Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2016-05-26, 21:53
  #61
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av niktiart
Bumpar denna tråden då jag frekvent rensar kakorna eller surfar inkognito. Nu fungerar inte heller detta? Kan någon bekräfta?

Jag har samma problem som du. Är det IP adressen dom spärrar nu efter några lästa artiklar?
Vore tacksam för en lösning.
Citera
2016-05-26, 22:16
  #62
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pengarna
Jag har samma problem som du. Är det IP adressen dom spärrar nu efter några lästa artiklar?
Vore tacksam för en lösning.


Tycker att man märker samma sak på svd.se. Tidigare var övre gränsen 25 eller 30 artiklar i månaden (dvs under de senaste 30 dagarna, inte kalendermånad) och om man rensade kakorna då och då så fungerade det hyggligt. Nu verkar de skicka upp skylten "STOPP! Du har läst alla dina gratis artiklar" långt innan man har kommit i närheten av ens femton eller tjugo efter senaste rensning av alla cookies i webbläsaren. Är det så att de spårar läsningen på IP-numret nu?

Hur som helst, varken Svenskan eller DN är ju särskilt lysande tidningar och dessutom kan man läsa det mesta inkognito eller via unvis, så det är inget jätteproblem.
Citera
2016-06-18, 07:34
  #63
Medlem
nagelsaxs avatar
Tips från en annan tråd som funkar för mig:

Citat:
Ursprungligen postat av durd
Med tanke på att DN lyckats komma runt Incognito/private mode på många webbläsare, eller om webbläsarna blivit sämre så grävde jag lite extra.
Hittade domänen "auth.dn.se" med hjälp av uBlock Origin, såg att ett gäng javascript kördes därifrån som hade namn motsvarande paywall och verifypaywall.

Jag blockerade med hjälp av uBlock Origin domänen auth.dn.se helt enkelt och har inte mötts av någon betalvägg längre
Bara "auth.dn.se" ensam på en rad i My Filters och refresh av sidan så försvann det.
Citera
2016-06-18, 08:13
  #64
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nagelsax
Tips från en annan tråd som funkar för mig:

Intressant, jag har inte sett några betalväggar på ett par månader, det verkar bero på att jag bara kollar på förstasidorna numera, och inte klickar på några artiklar, men om jag skulle få lust att läsa någonting igen ska jag tänka på detta...
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback