2016-06-15, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doleo
Du är tolerant, man blir det av alprazolam 2mg/dag efter 2 månader. Plus att du tidigare var uppe i en hög dos. Det är kort halveringstid på dem, 12 timmar. Jag har medicinerat i 5 år med Xanor Depot 6mg/dag (ej krossade), utskrivet på recept av min numera, semi-pensionerade psykiatiker. Jag har aldrig upplevt något flum eller rus de gånger jag har överdoserat alprazolam, så jag är också väldigt högtolerant.

Observera att halveringstiden för depot och vanliga alprazolam/xanor är densamma, den enda skillnaden är att depot utsöndras långsammare i kroppen. Du får inte ett snabbt "påslag". Man blir snabbt tolerant av alprazolam, många anser att det är den "farligaste" benson av dem alla, dvs, du blir snabbt beroende, jämfört med andra bensodiazpeiner, t.ex diazepam som har en mycket längre halveringstid, upp till 100 timmar.

Diazepam kan ha upp till 200tim halveringstid
Citera
2016-06-15, 18:26
Medlem
Hade iktorivil samt xanor utskrivet i 5 år tills de fick reda på att jag missbrukade CS då klippte dom benzp med. Till er som har på recept: sköt er så ni inte blir av med det. Suger att inte´få på recept.

Tog 1mg xanor idag efter ett halvårs break. Fyfan vad man mår som en kung <3
Citera
2016-06-15, 18:32
Medlem
CristDaFists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tyronez
Hade iktorivil samt xanor utskrivet i 5 år tills de fick reda på att jag missbrukade CS då klippte dom benzp med. Till er som har på recept: sköt er så ni inte blir av med det. Suger att inte´få på recept.

Tog 1mg xanor idag efter ett halvårs break. Fyfan vad man mår som en kung <3

Sista raden där är ju lagom tragisk. Vf inte hålla dig ren istället?
Citera
2016-06-16, 16:00
Medlem
KringExs avatar
Jag har några frågor till er som använder Xanor i medicinskt syfte;

- Hur många milligram var er startdos på?
- Behövde ni höja eran startdos pga tolerans? i såna fall efter hur många veckor?
- Hur många preparat behövde ni testa innan ni fick Xanor på recept? Eller hade ni turen att träffa en läkare som skrev ut det direkt?
- Hur många veckor blev ni ordinerad Xanor? På FASS står det att den maximala behandlingstiden är generellt 8-12 veckor, innefattande gradvis nedtrappning av läkemedlet

Sen en fråga som både knarkare och ni som tar det i medcinska doser kan svara på;
Lägger ni tabletten under tungan för snabbare påslag? Fungerar det? Jag har en teori (som säkert är helt fel) att Xanoren tappar upptagningsförmåga i magen om man smälter den under tungan. Xanor har ju som dom flesta bensodiazepiner väldigt bra biotilgänglighet oralt.
Citera
2016-06-16, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Jag har några frågor till er som använder Xanor i medicinskt syfte;

- Hur många milligram var er startdos på?
- Behövde ni höja eran startdos pga tolerans? i såna fall efter hur många veckor?
- Hur många preparat behövde ni testa innan ni fick Xanor på recept? Eller hade ni turen att träffa en läkare som skrev ut det direkt?
- Hur många veckor blev ni ordinerad Xanor? På FASS står det att den maximala behandlingstiden är generellt 8-12 veckor, innefattande gradvis nedtrappning av läkemedlet

Sen en fråga som både knarkare och ni som tar det i medcinska doser kan svara på;
Lägger ni tabletten under tungan för snabbare påslag? Fungerar det? Jag har en teori (som säkert är helt fel) att Xanoren tappar upptagningsförmåga i magen om man smälter den under tungan. Xanor har ju som dom flesta bensodiazepiner väldigt bra biotilgänglighet oralt.
Självklart fungerar det. många benzos är gjorda för just sublingual administration då som sagt det slår fortare vilket är bra mot bla panikångest.
Citera
2016-06-16, 17:15
Medlem
0ldMans avatar
Hur mycket Sobril motsvarar 0,25 mg Xanor?
Citera
2016-06-16, 17:22
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0ldMan

Orkar inte räkna ut exakt, men 1 mg Alprazolam ska motsvara 30 mg Sobril
Citera
2016-06-17, 13:30
Medlem
0ldMans avatar
Citat:
Orkar inte räkna ut exakt, men 1 mg Alprazolam ska motsvara 30 mg Sobril
Gud vilket nerköp jag gjorde då. Brukade ta 30-45 mg Sobril.
Citera
2016-06-17, 13:58
Medlem
Doleos avatar
Citat:
Alla är inte ense om det, så det varierar. Här är en sajt där du kan jämföra med en online-kalkulator: http://clincalc.com/Benzodiazepine/default.aspx

1 mg Alprazolam motsvarar 20 mg Sobril (Oxazepam)
(range 5 to 40 mg). Sobril har en timmes kortare varaktighet jämfört med Alprazolam.
Citera
2016-06-17, 14:21
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Gud vilket nerköp jag gjorde då. Brukade ta 30-45 mg Sobril.

Visste du inte sedan tidigare att Sobril är en svag bensodiazepin och Xanor en av de starkaste? Jaja.... synd om dig
Citera
2016-06-17, 14:25
Medlem
Doleos avatar
Citat:
Visste du inte sedan tidigare att Sobril är en svag bensodiazepin och Xanor en av de starkaste? Jaja.... synd om dig
Alla är inte lika pålästa som vissa av oss.
Citera
2016-06-17, 14:28
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doleo
Alla är inte lika pålästa som vissa av oss.

Nej tyvärr. Det är synd... många som blir blåsta helt i onödan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in