Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-06-17, 20:39
  #1
Medlem
lancxzev2s avatar
har börjat lagga när jag spelar league of legends på senaste tiden, har allt på det lägsta grafiken och jag har inget virus, datorn säger att den mår bra.
har seriöst ingen aning om varför det laggar, det är sjukt irriterande med lagg asså
vad ska jag göra?
Citera
2016-06-17, 20:56
  #2
Avstängd
Betting96s avatar
ditt internet säkert
Citera
2016-06-17, 21:02
  #3
Medlem
lancxzev2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Betting96
ditt internet säkert
ok, kommer en nätverkskabel göra skillnad isåfall?
Citera
2016-06-17, 21:35
  #4
Medlem
VincentLels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lancxzev2
ok, kommer en nätverkskabel göra skillnad isåfall?

Ja det kan göra pingen i spelet stabilare. Men på vilket/vilka sätt är det du lagg?

Kör ett game/custom game och kontrollera din ping och fps
Citera
2016-06-17, 22:24
  #5
Medlem
lancxzev2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VincentLel
Ja det kan göra pingen i spelet stabilare. Men på vilket/vilka sätt är det du lagg?

Kör ett game/custom game och kontrollera din ping och fps
ska prova nätverkskabel
det hackar typ då och då typ 4-5 ggr i minuten vanligt lagg dvs
Citera
2016-06-17, 22:32
  #6
Medlem
lancxzev2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VincentLel
Ja det kan göra pingen i spelet stabilare. Men på vilket/vilka sätt är det du lagg?

Kör ett game/custom game och kontrollera din ping och fps
kan tyvvär inte använda nätverkskabeln för tillfället, men kan internet verkligen vara den stora boven i det hela?eller är det min dator jag behöver göra något åt?
Citera
2016-06-18, 00:08
  #7
Medlem
VincentLels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lancxzev2
kan tyvvär inte använda nätverkskabeln för tillfället, men kan internet verkligen vara den stora boven i det hela?eller är det min dator jag behöver göra något åt?

Jag hade nog gissat på att det är datorn, men beror på vilket slags lagg du har. Om det är fps som droppar under 60 till kanske 30, så beror det mycket på datorn och kanske datordelarna.

Medan om du har hög ping som man kan få med dålig internetuppkoppling/hastighet kan man typ uppleva delay på sin karaktär.

Edit: Vad har du för datordelar?
Citera
2016-07-04, 23:08
  #8
Medlem
lancxzev2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VincentLel
Jag hade nog gissat på att det är datorn, men beror på vilket slags lagg du har. Om det är fps som droppar under 60 till kanske 30, så beror det mycket på datorn och kanske datordelarna.

Medan om du har hög ping som man kan få med dålig internetuppkoppling/hastighet kan man typ uppleva delay på sin karaktär.

Edit: Vad har du för datordelar?
sorry för inge svar, allt är under kontroll nu hade inte använt mitt nivida gtx grafikkort hade använt intel i5 lol
Citera
2016-07-05, 03:28
  #9
Medlem
VincentLels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lancxzev2
sorry för inge svar, allt är under kontroll nu hade inte använt mitt nivida gtx grafikkort hade använt intel i5 lol

Haha gött att de löste sig iaf
Citera
2016-11-03, 17:49
  #10
Medlem
As-33-15-4-ps avatar
Kolla om pingen är hög eller om det är fps som är låg, är ju helt olika typer av lag
Citera
2016-11-03, 17:53
  #11
Medlem
oldeubois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av As-33-15-4-p
Kolla om pingen är hög eller om det är fps som är låg, är ju helt olika typer av lag
Nödvändig bump, verkligen. TS skriver ju redan för MÅNADER sedan att han löst problemet.
Citera
2016-11-03, 17:56
  #12
Medlem
As-33-15-4-ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oldeuboi
Nödvändig bump, verkligen. TS skriver ju redan för MÅNADER sedan att han löst problemet.
Haha ojdå, såg det nu. Klickade in mig på tråden och i brist på information från ts impulsklickade jag på svaraknappen i ren frustration innan jag läst igenom tråden.

Förlåt Mr.Moderator!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback