Citat:
Ursprungligen postat av
sno
Men ingen kan ju flytta in hos någon annan UTAN att den andre går med på det.
Ingen kan ändra på någon annans facebookstatus utan att denne går med på det själv.
Han är ju sjuk I huvudet så det förvånar mig inte om han missade signalerna.
Men tjejerna då? Hur kunde de “missa signalerna” - utan att vara sjuka I huvudet?
Ett bra inlägg, vissa i tråden låtsas som att Lotta råkade trycka ja på en slumpmässig vänförfrågan på facebook och sedan blev stalkermördad helt oväntat.
Citat:
Ursprungligen postat av
Medvalls
Är du medveten om att just det här resonemanget kan vara en av orsakerna till att kvinnor inte anmäler?
För att dom först blir misshandlade, och sen ifrågasatta, och sen förlöjligade!
Ja, inte kan man ifrågasätta någon som vill att någon annan ska spärras in.
Citat:
Ursprungligen postat av
T34Panzer
Det vänder sig nästan i magen när du kommer med dina flummiga förklaringsmodeller.
Håller med Moosky som så klokt uttyckte det: jag tror inte rätten bryr sig om annat än bistra fakta.
Tveksamt, skulle rätten förlita sig på fakta skulle ytterst få av de redan få fällda brottslingarna bli fällda. Det rör sig snarare om diverse luddiga fantasier och föreställningar om "rimlighet" och "trovärdighet".
Citat:
Ursprungligen postat av
Medvalls
Med risk för att gå helt ot här och få smisk på fingrarna så måste jag ändå bara skriva ett "hålla-med-inlägg
Vad vill man åstadkomma genom att lägga skulden på den som blev ihjälslagen?

Påpeka att det är betydligt rimligare att människor väljer att inte umgås med kriminella drägg istället för att främmande män som jag ska anklagas och avkrävas någon form av luddigt ansvar för att förhindra dylika fall.
Citat:
Ursprungligen postat av
kenopeno
usch vad du resonerar obehagligt i denna tråd. Män som resonerar som du och pratar så dömande och nedvärderande, är just såna jag unviker i mitt privatliv. Sådana dömande människor och sådana som mördaren, (nu när man har facit i handen ang. honom) ger kalla kårar.
Om du klarar av det, varför tycker du att det är hemskt om andra tycker att Lotta borde ha gjort det?
Citat:
Ursprungligen postat av Sno
Samtidigt tiger artikelförfattaren om det faktum att kvinnan exempelvis är en totaldåre, har missbruksproblematik, psykiska problem, kommer från miserabla förhållanden osv. För det passar liksom inte in I agendan..
Det beror på att de desperat vill försvara den vanligt förekommande vanföreställningen att otäcka brott är något som hux flux drabbar vanliga människor, medans det i praktiken nästan alltid handlar om diverse skräpmänniskor som umgås och förgriper sig på varandra.