Vinnaren i pepparkakshustävlingen!

Porrsurfare hängs ut på svensk sida

flashback.se

Under söndagskvällen publicerade företaget JD Finance en ny lista med personer och företag, som man påstår har laddat ner porr från deras sida utan att betala.

Läs hela artikeln
2016-06-13, 12:00
  #2077
Medlem
DP får halverat fängelsestraff:
http://www.skd.se/2016/06/13/hovratt...-porrfakturor/

Tyvärr lär väl bluffakturorna fortsätta efter dessa månader blivit avtjänade.
Citera
2016-06-13, 15:44
  #2078
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EBTS
DP får halverat fängelsestraff:
http://www.skd.se/2016/06/13/hovratt...-porrfakturor/

Tyvärr lär väl bluffakturorna fortsätta efter dessa månader blivit avtjänade.

Sugit värre!!!
Citera
2016-06-13, 17:08
  #2079
Medlem
marastarks avatar
http://www.hovrattenskaneblekinge.do...-PORRFAKTUROR/

Hovrätten har till följd av åklagarens inställning utgått från att nedladdning av porrfilmer har skett i samtliga fall där kravbrev skickats ut och att de tilltalades påstående om att ett avtal träffats inte motbevisats av åklagaren. Möjligheterna att då döma för utpressning är begränsade.

Hovrätten har vidare ansett att utformningen av breven i stora delar inte kan anses brottsliga även om de är olämpliga. I en del, den s.k. Kalmardelen, anser hovrätten att formuleringarna är straffbara som olaga tvång. Därutöver har 75 försöksbrott konstaterats men dessa har ogillats eftersom försök till olaga tvång inte är straffbelagt.
Citera
2016-06-13, 17:16
  #2080
Medlem
marastarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EBTS
DP får halverat fängelsestraff:
http://www.skd.se/2016/06/13/hovratt...-porrfakturor/

Tyvärr lär väl bluffakturorna fortsätta efter dessa månader blivit avtjänade.

Med tanke på DP häktningstid 11 månader så lär det inte bli en enda dag bakom galler
Citera
2016-06-14, 00:16
  #2081
Medlem
Turphiees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marastark
http://www.hovrattenskaneblekinge.do...-PORRFAKTUROR/

Hovrätten har till följd av åklagarens inställning utgått från att nedladdning av porrfilmer har skett i samtliga fall där kravbrev skickats ut och att de tilltalades påstående om att ett avtal träffats inte motbevisats av åklagaren. Möjligheterna att då döma för utpressning är begränsade.

Hovrätten har vidare ansett att utformningen av breven i stora delar inte kan anses brottsliga även om de är olämpliga. I en del, den s.k. Kalmardelen, anser hovrätten att formuleringarna är straffbara som olaga tvång. Därutöver har 75 försöksbrott konstaterats men dessa har ogillats eftersom försök till olaga tvång inte är straffbelagt.

Smidigt av dig att utelämna den andra halvan av texten, men du har väl alla bokstavskombinationer utom IQ förmodar jag?!

Eftersom det fortfarande föreligger brott mot inkassolagen så har jag väldigt svårt att tro att en enda krona kommer komma in från mig. Alla mina skadestånd är bestridda och enligt god inkassosed skickar man inte ut kravbrev på bestridda fakturor, framförallt inte om man är dömd för inkassobrott sedan tidigare.
Om mina pengar kommer lämna mig så ska det ske via civilrättsliga åtgärder. Och därefter genom kontanta medel.
Välkommen med en stämning så ska du se hur bra det kommer gå.
Citera
2016-06-14, 00:18
  #2082
Medlem
Turphiees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marastark
Med tanke på DP häktningstid 11 månader så lär det inte bli en enda dag bakom galler
Som sagt, avsaknaden av IQ gör sig påmind... 11 månader i häkte men inte en dag bakom galler? Tror du häktet är en fotbollsplan med picknick-ytor runt om eller?
Citera
2016-06-14, 14:04
  #2083
Medlem
marastarks avatar
Porrdomen: "Ett monumentalt fiasko"


http://www.aftonbladet.se/senastenyt...cle22995683.ab

Skall bli intressant se vad dåren P.Forsman kommer att skriva
__________________
Senast redigerad av marastark 2016-06-14 kl. 14:07.
Citera
2016-06-16, 06:59
  #2084
Medlem
Nytt meddelande inatt från nummer 0722695093
"Hej!
Då vi i måndags (13/6) blivit friade från alla anklagelser gällande utpressning/bedrägeri i hovrätten,
är vi i vår fulla rätt att kräva Er på skadestånd i ert ärende.
Du/Ni kan betala direkt på (länk)
Vi emotser betalning omgående. Läs/ladda ned kravet i sin helhet på (länk)"
Citera
2016-06-16, 08:34
  #2085
Medlem
Ja, det är viktigt att poängtera att bara för att åklagaren inte lyckats bevisa att nedladdningarna inte har skett, betyder det INTE att fakturakraven är giltiga på något vis. Det är två separata saker. Bestrid allt! Låt de dra det till tingsrätten och försöka bevisa där. DP & Co lär ju försöka vinkla domen till att kraven är rättmätiga.
Citera
2016-06-16, 21:35
  #2086
Medlem
Turphiees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av truddelutt123
Nytt meddelande inatt från nummer 0722695093
Mitt sms kom från samma nummer fast med en annan slutsiffra, men alla seriösa aktörer skickar ju sina krav och sin info med oregistrerade kontantkort så nu blir man väl fattig snart :-P
Citera
2016-09-06, 10:19
  #2087
Medlem
Uppdatering:

Fick idag ett inkassokrav på porrbluffen från Inkassodelarna AB. De bifogade "bevis" i form av namn på porrfilen, klockslag, mitt telefonnr osv. Den bifogade infon kom från Dennies Petterssons nya bolag och det sas att det var min teleoperatör som lämnat ut den.

Allt var mycket proffsigare denna gång i jämförelse med utskick och sms jag fått tidigare. Jag kollade upp inkassobolaget - och det verkar finnas på riktigt. Postgironumret på inbetalningen tillhörde dem t ex.

Jag mailade och bestred kravet.

Väntar på svar...
Citera
2016-10-01, 11:42
  #2088
Medlem
Swedgroves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bryta
Uppdatering:

Fick idag ett inkassokrav på porrbluffen från Inkassodelarna AB. De bifogade "bevis" i form av namn på porrfilen, klockslag, mitt telefonnr osv. Den bifogade infon kom från Dennies Petterssons nya bolag och det sas att det var min teleoperatör som lämnat ut den.

Allt var mycket proffsigare denna gång i jämförelse med utskick och sms jag fått tidigare. Jag kollade upp inkassobolaget - och det verkar finnas på riktigt. Postgironumret på inbetalningen tillhörde dem t ex.

Jag mailade och bestred kravet.

Väntar på svar...

Är fortfarande detta som gäller:

Hovrätten påpekar i ett uttalande att ingenting i hovrättens dom säger att någon målsägande är skadeståndsskyldig, varken för den bakomliggande nedladdningen eller för brottet falsk tillvitelse.

Hovrättspresidenten Lennart Svensäter säger i en kommentar att några sådana slutsatser inte kan dras av domen. ”Att åklagaren i brottsmålsrättegången medgav att nedladdning skett betyder inte att målsägandena är betalningsskyldiga. Att ett åtal ogillas innebär inte utan vidare att anmälaren gjort sig skyldig till falsk tillvitelse. För det brottet krävs mycket mer än så. Slutsatserna som framförs i SMS:n följer alltså inte av domen.”
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback