Du är tolerant, man blir det av alprazolam 2mg/dag efter 2 månader. Plus att du tidigare var uppe i en hög dos. Det är kort halveringstid på dem, 12 timmar. Jag har medicinerat i 5 år med Xanor Depot 6mg/dag (ej krossade), utskrivet på recept av min numera, semi-pensionerade psykiatiker. Jag har aldrig upplevt något flum eller rus de gånger jag har överdoserat alprazolam, så jag är också väldigt högtolerant.
Observera att halveringstiden för depot och vanliga alprazolam/xanor är densamma, den enda skillnaden är att depot utsöndras långsammare i kroppen. Du får inte ett snabbt "påslag". Man blir snabbt tolerant av alprazolam, många anser att det är den "farligaste" benson av dem alla, dvs, du blir snabbt beroende, jämfört med andra bensodiazpeiner, t.ex diazepam som har en mycket längre halveringstid, upp till 100 timmar.
Hade iktorivil samt xanor utskrivet i 5 år tills de fick reda på att jag missbrukade CS då klippte dom benzp med. Till er som har på recept: sköt er så ni inte blir av med det. Suger att inte´få på recept.
Tog 1mg xanor idag efter ett halvårs break. Fyfan vad man mår som en kung <3
Hade iktorivil samt xanor utskrivet i 5 år tills de fick reda på att jag missbrukade CS då klippte dom benzp med. Till er som har på recept: sköt er så ni inte blir av med det. Suger att inte´få på recept.
Tog 1mg xanor idag efter ett halvårs break. Fyfan vad man mår som en kung <3
Sista raden där är ju lagom tragisk. Vf inte hålla dig ren istället?
Jag har några frågor till er som använder Xanor i medicinskt syfte;
- Hur många milligram var er startdos på?
- Behövde ni höja eran startdos pga tolerans? i såna fall efter hur många veckor?
- Hur många preparat behövde ni testa innan ni fick Xanor på recept? Eller hade ni turen att träffa en läkare som skrev ut det direkt?
- Hur många veckor blev ni ordinerad Xanor? På FASS står det att den maximala behandlingstiden är generellt 8-12 veckor, innefattande gradvis nedtrappning av läkemedlet
Sen en fråga som både knarkare och ni som tar det i medcinska doser kan svara på;
Lägger ni tabletten under tungan för snabbare påslag? Fungerar det? Jag har en teori (som säkert är helt fel) att Xanoren tappar upptagningsförmåga i magen om man smälter den under tungan. Xanor har ju som dom flesta bensodiazepiner väldigt bra biotilgänglighet oralt.
Jag har några frågor till er som använder Xanor i medicinskt syfte;
- Hur många milligram var er startdos på?
- Behövde ni höja eran startdos pga tolerans? i såna fall efter hur många veckor?
- Hur många preparat behövde ni testa innan ni fick Xanor på recept? Eller hade ni turen att träffa en läkare som skrev ut det direkt?
- Hur många veckor blev ni ordinerad Xanor? På FASS står det att den maximala behandlingstiden är generellt 8-12 veckor, innefattande gradvis nedtrappning av läkemedlet
Sen en fråga som både knarkare och ni som tar det i medcinska doser kan svara på; Lägger ni tabletten under tungan för snabbare påslag? Fungerar det? Jag har en teori (som säkert är helt fel) att Xanoren tappar upptagningsförmåga i magen om man smälter den under tungan. Xanor har ju som dom flesta bensodiazepiner väldigt bra biotilgänglighet oralt.
Självklart fungerar det. många benzos är gjorda för just sublingual administration då som sagt det slår fortare vilket är bra mot bla panikångest.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!