
För att dom först blir misshandlade, och sen ifrågasatta, och sen förlöjligade!

Ja, inte kan man ifrågasätta någon som vill att någon annan ska spärras in.

Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer

Det vänder sig nästan i magen när du kommer med dina flummiga förklaringsmodeller.
Håller med Moosky som så klokt uttyckte det: jag tror inte rätten bryr sig om annat än bistra fakta.

Tveksamt, skulle rätten förlita sig på fakta skulle ytterst få av de redan få fällda brottslingarna bli fällda. Det rör sig snarare om diverse luddiga fantasier och föreställningar om "rimlighet" och "trovärdighet".

Citat:
Ursprungligen postat av Medvalls
Med risk för att gå helt ot här och få smisk på fingrarna så måste jag ändå bara skriva ett "hålla-med-inlägg

Vad vill man åstadkomma genom att lägga skulden på den som blev ihjälslagen?

Påpeka att det är betydligt rimligare att människor väljer att inte umgås med kriminella drägg istället för att främmande män som jag ska anklagas och avkrävas någon form av luddigt ansvar för att förhindra dylika fall.

Citat:
Ursprungligen postat av kenopeno
usch vad du resonerar obehagligt i denna tråd. Män som resonerar som du och pratar så dömande och nedvärderande, är just såna jag unviker i mitt privatliv. Sådana dömande människor och sådana som mördaren, (nu när man har facit i handen ang. honom) ger kalla kårar.

Om du klarar av det, varför tycker du att det är hemskt om andra tycker att Lotta borde ha gjort det?

Citat:
Ursprungligen postat av Sno
Samtidigt tiger artikelförfattaren om det faktum att kvinnan exempelvis är en totaldåre, har missbruksproblematik, psykiska problem, kommer från miserabla förhållanden osv. För det passar liksom inte in I agendan..

Det beror på att de desperat vill försvara den vanligt förekommande vanföreställningen att otäcka brott är något som hux flux drabbar vanliga människor, medans det i praktiken nästan alltid handlar om diverse skräpmänniskor som umgås och förgriper sig på varandra.
Senast redigerad av FlamingBacon 2016-06-18 kl. 19:19.
Citera
2016-06-18, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Krimkvarten med Hasse Aro

Han påpekar att "relationen" var ensidig dvs GM uppvaktade Lotta. Det bristande stödet till kvinnor som anmäler och den skuldbeläggning som sker av kvinnorna.

Ca 4 minuter in i programmet tas Lottas fall upp.

http://www.tv4.se/krimkvarten-med-hasse-aro

Det finns även ett upprop på sociala medier (Facebook) "Vill du ha min röst?) som uppmanar engagerade att via e-mail kontakta politiker.
https://www.facebook.com/groups/938241466322749/

Där finns även berättelser från andra utsatta kvinnor.

Hur kan Hasse Aro VETA att förhållandet var ensidigt? Han kan ju rimligtvis inte ha intervjuat Lotta..

Lottas släktingar/vänner tycks säga olika. De som inte fanns i hennes närhet (systern som bor i Härnösand) "tror" att de inte ens träffades. Expojkvännen - som Lotta bodde hos ett tag - "vet" att de visst träffades och hade en relation till och med. Emelie Nixon - Lottas vän - hon som ordnade manifestationen på Sergelstorg undrade i SMS:et hon skickade till Lotta (och som publicerades) ifall förhållandet var "slut" när Lotta ville prata med henne. Emelie intygade att de träffades i början av mars och att det redan den 10mars var "kris" i relationen eftersom Lotta hade blivit misshandlad. Någon annan säger att de träffades redan i början av året och att Lotta försökte "avsluta förhållandet flera gånger - utan att lyckas".

Så jag anser att Hasse Aro är ute och cyklar när han betonar något han rimligtvis inte vet ett skit om..

Angående uppropet, manifestationerna, kontakterna med våra politiker etc. då är det ju helt bortkastad tid.

Det enda som hjälpte var att man på något märkligt vis - genom ett under - skulle få kvinnor att SLUTA umgås med hjärndöda idioter. Men jag tror inte att vi lyckas med det.
Senast redigerad av sno 2016-06-18 kl. 19:30.
Citera
2016-06-18, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Du låter som en pedofil brukar göra. Det är barnets val och barnet ville detta. Argument av den här typen att Lotta valde bla bla kan du behålla för dig själv. Lotta valde inte att dödas. Jo det kallas för ett samhällsproblem som vi skattebetalare har lagt oerhörda pengar på. Så om du inte visste det nu så vet du det nu att samhället arbetar för att kvinnor ska skyddas från män som inte klarar av att separera. Däremot handlar det inte om män i allmänhet utan om "vissa" män som begår dom här morden och som misshandlar sina partners/fd partners.

Lotta de facto VALDE sitt egna umgänge. Den här killen träffade hon helt utan att fråga oss andra vad vi tyckte om saken..

Lotta var minsann en vuxen människa på 41år. Inget barn. Inte ens ungdom. Inte ens en ung vuxen utan just en medelåldersmänniska.

Om jag tar en väldigt hög risk då väljer jag inte att dö. Men jag väljer att riskera mitt liv.

Sen jag måste säga att förutom dessa män då tycks även deras kvinnor ha väldigt svårt att separera. Väldigt. För de tycks vara "fast" inom en kvart i en relation som inte tillfredsställer dem och deras behov - men de gör inte slut oavsett. De hänger kvar precis som om den relationen var den ENDA relationen de någonsin kunde få.

Lotta blev misshandlad minst tio gånger. Pojkvännen intygade att han blev alldeles skakis när han såg blåmärkena (och då hade han ändå inte sett de brutna revbenen). ÄNDÅ fortsatte Lotta att träffa den här idioten.

Samma sak med den förra flickvännen. Som förresten har ryggrad nog att erkänna att det var hon själv och "bönade och bad" att GM INTE skulle lämna henne - efter att ha givit henne en dansk skalle..
Citera
2016-06-18, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av victortich
Läst allt som finns om detta. Lotta gjorde som
100 procent av oss alla, hon googla han, screena hans
Facebook
osv. Hon hade nog en ganska bra uppfattning om bem han var. Sen vet ju alla kvinnor att vi män visar
upp vår absolut bästa sida första perioden i ett nytt förhållande
.

Hon var nyinflyttad och ville göra en restart, gymkropp, songelpingla utan barn. Hon till skillnad från många
andra kvinnor i hennes ålder hade möjlighet att testa och flytta gränserna.

Hela historien tragisk..usch så onödigt.

Fel nr 1. Lotta var inte nyinflyttad - flyttade till Stockholm 2003.

Fel nr 2. "Sin bästa sida" angående GM:s facebook innebar olika önskemål och fundering huruvida det var värt att mörda någon viss person. Att han "åkte in" pga att "vissa" inte kunde lösa problem utan polisens inblandning. Att han söp regelbundet. Att han inte arbetade.

Om den bilden dög till ekonomiassistanten Lotta och "hon gav honom en chans" för att han verkade intressant pga den bild som hon hade fått - då måste jag säga att alla hästarna var inte hemma hos Lotta.

Alternativt var hon missbrukare själv.
Citera
2016-06-18, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NattJur
Du tror alltså att Lotta hade tillgång till hans brottsregister innan hon stämde träff med honom första gången?

Är muskler och tatueringar alltid liktydligt med kriminell våldsman?

Muskler, tatueringar, missbruk, sysslolöshet, avsaknad av utbildning, avsaknad av tidigare arbetsplatser, kamphundar, likasinnade vänner..

Jag skulle nog inte tro att jag har träffat en skolkurator om jag träffade en sådan snubbe.

Lexbase är tillgängligt för alla. Även Lotta.

Även om man inte skulle söka varenda pojkvänskandidats namn där så åtminstone när alla varningslampor blinkar.
Citera
2016-06-18, 20:21
Medlem
satanslillebrors avatar
Citat:
Lotta de facto VALDE sitt egna umgänge. Den här killen träffade hon helt utan att fråga oss andra vad vi tyckte om saken..

Lotta var minsann en vuxen människa på 41år. Inget barn. Inte ens ungdom. Inte ens en ung vuxen utan just en medelåldersmänniska.

Om jag tar en väldigt hög risk då väljer jag inte att dö. Men jag väljer att riskera mitt liv.

Sen jag måste säga att förutom dessa män då tycks även deras kvinnor ha väldigt svårt att separera. Väldigt. För de tycks vara "fast" inom en kvart i en relation som inte tillfredsställer dem och deras behov - men de gör inte slut oavsett. De hänger kvar precis som om den relationen var den ENDA relationen de någonsin kunde få.

Lotta blev misshandlad minst tio gånger. Pojkvännen intygade att han blev alldeles skakis när han såg blåmärkena (och då hade han ändå inte sett de brutna revbenen). ÄNDÅ fortsatte Lotta att träffa den här idioten.

Samma sak med den förra flickvännen. Som förresten har ryggrad nog att erkänna att det var hon själv och "bönade och bad" att GM INTE skulle lämna henne - efter att ha givit henne en dansk skalle..

Kom att tänka på en sak, om han hade skallat dig då hade du förmodligen erbjudit han 2an på stående fot, bokstavligen, eftersom han är ganska lång så hade du fått stå på tå för att komma i rätt höjd. Efter det hade du bjudit på en krogrunda för att sedan avrunda med efterfest hemma hos honom och bjudit på 2an igen. Sen hade han gått och lagt sig och du hade fått guld läge att sticka därifrån men det hade du inte vågat eftersom han kanske skulle vakna och ge dig en skalle till så istället hade du lagt dig och klia hans rygg. Nu var du fast. Efter en tid som hans bitch så misshandlar han någon på stan och hamnar i fängelse och du får perfekt läge att göra dig av med honom och gör det också och flyttar till hemlig ort. Skulle du ha ryggrad och stå för det efteråt?
Citera
2016-06-18, 20:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av satanslillebror
Kom att tänka på en sak, om han hade skallat dig då hade du förmodligen erbjudit han 2an på stående fot, bokstavligen, eftersom han är ganska lång så hade du fått stå på tå för att komma i rätt höjd. Efter det hade du bjudit på en krogrunda för att sedan avrunda med efterfest hemma hos honom och bjudit på 2an igen. Sen hade han gått och lagt sig och du hade fått guld läge att sticka därifrån men det hade du inte vågat eftersom han kanske skulle vakna och ge dig en skalle till så istället hade du lagt dig och klia hans rygg. Nu var du fast. Efter en tid som hans bitch så misshandlar han någon på stan och hamnar i fängelse och du får perfekt läge att göra dig av med honom och gör det också och flyttar till hemlig ort. Skulle du ha ryggrad och stå för det efteråt?

Inte ens "entourage" gänget som vill in i Hollywood hade dillat lika mycket dom du.
Citera
2016-06-18, 20:37
Bannlyst
Citat:

Fel nr 2. "Sin bästa sida" angående GM:s facebook innebar olika önskemål och fundering huruvida det var värt att mörda någon viss person. Att han "åkte in" pga att "vissa" inte kunde lösa problem utan polisens inblandning. Att han söp regelbundet. Att han inte arbetade.

Om den bilden dög till ekonomiassistanten Lotta och "hon gav honom en chans" för att han verkade intressant pga den bild som hon hade fått - då måste jag säga att alla hästarna var inte hemma hos Lotta.

Ok, enligt mycket i tråden hade hon haft ett 21 år långt
förhållande i härnösand, men då stämmer inte det tydligen. Virrigt värre.
Senast redigerad av peheis666 2016-06-18 kl. 20:41.
Citera
2016-06-18, 20:49
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caralhos
Håll käften. Det finns ingen korrelation mellan huruvida man kan ge någon en trygg och stabil tillvaro och människosyn.

Ville inte ens ha honom? Ju mer man läser desto mer verkar det som att hon har gett det hela en chans, men sen ångrat sig. Ångrat sig försent. Jag är snyggare än honom. Punkt.

Ligger i betraktarens ögon är en bortförklaring för fulingar som du som inte kan få nån snyggare. Sen är det patetiskt att du ska använda ditt kön för att framföra dina argument, som att du i egenskap av kvinna vore mer legitim i vad du säger. Stäng munnen.

Häll käften??
Så brukar nog Martin också tilltala sina flickvänner. Kanske du skulle börja arbeta på ditt innebodde kvinnohat? Efter att ha kollat lite på ditt track record så får jag säga att jag inte tycker att ditt singelskap är förvånande.
Med din misogyna inställning så tycker jag inte det är konstigt att kvinnor undviker dej.

Att kalla Lotta Rudholm för "den lösaktiga och ansvarslösa horan" var ett rejält övertramp.
Citera
2016-06-18, 20:50
Medlem
Mooskys avatar
Citat:

1: Det är nyss inflyttad även om din tolkning anser annat.
2. Enligt Hasse Aro så stalkade han henne och något förhållande i den bemärkelse fanns aldrig.

Skuldbeläggandet av kvinnorna är helt ointressant då detta handlar om ett mord inte om vad folk väljer. En pedofil anser också att barnet vill och väljer själv osv. Lika sanslösa resonemang kommer från dig. Lagen är tydlig och säger att det är olagligt att döda samt misshandla, stalka andra människor. Lagen nämner inget om att den som umgås med en tatuerad skall skylla sig själv.
Begriper du inte skillnaden? Lägg ner nu att skuldbelägga offret för du har inget att komma med.

Citat:
Hur kan Hasse Aro VETA att förhållandet var ensidigt? Han kan ju rimligtvis inte ha intervjuat Lotta..
Tillräckliga kontakter för att uttala sig till skillnad från dig.
Senast redigerad av Moosky 2016-06-18 kl. 20:54.
Citera
2016-06-18, 20:53
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peheis666
Ok, enligt mycket i tråden hade hon haft ett 21 år långt
förhållande i härnösand, men då stämmer inte det tydligen. Virrigt värre.

Citat:
Per och Lotta hade haft ett långt kärleksförhållande. De träffades i den gemensamma hemstaden Härnösand på en fest för över 20 år sedan:
– Hon var en väldigt envis människa, på ett positivt sätt, berättar Per. Jag minns att jag bodde i en lägenhet och hon ringde en dag och ville komma över. Det var snöstorm ute. Jag sa: "du behöver inte komma, det stormar ute." Men likt förbannat – trots att det var 20 centimeter snö och storm tog hon cykeln och trampade över till mig. För att hon hade sagt det. Så har hon alltid varit.
Per och Lotta bodde tidvis tillsammans. Deras relation varade över 22 år.
I 17 år var de förlovade.
http://www.expressen.se/nyheter/expojkvannen-om-sorgen-efter-lotta/

Läs själv och förlita dig inte på¨tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in